{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

alene hjemme problem.. Gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG...

Nu har jeg brug for jeres hjælp smiley

Vi har to staffordshire bull terrier... En tæve på 3 ½
og en han hund på godt 10 mdr.... Han er blevet kastreret for 4 mdr. siden....

Vi filmede vores hunde da de skulle være alene idag i 2 timer, da en underbo, havde fortalt de havde gøet godt forleden.... Noget vi ikke vidste om...

Filmen viser så, en TOTAL vild hanhund... Og vores tæve som går rundt med halen mellem benene, og ikke gider ham... Han leger voldsomt... Står og gør hende konstant ind i hovedet, hapser hende i benene, og kinderne... en time og et kvarter inde i filmen, siger hun fra, og han springer væk og piver, men der går ikke mere end 30 sek. så står han og "driller" hende igen..

Det gjorde rigtig ondt og se den video, at vores tæve ikke bare kunne lægge sig ned og slappe af, som hun er vant til når hun er alene...

Der er ikke nogle hyl, eller noget der tyder på han er bange eller ked af at være alene...

Jeg kan ikke rigtig forestille mig hvordan alm. alene hjemmetræning sku fjerne dette problem, derfor jeg søger nogle gode råd....

Det skal lige siges, at hundene er blevet aktiveret, fået god tur 1½ time inden de sku være alene, og fået mad... Så i mit hoved burde de knalde brikker....

Efter vi kom hjem, klistrer min tæve sig til mig, for at få tryghed....

Nogle der kan hjælpe med gode råd?

Mvh Lea...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alene hjemme problem.. Gode råd?
  • #1   6. apr 2010 Hvad med at sætte dem i forskellige rum? Mange gange kan store rum være stressende for hunden, så måske et mindre rum kan få ham til at falde til ro, og hvis han kommer i et rum for sig selv kan tæven få fred og ro... Jeg synes det er synd for tæven at skulle være i samme rum som hannen når han er sådan efter hende....

  • #2   6. apr 2010 smid hanhunden i et bur

  • #3   6. apr 2010 Skil dem ad?

  • #4   6. apr 2010 Jaaa, nogle gode råd til hvordan man lærer dem at være adskilt..? Ved det er ris til egen røv, vi har ikke været så gode til at skille dem ad før... Og han er meget knyttet til hende i hverdagen.....

    Men ville meget gerne lærer dem at være adskilt...


  • #5   6. apr 2010 Som andre nævner er det en super god ide at skille dem ad! Den store får ro til at ligge sig, og hvis den lille ikke kan genere hende, tror jeg såmænd os at han vil slappe a. Evt en børnelåge der deler 2 rum! Er også perfekt til den lille når han skal slappe a, eller den store bare vil ha fred:o) held og lykke

  • #6   6. apr 2010 Ja start evt med en børnelåge som nævnt... Så kan de stadig se hinanden, men han kan ikke genere hende...

  • #7   6. apr 2010 Lea: det er vigtig I gør ting med dem hver for sig! Havde selv et kæmpe arbejde foran mig da mig og eksen gik fra hinanden for 1års tid siden. Diva var vokset op med gangster og var ALDRIG alene uden ham. Og der stod jeg så med en tæve på1½år som ikke kunne være alene:-( men alt kan lade sig gøre! har nu en hund som ingen gang gider komme ud til døren når mor kommer hjem fra arbejde, hun ligger og sover:o) Det er skønt.. men kræver sku en del arbejde..

  • #8   6. apr 2010 elsker min prinsesse.... Jep, ved jeg... men er det nok, bare at gøre ting med dem hver for sig??? Tænker der skal mere til..? Men nogle gode råd???

  • #9   6. apr 2010 Lea: måske, måske ikke.! det ved man desværre ikke førend man har prøvet:-) træner du med dem på gåturene?? En super ide ville jo være at træne gå pænt med den lille! Så skal jeg love dig for han blir træt. Mange tror at hunde køre træt efter 1times tur i skoven, self er det også super godt. Men når jeg har taget en træningstur med Diva på 3kvarter eller ½time hvor vi udelukkende træner gå pænt, så er hun faktisk ligeså træt som efter 5kvarters gåtur:-)

  • #10   6. apr 2010 han er trænet til det.... Hehe.. Kan går meget pænt, og er lydig.. Træner små ting på turene, men ikke det vilde... Ku være man skulle prøve det for en periode, og så bare skille dem ad.... Jeg vil prøve ihvert fald smiley

    Tusinde tak...


  • #11   6. apr 2010 Så lidt. Ellers skriver du bare:o)

  • #12   7. apr 2010 helt klart en god ide at indlægge noget mere træning på turene. det er ikke nok at hunden bliver fysisk træt (hvilket de for øvrigt sjældent gør i særlig lang tid ad gangen) men mere vigtigt at den bliver mentalt træt. så noget god træning, evt morgenmaden spredt ud over græsset så de får søgeøvelser med, og andre gode øvelser der kan udføres i et roligt tempo så de ikke kører op over det.

  • #13   7. apr 2010 Han er en meget aktiv hund.... Og det er også helt fint.. Han behøver ikke sove når han er alene... Han river også tæpper ud på gulvet og så'n... Det er hva det er smiley Men at han gøer på den måde, og ikke forstår hendes signaler er lidt bekymrende.... Der er INGENTING når vi er sammen med dem.... Der forstår han det, og der gøer han ALDRIG og har ALDRIG gjort det..

    Det skal lige siges at han er vant til bur... Vi har et bur som "kurv", som altid står åbent.... Men begge hunde er vant til det, og den anden går fri.... Så der bliver der ikke noget problem... Men vi vil ihvert fald træne med dem hver for sig, og lære dem at være adskilt...

    Ved der ligger en del træning forude.... Men det må vi tage med smiley
    Tusinde tak.


Kommentér på:
alene hjemme problem.. Gode råd?

Annonce