{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Har et problem, som er blevet større og større. Har prøvet alt jeg føler jeg har lært til hundetræning og diverse ting jeg har læst om.
Når jeg går tur og slipper Diva fri udenfor, er det meget sjældent at hun vil komme når jeg kalder. Det resultere tit i at hun bliver MEGET hyper og løber rundt i cirkler og er meget fræk... Uanset hvad, så er intet godt nok til hende. Har prøvet med godbidder, legetøj, hundesnor, gå væk fra hende, stå/sidde med ryg til, alt tilkald jeg træner indenfor, men INTET virker.. Er desperart - da jeg samtidig er meget bange for at der skal ske hende noget hvis hun løber væk. Er rolig i sind og ''snakker'' til hende med rolig stemme, så det ikke fordi jeg er anspændt når jeg kalder.. Selvfølgelig er der da til tider hvor jeg er ved at eksplodere.. For ved godt at hunde læser ens krops sprog osv.. - Kunne jo selvfølgelig også bare lade være med at slippe hende fri udenfor, men vi bor i lejlighed og synes det er synd hun ikke får lov til at løbe fri engang i mellem.. Men er der nogen med samme problem eller har nogen ideer/tricks til hvad jeg kan gøre, så er jeg åben for ALT..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!
  • #1   17. mar 2013 Jo flere gange, at hun får succes med at rende rundt og fjolle, mens du står og kalder, jo mindre effekt har det. Så start forfra, og så slipper du hende ikke af flexi/sporlinen før at den sidder i skabet hver gang. Og så kræver det GODE godbidder. Ikke noget tørt et eller andet. Vi snakker pølser eller bøf eller ost eller hvad hun nu vil gøre alt for.

• #2   17. mar 2013 Du tager ikke snoren af hende, det er simpelthen ikke ansvarligt. Brug en sporline, ind til at indkaldet er på plads.

• #3   17. mar 2013 Som Blackie skriver lad være med at slippe hende fri smiley

Vi har købt en sporline, så kan Fredo stadig løbe rundt, samtidig med vi kan kontrollere situationen smiley

• #4   17. mar 2013 Har du ikke en lukked have hvor man må ha hunde løse et el andet sted? For så vil jeg tage derover, huske tålmodighed, og træne derinde. Vente så lang tid det tager, og ikke kalde på hende, men kun rose og give godbid når hun kommer til dig selv, og så lade hende løbe fri igen. Hvis det virker, og når hun ser at det er ok at komme til dig, så begynd at rose når hon kommer til dig, putte snor på, godbid, snor av og så fri igen. Håber noget kan hjælpe smiley men husk at du skal have riiiigeligt med tid, og begynd ikke med at kalde hende ind, da hun vil få succes med at ignorere dig. Så lad hende bare komme til dig af fri vilje smiley

• #5   17. mar 2013 Jeg slipper hende ikke fri fordi jeg ikke kan kontrollere hende, men når vi har gået en tur og hun har gået pænt, er vi ved et stort sted hvor der er græs, (hvor jeg før hen kunne slippe hende fri og så kalde hende hen til mig.)
    -- Men kan godt se hvad i mener, og havde også snakket med min kæreste at det var slut med at slippe hende fri. Prøver bare med alt jeg har på at træne hende, da jeg ikke synes det kan passe jeg ikke kan kontrollere det når vi er udenfor..
    Jeg vil ikke lyde uansvarlig og ikke tænker på sikkerhed eller loven, for den sags skyld.. For synes jeg har gjort mit for at kunne træne og få den bedste hund overhoved muligt.. Har gået til hundetræning og overvejer at prøve det igen, bare for at jeg kan få nogen flere redskaber og holde træningen ved lige.

Men vil helt sikkert prøve at købe en ny snor og nogen lækre godbidder og så træne med at kalde hende til mig på den måde :))

• #6   17. mar 2013 Nej vi har desværre ingen indhegnet have, men det får vi meget snart. så det bliver dejligt at kunne få hende til at kunne løbe frit udenfor og øve med hende, uden at skulle være bange for at noget kunne ske..

• #7   17. mar 2013 og husk endelig uanset hvorlænge det tager og hvor stor en prøve din tålmodighed er sat på ... IKKE skælde ud når hun endeligt kommer.... er sikker på jeg har stået edderspændt, rød af arrigskab og har skamrost min Ipsen flere gange når hun endelig kom...

desuden kan jeg regne ud at din måske er i en del af teenage fasen, så den har nok glemt det meste af det du ellers har troet nu sad i skabet....

Ellers tilslutter jeg mig de andre ... et lukket område, eller en sporline ...

• #8   17. mar 2013 Du har den helt rette holding smiley Så keep on working. smiley

• #10   18. mar 2013 Hvis du normalt går hende med en relativt kort snor, og hun ved hun skal følge dig pænt, når den er på, så kan du, når I når til græsområdet, give hende en lang sporline el.lign. lang snor på og give hende "fri". Så kan hun løbe rundt og snuse et stykke tid (med dig i den anden ende) - når du synes du har hundens opmærksomhed et øjeblik, kalder du. Lad være med at kalde 100 gange, men vent til hunden er på vej imod dig, hvor du så evt. kan gentage hundens navn eller kommandoen, stadig imens du holder ved/træder på enden af den lange line, så den ikke kan slippe væk igen men uden at trække.
    Sålænge indkald ikke er helt på plads, så lad være med at kalde imens hunden er fuldstændig optaget af noget andet, for det giver med garanti ingen success.

Træn indkald en hulens masse gange, hvor hun får overdrevent ros og godbidder, hver gang hun kommer - og bliver sluppet fri igen.

Mange hunde bliver med tiden stædige m.h.t. indkald, fordi de har fundet ud af, at det ofte betyder "snor på - slut med det sjove", så den oplevelse skal IKKE indarbejdes i hunden. Derimod: "komme når moar kalder = sjov, godbidder, leg, m.m." Det kan nemlig betale sig! smiley

• #12   18. mar 2013 MANGE TAK for alt hjælp til hvad jeg kan gøre. Diva er så dejlig og putter hos mig lige nu smiley Er ikke i tvivl på, at jeg nok skal få styr på det her!
    Never ever gonna give up!

- Hvor køber man billigst hundeting ( fleksline ) på nettet? smiley

• #13   10. jun 2013 Vil bare fortælle at Diva er blevet SÅ dygtig. Jeg har ingen problemer mere, med at hun ''render væk'' eller ikke vil komme når jeg kalder.
    Vil sige 1000 tak for alle jeres gode råd. Det har virkelig hjulpet mig meget smiley

profilbillede
  • #14   11. jun 2013 Dejligt smiley

Kommentér på:
HJÆLP!

Annonce