Hvad er der med mig?? Hvad er der med mig??
Hei alle!
Jeg har efter lang tid kigget efter en fransk buller, som første gangs hundeejer..
Jeg har lånt bøger på biblioteket, jeg har købt alt hvad sådan en lille en har brug for, jeg har hvalpesikret mit hjem og jeg har besøgt flere opdrætter og rejst land og rige rundt for at få en masse gode råd og finde den helt rigtige..
Men det er som om jeg bliver mere og mere kritisk, og endda føler at jeg er blevet i tvivl eller nervøs, nu hvor det hele er så tæt på..
Jeg har jo ellers glædet mig rigtig meget og har fortalt gud og hver mand at jeg skal have hund.
Er der andre end mig der har kendt til den følelse??
Eller er jeg bare slet ikke klar??
Håber på nogle svar
Hilsen Christina
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
MEN, så vil jeg samtidig også sige, er der for meget kaos i dit liv, og har du ikke overskuddet, samt tiden til at sætte din nye hund godt igang i din verden, så lad være med at anskaffe dig den endnu.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Puha synes det er svært..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Men det gik sgu alt sammen alligevel
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Ved du hvad du er kritisk over, eller i tvivl om?
Er det dét at holde hund?
Eller er det pga. de problemer racen har?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg synes du skal tage den med ro og finde ud af hvad det er du føler nu..
Om du bare er spændt, eller om du får lidt kolde tæer..
Jeg har jo hørt om hvor grundigt du har sat dig ind i det hele, og hvordan I har været ude at at kigge på en del hunde. Og det virker bestemt som om du gør dit arbejde grundigt!
Men der sker jo intet ved at sætte jagten efter hunden lidt på ro og vente 6 mdr.. Det betyder ikke at du ikke vil have hunden, eller skal gemme alt det du har købt, men tror det er fornuftigt at få styr på hvad det er du oplever lige nu..
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jaaa Anja jeg er Carinas veninde
Ja tror os jeg li må sætte tankerne i bero, og se hvordan jeg har det til sommer, for det hele skal jo også passe med ferie.
For jeg vil virkelig gerene det her
HL Tak for de rigtig søde ord.. Jaa vi er jo kun mennesker
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Ok, så det ene sted synes du ikke hundene er korrekt opdraget?
Og det andet sted var opdrætter skide ligeglad med hvem du var?
Jeg ville da holde snitterne langt væk fra det sidste sted -det lyder ikke seriøst, hvis opdrætter er ligeglad med hvem der skal have hvalpene hjem.....
Det første sted..*g*
Jeg kan ikke lade være med at grine lidt..
Der er jo forskellige måder at have hund på.
Nogle vil gerne have dem i sofa og seng, andre vil ikke hundene kommer i møbler.
Nogle ser stort på en væltet potteplante, og andre vil at hundene forholder sig i fuldstændig ro, indendørs..
Følgelig skal små hunde ikke komme tilskade, ved en voksen hund hopper ned i hvalpeburet.
Men du kan nok finde mange opdrættere herinde som kan fortælle om husstandens andre hunde, der er "medforældre" til hvalpene. *s*
Det er noget individuelt, og det har intet at gøre med, om hundene er sunde i krop og sjæl. *s*
Nu det er en så sygdomsramt race du leder efter, bør du nok tale med mange forskellige der holder denne race.
Evt oprette et emne, hvor du spørger mere ind til sundt opdræt ud i denne race. *s*
De vil kunne hjælpe dig med at finde en opdrætter der kan levere dig en "sund" hvalp -så chancerne for du får en hund der ikke skal til dyrlægen konstant, minimeres. *s*
Held og lykke med foretagnet! *s*
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
hehe, ja jeg er en af dem hun går på skovtur med
Ud fra hvad jeg har hørt, lyder det i hvert fald som om du har gjort et rigtig grundigt stykke arbejde!.. Sat dig ordentligt ind i racen og hvad der kræves af dig som hundeejer..
Det kan jo også være det blot handler om at finde den rigtige opdrætter, som lige passer til dig!.. Det er vigtigt at man finder nogle man kan snakke med, og hvor man føler sig velkommen..
Jeg kan ikke huske om I har været på udstillinger? Men det kan måske være en ide at tage ud at kigge, så kan du også forsøge at komme rundt omkring ringen og hilse på så mange som muligt..
Hvad er der med mig??