{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Diana P
Diana P
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 10

Går min hvalp for meget {{forumTopicSubject}}

Shit faldt lige over denne side. https://bullerbox.dk/artikler/hundehvalpe-og-motion/ vores bichon havanais bliver 5 måneder den 7 og vi går allerede 2 ture nogen dage med hende fordi hun har så meget krut så man skulle tro det var løjen. Kan se på min mobil at turen ligger mellem 0,45-0,81 km. hver gang. Altså det er ikke hverdag hun har fået 2 ture. Det tager ca. 20-30 min. Går hun for meget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går min hvalp for meget
  • #1   5. feb 2020 Min Mille fik i den alder en del mere motion i og med vi ikke har bil og fordi hun simpelthen havde brug for motion og leg med andre hunde for at være tilpas og vi har okay langt til steder den slags kan foregå på gåben og ligeledes har det været med mine tidligere hunde og de har aldrig taget skade af det.. Det har tværtimod virket til at være det eneste der kunne stille deres behov.. Har ikke læst dit link men jeg må erkende at jeg sys nogle gange det med hvor lidt motion sådan en hvalp/unghund må få er lidt overdrevet...

• #2   5. feb 2020 hvor stammer de regler mon fra?

en hund på 6 mdr må gå 20 min.... Jeg kan godt forstå man ser mange hunde der keder sig hvis folk følger det slavisk.

læs din hvalp. dyr er individer. desuden er dagsformen forskellig

• #3   5. feb 2020 Tænker det samme som HL

• #4   5. feb 2020 Husk at energi ikke kun sidder i benene. Det sidder også mellem ørerne.
    Lav problemløsning, søgeøvelser, træn tricks osv. Hver dag.

• #6   5. feb 2020 Mine kommet med ud på gode ture fra de er små.
    Min italiener var med på time lange ture, da hun var helt lille. Her havde jeg mulighed for at løfte hende når hun blev træt, og sætte hende igen når hun var klar til det smiley

Det er en guide til nye hundeejere, så de har noget at gå ud fra.

Kig på din hvalp, så skal det nok gå!

• #8   5. feb 2020 Ikke bare er antal minutter kun vejledende - det handler også om monoton motion fx ture i snor.
    Kan hunden gå løs og bevæge sig frit i eget tempo, kan man sagtens gå længere.
    Det handler jo om ikke at overdrive - der må man se på hvalpen og stoppe før den bliver helt udmattet.

Kommentér på:
Går min hvalp for meget

Annonce