{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

min hund stk af !! {{forumTopicSubject}}

Ja, Aliie som ellers lystre sit indkald, stak af.

Som altid kom vi gående op ad en lang blind vej omringet af marker, hun var løs og kom som sædvanlig s snart jeg bad hende om det. Lige indtil en fugl kom flyvende lavt. Så løb hun efter fuglen !

Og hun blev ved og ved. hun rendte ned af en mark, ud af byen og kom tilbage 5-10 minutter efter. Hun lukkede fuldstændig af ignorerede mig. Jeg skældte hende selvfølgelig ikke ud da hun endelig kom tilbage. Hun skal ikke forbinde hjemokomsten med noget negativt, så hun næste gang ikke kommer.

Men så tog jeg hende i snor 15 minutter, mens vi gik videre, hun gik pænt og lystrede så salp hende endnu engang, og så snart hun så en fugl så løb hun, og lukkede af for mit indkald.

Puhaa jeg blev godt nok bange/nervøs da jeg så min hund bare løb. Anden gang løb hun over en km før hun kom tilbage... Så nu tør jeg sku ikke slippe hende igen.

Men det er jo heller ikke holdbart at hun ikke kan løbe løs og snuse og brænde energi af som hun jo er vant til.

Sikke en gåtur... :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund stk af !!
  • #1   4. apr 2010 Det er alderen der gørdet samt måske labradorgenet.
    Min gør det også men det er fordi jeg har lært hende det

• #2   4. apr 2010 Ja, alderen er jo bølletiden.. Hun er også begydt at grave hele haven op hehe.. Og stjæle ting fra bordet, prøver hun også på desværre...

Men når hun ligefrem stikker af.. Hun lægger ikke mærke til om der er en bil eller noget :S

• #4   4. apr 2010 Er det noget ala en flexline eller ?? Har du evt. et link ? smiley

• #6   4. apr 2010 puha forstår godt du blev bange/bekymret

da jeg næsten lige havde haft zita i en uge måske, havde jeg stadig kun sådan en lille dum puppy snor som jeg så tabte fordi hun pludselig blev forskrækket af noget også spurtede hun bare afsted jeg troede virkelig hun ville rende lang pokker i vold for så præget var hun jo ikke af mig endnu men næ nej hun løb hen til lejligheds døren og satte sig på trinnet og ventede på mig hehe men var da altid noget din hund kom igen smiley

• #7   4. apr 2010 Jeg vil helt klart også anbefale dig en sporline.

Jeg har altid lang line på min hund, uanset hvor jeg går. Ruller den ind efter behov.

Jeg køber denne (link fjernet) . Deler den i to og monterer selv karabinhagerne.

• #8   4. apr 2010 jeg har en sporline på pingeling - ser han en hare eller en fugl - så er han den er er skredet.. også kan jeg te mig nok så flot..

så prøv at brug den og øv noget mere indkald

• #9   4. apr 2010 "Men så tog jeg hende i snor 15 minutter, mens vi gik videre, hun gik pænt og lystrede så salp hende endnu engang, og så snart hun så en fugl så løb hun, og lukkede af for mit indkald."

Ja, selvfølgelig gjorde hun det! *s*

Nu havde hun jo haft én positiv oplevelse med at stikke af, den næste var ligeledes vellykket -og hun vil givet gøre det igen når lejligheden byder sig, - det kan jo betale sig for hende! *s*
    Desværre er fundamentet er helt sikkert lagt til en træls adfærd, hvad angår indkald, nu!

Du skal have fat i din hund NU, (kan læse det må være en unghund) så hun ikke tilllægger sig en dårlig vane, der bliver hamrende svær at arbejde hende ud af!

Line på, sporline eller almindelig line -så hunden forstår den ikke kan stikke af -og sørg for hun konsekvent har den på, til indkaldet sidder i skabet! -Det kan tage måneder!
    (Husk ros og godbidder når hun kommer *s*)

Flexliner kan desværre ind i mellem knække, låsen kan blive ødelagt så den ikke ruller op, linen er af nylon som kan give brændsår..

Held og lykke med træningen!

• #10   4. apr 2010 Alice A

Har du lært din hund det er OK, at jage fugle på egen hånd?

• #11   4. apr 2010 Moster gerda - Men hun kan jo netop sit indkald. Her lukkede hun bare af for alt ! Hun var simpelthen bare i sin egen verden.

Og når hun har linen på løber hun ikke efter fuglene.. Og har aldrig før gjort det. Så jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre.. Men du må hellere end gerne forklare mig det lidt mere detaljeret smiley

Tror jeg køber en sporline så.. Tusind tak for de mange svar smiley

Hundemutter - jeg stod også og kunne skabe mig som jeg ville, intete skete. Hun havde simpelthen lukket af for alt smiley

Cat - Øj, det lyder ikke godt.. Puahaa, sikke noget..

a;h - Okay smiley Tænkte nemlig at den der flexline ser ud til at knække nemt.. især når der er 30 kg i den anden ende som pludselig springer

• #12   4. apr 2010 Bruger Flexiline til Bella på 30 kg. Har en der bruges til hunde op til 50 kg. ingen problemer der, men pas på med kun at bruge Flexi, vovsen skal også lære at gå i en almindelig snor

• #14   4. apr 2010 Pernile, hun kan ikke sit indkald.. *s*

Det er ganske almindeligt når hvalpen opnår en vis alder, at "selektiv hørelse" opstår.. *s*
    En hvalp vil normalt aldrig stikke af fra sin flok -men det kan en unghund sagtens finde på!

Så det er i den grad vigtigt, at du nu er hamrende opmærksom på, at din hund aldrig kan stikke af fra dig..
    Det kræver kun 1 succes oplevelse -så er ulydigheden i hus -og nu har hun endda haft 2 af disse oplevelser. Skide træls, men det er fakta..

Hun reagerer bare på sine jagt instinkter -dem har alle hunderacer -nogle mere intakte end andre -men det er de drifter, vi som ejere arbejder på at tæmme..*s*

Hun har ikke gjort noget unormalt, tvært om!
    Det er helt almindeligt, at unghunde prøver grænser af (hvis det da kan kaldes grænser?)
    Sammenligner du adfærden fra en tæmmet hund med en hvalp/unghund af en vild hundeflok, begynder unghunden jo at jage når den kommer til en bestemt alder -den jager instinkttivt for at overleve, og for at kunne føde sine hvalpe. Så din tæve jager såmænd "bare" for sig selv, nu! *s*

Men adfærden er dybt upraktisk i en menneskeverden, og du bør gøre alt du kan for at standse den.

Skide godt du vil investerer i en line, træner du med hende, så skal det nok lykkedes for dig..*s* smiley
    Du skal bare huske; aldrig tage linen af -så hun igen får endnu en succes oplevelse -vent nogle måneder til du er sikker på indkaldet igen er i hus!

Held og lykke med hende! *s*

• #15   4. apr 2010 Msoter gerda - Okay, Tak for en god beskrivelse til en dummie... smiley

Okay, hun plejer br at kunne sit indkald så godt smiley

Jeg vil købe linen og blive ved at træne hendes indkald smiley

• #16   4. apr 2010 Alice A-- Jeg bliver nød til at spørge hvad du mener med at det er labradorgenet???

• #18   4. apr 2010 Pernille - mon ikke hun mener jagtgenet, der ligger i labradoren.. ??

• #20   4. apr 2010 Jeg skal ikke kunne sie noget om det.. Det var blot en hurtig tanke smiley

• #21   4. apr 2010 Pernile-- Det går jeg ud fra, men synes lidt det var en mærkelig konklusion. *S* Jeg har også en blandingshund der er udpræget labrador, dog har jeg formået at lære ham at han intet får ud af at jagte fugle, katte elller lignende....

• #22   4. apr 2010 Mine labber er altså endnu aldrig stukket af ( 7-9-13)

• #23   4. apr 2010 Bente-- heller ikke min. Det sekund han kommer mere end 10 meter væk kommer han stormende hen til sin mooooar.. *S*

Kommentér på:
min hund stk af !!

Annonce