{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løbetid og træning???
  • #1   2. apr 2010 Tror det er forskellligt fra klub til klub ;D

• #2   2. apr 2010 Det er meget forskelligt.. hos os må man gerne træne selvom hunden er i løbetid. Som de siger, det er hanhundenes problem smiley

vi tager dog ikke derud i den uge hun er i højløb.

• #3   2. apr 2010 Det er bare så vildt ærgeligt, hun er jo nærmest i løb. de 4 første gange der er træning, og der er i alt 10 gange... SUK!

• #4   2. apr 2010 Det er meget forskelligt.
    Ved voers lydighedstræning var det kun i den høj løbske uge, vi ikke måtte komme.
    Ved vores Agility må vi slet ikke komme.

• #5   2. apr 2010 Jeg har mailet træneren, og håber sådan han siger vi gerne må komme, det er ikke træning på højt plan, så håber bare den går;)

• #6   3. apr 2010 jeg vil mene man blir hjemme med en tæve i løb, hanhundene blir fuldstændig skøre samt mange tæver ændre sig lidt i den periode, ligesom vi mennesker os kan være lidt hys osv hehe

• #7   5. apr 2010 Har talt med træneren, han sagde hun var velkommen, vi skulle bare ikke være med til frikvarter, hvor de er løse! Vi træner på en stor plæne, hvor der ligger villaer lige ved siden af, så han sagde at hanhundene alligevel næsten altid var påvirket af hunhundene i villaerne! Jeg kunne evt. købe noget der hedder klorufyl eller sådan noget, der skulle mindske duften meget - kender i det?

• #8   5. apr 2010 Ja, jeg kender det godt. Jeg giver min tæve 3 til 4 piller, når hun er højløbsk. Synes de hjælper lidt men det er absolut ikke fordi hun ikke dufter i han-hundenes næser. Men jeg bruger det, da vi også selv har en hanhund.

• #9   5. apr 2010 Da Lars var til hundetræning sidste gang, var der en tæve i løbetid - og King, som kun lige er blevet et år - fattede NADAR af træningen... han var fuldstændig kuldret, og ham som ellers er så dygtig til træning *G*
    Personligt ville jeg nok blive hjemme med min tæve de få gange om året, som det kommer til at dreje sig om. Men i bund og grund er det da hanhunde-ejerens problem, men alligevel... så er det jo også med omtanke for andre, at tæve-ejerne bliver hjemme i løbetiderne smiley

• #10   5. apr 2010 ARRJ, Charlotte - så må Lars altså komme ind i kampen ;o)

Vi hanhundeejere har brug for at få afledning på, når der trænes, for det giver stor sikkerhed i øvelserne ;o)

Så løbske tæver i nærheden er SUPER træning...

Bare gang i ham Lars, så han kan tilbyde noget der er bedre end tæverne ;o)
    (Du kan nok høre, det er skrapt at gå på hvalpe/begynderhold, ikke ;o) )

• #11   5. apr 2010 Jeg gider ikke tage hensyn til om hanhundene kan koncentrere sig eller ej, når træneren har sagt god for det. nu har vi desværre kun 10 træninger så at holde hende hjemme de første 4 gange ville være så træls! Jeg vil prøve med de der natur piller, har hørt de skulle gøre det noget lettere for hanhundene, så lidt hensyn tager jeg da;)

• #12   5. apr 2010 *CH* !
    Hehe - jeg tror nu også, at Lars tog det koldt og roligt - han er jo generelt en stille mand som ikke sådan er at slå af pinden smiley - og han er ligeglad med en løbsk tæve... det ville være noget andet, hvis det var mig...! Jeg er nemlig knap så tålmodig smiley
    Men der er købt pølser ind til træningen i morgen - bare for at have noget, der er lidt mere lækkert end de alm. godbider. Og så kan de løbske tæver bare komme an smiley

• #13   5. apr 2010 DET er god stil ;o)

• #14   5. apr 2010 HOV - nu ved I godt, at der er foredrag i morgen og træningen er aflyst ikke?

• #15   5. apr 2010 Næ - det har jeg ikke hørt... jeg var ikke med til træning sidste gang - og Lars... ja han har indimellem hukommelse som en si *G*
    Nå, men så går jeg ud til grill-mesteren og siger, at han kan blive hjemme i morgen smiley

• #16   5. apr 2010 Ups... har lige fået en på hatten af Lars... det var nemlig forrige gang til hundetræning, at der var en løbsk tæve - sidste gang var han ikke med... og det var MIN skyld smiley
    Jeg var på arbejde... havde forberedt mad til Lars og et par knægte, og da maden var færdig, så var de burritos, jeg havde forberedt kødsovs til RÅDNE... så måtte han lave noget nyt mad og blev derfor alt for forsinket til at kunne nå afsted... så den med hukommelsen må jeg nok tage i mig igen smiley

• #17   5. apr 2010 *GGGG*
    AUCH, de gør naller de indrømmelser der ;o)

Men vi må betragte Lars som værende tilgivet *GG*

• #18   5. apr 2010 Ja, det må han vel smiley
    Men tak fordi du lige gjorde opmærksom på det med træningen smiley

• #19   5. apr 2010 Det var bestemt så lidt - mere ærgelig er jeg da over, at I slet ikke har hørt om det - det ville måske også være noget for Jer.

Det er om opvarmning, nedkøling, ustrækning og massage - for hunde altså :o))))

Der kommer en hundemassør og tegner og fortæller ;o)

• #20   5. apr 2010 Tja... ved ikke lige, hvor det er gået galt - men måske vi skulle blive lidt bedre til at tjekke hjemmesiden ud - for kan se det står der... Ved ikke om det er noget for Lars, nok mere for mig smiley

• #21   6. jan 2013 Har selv en hanhund på 11 mdr. Går til træning hos DCH på unghundehold, hvor en nytilkommen erfaren hundefører medbragte sin løbske tæve, uden at give hold/træner besked. Min hund blev helt ustyrlig, og jeg måtte have ham i nakkeskindet flere gange, til sidst gik jeg fra træning med ham, og hjemme måtte bruge ca 3 timer på at gøre ham tryg ved mig igen pga. den hårdhændede behandling. Det vil jeg ikke udsætte min hund for igen. Hunhundeejere bør have så meget pli enten at blive hjemme, eller give trænere/holdkammerater besked så man som hanhundeejer har et valg enten at blive hjemme eller tage "kampen" op bare man på forhånd kender til en løbsk tæve på holdet.

Kommentér på:
løbetid og træning???

Annonce