{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Hunde der ikke kan sammen...? {{forumTopicSubject}}

Min vaps kan normalt med alle hunde, hun har aldrig mødt nogle hunde hun ikke kunne lide og det er meget sjældent andre hunde ikke kan lide hende.

Det er dog så uheldigt at jeg har en god ven der har to chi'er - en tæve og en han. Vi har været på besøg en gang hvor vi mødtes halvvejs på opgangen med hundene og gik op sammen. Hans tæve var simpelthen drøn hysterisk, hun gøede og gøede i timevis af Oda og min ven måtte konstant tage hende op for at få hende til at holde op (det var ganske ulideligt at høre på). Oda kan godt være lidt voldsom i forhold til andre små hunde, hun leger lidt vildt så jeg forestiller mig at den her chi har været usikker. Efter et par timer stilnede stormen lidt af men frk chi var bestemt ikke tilfreds med Oda. frk Chi har aldrig haft nogle problemer med andre hunde, mops og andre.

Har vi grebet det forkert an, nogle gode ideer til hvordan vi gør næste gang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der ikke kan sammen...?
  • #1   24. mar 2010 Min erfaring er at det er bedst at mødes på " neutral " grund første gang hundene skal ses eller lege sammen så det ikke er hjemme i et af deres hjem før de kender hinanden smiley

• #2   24. mar 2010 Mange siger jo at chihuahuas er nogle racister, og kun kan lide deres egen race.. Så måske din ven har 2 af dem? ; )
    Nu har jeg jo mødt Oda, og hun ér jo lidt voldsom og ''tumlende'' i sin leg, så det kan også sagtens være dét som ''skræmte'' hans chihuahuas, da chihuahuas jo er lidt mere forsigtige i deres legemønster?
    Måske I skulle have mødtes et helt neutralt sted første gang, hvor ingen er på deres teritorium.. Så kunne de hilse dér, og lige se hinanden an.
    Næste gang synes jeg I skal mødes i en park eller lignende, men plads til leg og at se hinanden an? : ) Det skal nok kunne lykkes at de kan omgås hinanden - Måske bliver de ikke bedste venner, men at de tolerere hinanden er jo et skridt på vejen : )

• #3   24. mar 2010 Ja det er bare svært eftersom jeg bor i udlandet og ikke har meget tid når jeg er hjemme, men vi må prøve at finde en løsning smiley

Men selvom jeg umiddelbart ville tænke det var Odas voldsomme leg så begyndte frk chi allerede sit hysteri da hun stod på en trappeopsats længere oppe og Oda og jeg stod nede og Oda egentlig bare stod og kiggede... men måske hun har følt det var hendes enemærker....

• #4   24. mar 2010 Tror sagtens det kan have noget at gøre med at det er chi'ens teritorium og samtidig en anden race - Mine ville heller ikke være blege for at sende nogle ''vov'' afsted hvis der kom nogle hunde ind på deres teritorium herhjemme.. : ) Men omvendt tror jeg det ville afhænge meget af hunden!
    Måske Oda bare har været for stor en mundfuld for chi'en?
    Hun er ellers en sød tøs : )

• #5   24. mar 2010 Chi'en har dog ingen problemer med andre hunderacer, måske Oda bare er too much personality smiley

• #6   24. mar 2010 Nåå okay.. Ja så må det næsten være Oda's tilstædeværelse på chi'ens teritorium - Og så måske fordi hun var for stor en mundfuld? : )

• #7   25. mar 2010 Kan du med alle, du møder på din vej? smiley Jeg tvivler.. Og jeg kan ikke med alle mennesker på min vej, må jeg indrømme...

Nogen gange er kemien der bare ikke. Det er ikke alle hunde, Mickey kan med.... smiley

• #8   25. mar 2010 Enig Jeanett - Jeg kan heler ikke med alle jeg møder!!! *GG*
    Jeg ved også der er nogle specifikke hunde som ikke fungere så godt med mine, fx til træfs. Og sådan er det jo bare - Men de kan jo lære at tolerere hinanden : )

Kommentér på:
Hunde der ikke kan sammen...?

Annonce