hjælp!! handel med hund? {{forumTopicSubject}}
hej..
jeg har lige et spørgsmål vdr. handel med hund..
min veninde har solgt en af hendes hvalpe på afbetaling til en af hendes veninders veninder der blev sagt go for..
sådan her lyder aftalen..
Fransk bulldog tæve hvalp, afdrages til opdrætter med 1000 kr om måneden som skal være på kontoen den 1 i hver månede til de 7500 er betalt, opdrætter betaler selv vacc og sundhedstjek, foruden det står køber for resten..
da hunden blev hentet havde den ikke fået vacc og sundheds tjek, fordi de kom før de skulle til dyrlægen, så ud af de første 1000 kr der skulle betales den 1 marts. skulle hun betale sundhedstjek og vacc.. og retuner kvittering og resterende penge til opfrætter, men der kom aldrig nogen kvittering eller penge, den 25 marts skriver køber at de ikke har penge til at kan beetale 1000 kr den 1 april, men at hun ka få dem senere i april.. opdrætter skriver tilbage at en aftale er en aftale og at de 1000 kr. + kvittering og resterende penge skal være hos hende senest den 1 april.. opdrætter går så med til at de ka komme med de 1000 kr og kvitt, og resterende penge her den 6 april. men køber har stadig ikke pengene..
den 28 april tager jeg og opdrætter op og besøger opdrætters veninde som har købt en af hvalpene som så er veninde til hende der skal afbetale.. da vi ankommer der, sidder køberen af tævehvalpen der også, vi er der i 2 timer og snakker frem og tilbage og alt og ingenting.. og i de 2 timer siger hun ikke et ord, hverken hej eller farvel.. vi tager så hjem og afventer svar fra denne køber på opdrætters sidste besked.. og hun skriver så at de ikke har pengene men at de ka snakke om tingene og finde en løsning.. opdrætter siger pænt at hun står ved hendes aftale, det er en principsag og en sikkerheds sag for opdrætter at vide hun ka stole på de aftaler hun laver..
opdrætter skriver så igår om hun har de penge hvis de køre op og henter pengene og kvittering og resterende penge fra den dyrlæge regning, og hvis ikke hun har pengene så tager de hunden med, køber skriver så tilbage meget kort "så må i hente hunden" opdrætter skriver så, okay så bliver hunden hentet.. så går der nogle timer så får opdrætter følgende svar: "chippen koster 300 + moms, men bare du har de penge med for chippen ellers får du ikke hunden da den jo står i vores navn"
der er lavet papir på afdragelses ordningen...
det skal lige siges at køber har måtte låne 1000 kr af hendes veninde til den dyrlæge regning hun mener der har kostet hende 1000 kr og at opdrætter skal betale det hele incl chippen, inden der var tale om hunden blev hentet..
jah øh, så vit jeg ved ka man ikke betale det man vil købe ka man heller ej eje det..
men øh hvad mener i ... ? og hvad skal der gøres..
frabedes lige negative elelr ligegyldige svar .. vil gerne have noget at arbejde med..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
men vr det mig ville jeg så også bare gøre det og så hente hvalpen og finde den et hjem hvor de har råd til at have den og betale dyrlægeregninger osv
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 327
der er papire på aftelen så opdrætter kan gøre hvad hun finder bedst for hunden.. og sig selv...
håber for jer at det ender godt for alle parter....
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 449
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
ENIG!!!!!!!!
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
vil saa lige sige jeg ahr koebt min hund paa afbetaling men jeg lagde ogsaa den foerste afbetaling da jeg hentede hende og jeg er et aerligt menneske saa jeg betalte som aftalt de andre 2 gange..
synes det er fint med en afbetaling hvis koeber kan ligge et beloeb naar de henter hunden og derefter betaler som aftalt.. vil saa sige med det beloeb ville jeg forlange at koebe lagde 3000 evt mindre men saa den maanedelige betaling var hoejere og ikke kun 1000 kr.. det ville jo tager over 6 maaneder at betale hunden af det synes jeg ikke er ok.. saa kunne hun jo have lavet et laan for at koebe hunden..
men haaber det ender godt i alle tilfaelde
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Hvad pokker havde køber lige regnet med? Gratis hund, og så narrer vi opdrætter ved at trække i langdrag?
Føj føj føj... Har man ikke pengene skal man ikke have hund. Hvorfor er det SÅÅÅ svært for folk at spare penge sammen inden køb?
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 642
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Men jeg ville som opdrætter også betale for chippen og hente hunden - og så ville jeg nok ikke lave flere hvalpe, før jeg var sikker på, at jeg kunne få dem afsat - for sådan en oplevelse er ret så kedelig
hjælp!! handel med hund?