Min hvalp går "amok" om aftenen. {{forumTopicSubject}}
Ja det er nærmest det Kayla gør på trods af timer og timers aktivering og leg + gåture i området og haveture - så har Kayla præsteret at gå helt "amok" de sidste par aftenen.
Her omkring en halv 9-9 tiden, vågner hun nærmest op og løber rundt i hele stuen, om bag sofaen, hele vejen ned gennem stuen med 100 km/t, og så hele vejen tilbage igen, og det gør hun så flere gange.
Og når jeg så tager hende op på mit værelse, når jeg går i seng (fordi hun sover der), så hopper hun rundt, og løber stadig som hun gjorde i stuen - og alt dette er på trods af, som skrevet: mange timers leg og aktivering i løbet af dagen.
Det tager mig mellem 1-2 timer at få hende til at falde til ro - og får fortalt hende, at nu skal vi sove, men så sover hun tilgengæld også!
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre. For jeg syntes bare at jeg aktivere hende så meget, at det virker underligt - For hun bliver træt af at lege i løbet af dagen, og sover også meget, men så efter det er vi har leget. men så vågner hun der omkring klokken 9 og har så meget energi!
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre når det er hun bliver sådan - Jeg har prøvet at lege med hende her om aftenen når det er hun gire sådan op - men jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er bedst, at lege lidt med hende, eller bare ingorere hendes opførsel? Og om det bare skyldes at jeg har en hvalp med meget krudt bagi eller?
- For hun skulle jo helst lære, at når jeg går op oven på omkring en 9-10 tiden, så skal vi sove og ikke lege?
Ja, gode råd søges..
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
dec 2009
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Men jeg synes du skal ignorere hende når hun begynder på sit flip på dit værelse når I skal sove og du ligger i sengen, så synes hun pludseligt ikke at det er så interssant når hun ikke får opmærksomhed.
Hun skal lære at når du ligger i sengen og I skal sove, er det tid til at slappe af.
Min Paya har stadig nogle små flip i ny og næ - og hver aften inden vi skal sove skal hun altid have en bamse/pivedyr med i seng som man lige leger med i 3-5 minutter, derefter bliver bamsen/pivedyret lagt væk og der bliver sagt ''Nu skal vi sove'', så lægger hun sig ned og sover.
Sådan har vi løst ''problemet'' ihvertfald : )
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
Hun ligger for det meste bare og sover, og leger lidt med sit legetøj engang i mellem - men nu skal det selvfølgelig heller ikke forstås som om hun bliver aktiveret 4 timer i træk, det er bare sådan sammenlagt i løbet af en dag, så tror jeg det løber op i 1-2 timers aktivering, men det er mest fordi hun er en hvalp med krudt i røven, at vi leger med hende.
- Men jeg vil prøve at ingorere hende, og jeg prøver også. For hun er igang igen ligenu. For jeg kan godt se at aktivering om aftenen, bare gør hun har flere spilopper i røven, og derfor ikke kan finde ro.
dec 2009
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
Maria S: Altså det er lidt forskelligt - vi aktivere hende både via leg "kast og hent" agtigt, og så også at hun skal bruge sin næse og snuse efter godbidder, og så gåture (selvfølgelig sker dette ikke på samme dag, det er forskelligt fra dag til dag)
dec 2009
jan 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 13
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Jeg vil sige 10 min af hver ting 3xdagen. Så bliver hun naturligt træt og skulle gerne have sine behov dækket. God træning med den lille.
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 39
Jeg har prøvet det med at gå en tur om aftenen, og det gør bare Molly bliver endnu mere gejlet op, end hvis vi går i en hundepark mellem 3-5 ...
Men er da glad for det ikke kun er min hvalp der opfører sig tosset og er damp
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 4
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.290
Min hvalp går "amok" om aftenen.