Hjælp! Tilkald {{forumTopicSubject}}
Hvis Mille en sjælden gang slipper ud af hoveddøren, eller som den anden dag får gravet sig gennem hegnet fra haven, og kommer ud foran vores hus, så er hun ikke til at få tilbage. Hun synes det er det sjoveste i verden, og bakker ligefrem baglæns og løber den anden vej hvis vi nærmer os. Kan se hun synes det er en leg at vi render rundt derude og kalder på hende, og går jo også lidt i panik i stemmen, da hun er på vej til at løbe ud på vejen.
Selv den bedste godbid virker ikke her, og vi kan slet ikke komme i nærheden eller kalde hende til os. (Hun bliver belejligt i afstand fra os så vi ikke kan nå hende.)
Hvad pokker skal vi gøre for at lokke hende til os? For det er jo vildt farligt når hun bare stikker ud mod vejen for at drille os.
Min kæreste går til hvalpetræning med hende, og her er der aldrig nogen problemer når de øver tilkald. Tidligere var hun også god til det herhjemme, men nu er fanden godt nok løs i hende hvis hun er et sted hun ved hun ikke må være og ikke har lyst at komme.
Hjælp!
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
men tilkald kan jeg kun sige hvad jeg oplever med min og det er at hvis jeg bliver nervoes i stemmen eller kommer med en hoej stemme saa gaar min gerne lidt vaek fordi hun bliver nervoes/skearmt.. (det er hvis jeg er bange for en bil der kommer eller noget)
evt lav det til en leg og faa hende til at loebe efter jer.. saa i ser hende kalder hendes navn og saa loeber i tilbage mod huset.. det er noget i kan oeve hjemme..
jeg taeller normalt til tre paa en langsom maade og det synes min er sjovt og hvis jeg loeber loeber hun efter mig..
bare lidt ideer
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
feb 2010
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Eller smid dig helt fladt ned på jorden og afvent at hunden nysgerrigt kommer og snuser til dig.
Har man bil kan man også åbne døren hvis hunden er glad for bilen. Så tror den at den skal ud at køre og når du så har den i bilen så kan du sætte snor på den.
Skæld aldrig ud når hunden kommer tilbage til dig for det er jo rigtigt hvad den gør der
okt 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 76
Problemet er hun er i vores gang når hun er alene hjemme, så når vi kommer hjem får hun en gang imellem klemt sig mellem benene på os når vi kommer ind af døren. Der er ikke andre steder hun kan være.
Skælder hende bestemt heller ikke ud når hun kommer.. tvært imod.. ;o)
okt 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 76
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
feb 2010
hvis i gaar en vej(i haven) saa preov og vend om og begynd at loeb saa hun synes i er sjove og vil lege fange med hende..
Hjælp! Tilkald