583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad er der med mig?? Hvad er der med mig??

Hei alle!

Jeg har efter lang tid kigget efter en fransk buller, som første gangs hundeejer..
Jeg har lånt bøger på biblioteket, jeg har købt alt hvad sådan en lille en har brug for, jeg har hvalpesikret mit hjem og jeg har besøgt flere opdrætter og rejst land og rige rundt for at få en masse gode råd og finde den helt rigtige..
Men det er som om jeg bliver mere og mere kritisk, og endda føler at jeg er blevet i tvivl eller nervøs, nu hvor det hele er så tæt på..
Jeg har jo ellers glædet mig rigtig meget og har fortalt gud og hver mand at jeg skal have hund.

Er der andre end mig der har kendt til den følelse??
Eller er jeg bare slet ikke klar??

Håber på nogle svar
Hilsen Christina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der med mig??
  • Celia A
    Celia A Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
    #1   22. mar 2010 Jep - jeg leder også efter en fransk og kommer også pludselig i tvivl ind i mellem :b

• #2   22. mar 2010 Sådan havde jeg det med Junior, og da jeg havde fået ham, var det vist ligesom en fødselsdepression, for jeg ville ham jo det bedste, så jeg var over ham 24/7. Det var meget udmattende. Jeg følte jeg havde taget mig et kææmpe ansvar som jeg slet ikke kunne overskue. MEN! Dette delte jeg selvfølgelig med venner og familie, og de hjalp mig igennem denne tid med støtte, kærlighed og hjælpende råd. Jeg har nu haft min basse i 3 mdr., og aldrig i livet om jeg ville undvære ham!

MEN, så vil jeg samtidig også sige, er der for meget kaos i dit liv, og har du ikke overskuddet, samt tiden til at sætte din nye hund godt igang i din verden, så lad være med at anskaffe dig den endnu.

• #3   22. mar 2010 Intet kaos og masser af tid. Jeg er bare mig, og måske det der skræmmer mig, at skulle være alene med hende og evt få en "fødselsdepression" lige som dig... For jeg vil den virkelig os kun det bedste, og jeg har det sådan at hvis jeg anskaffer mig en, så er det forresten af dens liv.
    Puha synes det er svært..

• #4   22. mar 2010 2 dage før vi skulle hente Karla hjem gik jeg i panik og var slet ikke sikker på at jeg kunne klare det - det var jo et kæmpe ansvar, tænk hvis jeg gjorde alt forkert osv osv....

Men det gik sgu alt sammen alligevel smiley og idag - næsten 2 år senere - har jeg verdens bedste hund - så et eller andet må jeg jo have gjort rigtigt smiley

• #5   22. mar 2010 "Men det er som om jeg bliver mere og mere kritisk, og endda føler at jeg er blevet i tvivl eller nervøs, nu hvor det hele er så tæt på.."

Ved du hvad du er kritisk over, eller i tvivl om?

Er det dét at holde hund?
    Eller er det pga. de problemer racen har?

• #6   22. mar 2010 du er Carinas veninde?

Jeg synes du skal tage den med ro og finde ud af hvad det er du føler nu..
    Om du bare er spændt, eller om du får lidt kolde tæer..

Jeg har jo hørt om hvor grundigt du har sat dig ind i det hele, og hvordan I har været ude at at kigge på en del hunde. Og det virker bestemt som om du gør dit arbejde grundigt!

Men der sker jo intet ved at sætte jagten efter hunden lidt på ro og vente 6 mdr.. Det betyder ikke at du ikke vil have hunden, eller skal gemme alt det du har købt, men tror det er fornuftigt at få styr på hvad det er du oplever lige nu..

• #8   23. mar 2010 Moster Gerda, det jeg mener med kritisk, er nok hvor jeg vælger at købe hos. Det ene sted var der fire voksen hunde og de sprang rundt over det hele, udover sofaer, ned i hvalpeburet, det andet sted, der var de ligeglade med hvem jeg var og hvad jeg lavede de skulle bare sælge deres hvalpe.. Så nok på den måde er jeg kritisk.

Jaaa Anja jeg er Carinas veninde smiley
    Ja tror os jeg li må sætte tankerne i bero, og se hvordan jeg har det til sommer, for det hele skal jo også passe med ferie.
    For jeg vil virkelig gerene det her smiley Det lyder os til at dig og Carina hygger jer. Er det dig hun går på skovtur med indimellem??

HL Tak for de rigtig søde ord.. Jaa vi er jo kun mennesker smiley

• #9   23. mar 2010 "Moster Gerda, det jeg mener med kritisk, er nok hvor jeg vælger at købe hos. Det ene sted var der fire voksen hunde og de sprang rundt over det hele, udover sofaer, ned i hvalpeburet, det andet sted, der var de ligeglade med hvem jeg var og hvad jeg lavede de skulle bare sælge deres hvalpe.. Så nok på den måde er jeg kritisk."

Ok, så det ene sted synes du ikke hundene er korrekt opdraget?
    Og det andet sted var opdrætter skide ligeglad med hvem du var?

Jeg ville da holde snitterne langt væk fra det sidste sted -det lyder ikke seriøst, hvis opdrætter er ligeglad med hvem der skal have hvalpene hjem.....

Det første sted..*g*
    Jeg kan ikke lade være med at grine lidt..
    Der er jo forskellige måder at have hund på.
    Nogle vil gerne have dem i sofa og seng, andre vil ikke hundene kommer i møbler.
    Nogle ser stort på en væltet potteplante, og andre vil at hundene forholder sig i fuldstændig ro, indendørs..
    Følgelig skal små hunde ikke komme tilskade, ved en voksen hund hopper ned i hvalpeburet.
    Men du kan nok finde mange opdrættere herinde som kan fortælle om husstandens andre hunde, der er "medforældre" til hvalpene. *s*
    Det er noget individuelt, og det har intet at gøre med, om hundene er sunde i krop og sjæl. *s*

Nu det er en så sygdomsramt race du leder efter, bør du nok tale med mange forskellige der holder denne race.
    Evt oprette et emne, hvor du spørger mere ind til sundt opdræt ud i denne race. *s*
    De vil kunne hjælpe dig med at finde en opdrætter der kan levere dig en "sund" hvalp -så chancerne for du får en hund der ikke skal til dyrlægen konstant, minimeres. *s*

Held og lykke med foretagnet! *s*

• #10   23. mar 2010 Christina,
    hehe, ja jeg er en af dem hun går på skovtur med smiley

Ud fra hvad jeg har hørt, lyder det i hvert fald som om du har gjort et rigtig grundigt stykke arbejde!.. Sat dig ordentligt ind i racen og hvad der kræves af dig som hundeejer..
    Det kan jo også være det blot handler om at finde den rigtige opdrætter, som lige passer til dig!.. Det er vigtigt at man finder nogle man kan snakke med, og hvor man føler sig velkommen..
    Jeg kan ikke huske om I har været på udstillinger? Men det kan måske være en ide at tage ud at kigge, så kan du også forsøge at komme rundt omkring ringen og hilse på så mange som muligt..

Kommentér på:
Hvad er der med mig??

Annonce