HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Har et problem, som er blevet større og større. Har prøvet alt jeg føler jeg har lært til hundetræning og diverse ting jeg har læst om.
Når jeg går tur og slipper Diva fri udenfor, er det meget sjældent at hun vil komme når jeg kalder. Det resultere tit i at hun bliver MEGET hyper og løber rundt i cirkler og er meget fræk... Uanset hvad, så er intet godt nok til hende. Har prøvet med godbidder, legetøj, hundesnor, gå væk fra hende, stå/sidde med ryg til, alt tilkald jeg træner indenfor, men INTET virker.. Er desperart - da jeg samtidig er meget bange for at der skal ske hende noget hvis hun løber væk. Er rolig i sind og ''snakker'' til hende med rolig stemme, så det ikke fordi jeg er anspændt når jeg kalder.. Selvfølgelig er der da til tider hvor jeg er ved at eksplodere.. For ved godt at hunde læser ens krops sprog osv.. - Kunne jo selvfølgelig også bare lade være med at slippe hende fri udenfor, men vi bor i lejlighed og synes det er synd hun ikke får lov til at løbe fri engang i mellem.. Men er der nogen med samme problem eller har nogen ideer/tricks til hvad jeg kan gøre, så er jeg åben for ALT..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
jan 2013
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 761
Vi har købt en sporline, så kan Fredo stadig løbe rundt, samtidig med vi kan kontrollere situationen
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 14
-- Men kan godt se hvad i mener, og havde også snakket med min kæreste at det var slut med at slippe hende fri. Prøver bare med alt jeg har på at træne hende, da jeg ikke synes det kan passe jeg ikke kan kontrollere det når vi er udenfor..
Jeg vil ikke lyde uansvarlig og ikke tænker på sikkerhed eller loven, for den sags skyld.. For synes jeg har gjort mit for at kunne træne og få den bedste hund overhoved muligt.. Har gået til hundetræning og overvejer at prøve det igen, bare for at jeg kan få nogen flere redskaber og holde træningen ved lige.
Men vil helt sikkert prøve at købe en ny snor og nogen lækre godbidder og så træne med at kalde hende til mig på den måde :))
jan 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.578
desuden kan jeg regne ud at din måske er i en del af teenage fasen, så den har nok glemt det meste af det du ellers har troet nu sad i skabet....
Ellers tilslutter jeg mig de andre ... et lukket område, eller en sporline ...
jan 2013
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 761
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Sålænge indkald ikke er helt på plads, så lad være med at kalde imens hunden er fuldstændig optaget af noget andet, for det giver med garanti ingen success.
Træn indkald en hulens masse gange, hvor hun får overdrevent ros og godbidder, hver gang hun kommer - og bliver sluppet fri igen.
Mange hunde bliver med tiden stædige m.h.t. indkald, fordi de har fundet ud af, at det ofte betyder "snor på - slut med det sjove", så den oplevelse skal IKKE indarbejdes i hunden. Derimod: "komme når moar kalder = sjov, godbidder, leg, m.m." Det kan nemlig betale sig!
jan 2013
Never ever gonna give up!
- Hvor køber man billigst hundeting ( fleksline ) på nettet?
jan 2013
Vil sige 1000 tak for alle jeres gode råd. Det har virkelig hjulpet mig meget
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
HJÆLP!