{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Skal jeg sige noget eller holde mund? {{forumTopicSubject}}

Vi har et vennepar som venter sig barn - Hun er 19 uger henne nu.

De har sig 3 katte, hvoraf den ene lige har fået 4 killinger...

Mit problem består I, at de altid lugter FÆLT af kattepis og rigtig klamt og uvasket..

Deres hjem, er VIRKELIG ulækkert.. Så snart man kommer ind, så kan kattebakken bare lugtes, plus at man kan fornemme at hjemmet er total ulækkert!

Vores kammerat har ALTID været alene, og stået for alt alene, og dengang så der ikke sådan ud, og da var han heller ej sådan..
- Da han så finder denne dame, så bliver det sådan:O(

Skal jeg sige noget til dem, eller hva skal jeg gøre?
Jeg er bange for at hvis det kommer derhen hvor SP begynder at komme ved dem - Så tror jeg sku de tager den bette med sig:O(

HJÆLP!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg sige noget eller holde mund?
  • #1   21. mar 2010 Karina - kan du ikke køre lidt på, at katte faktisk kan være "farlige" for en gravid kvinde? Altså, at barnet kan blive smittet med toxoplasmose, som kan gøre barnet handicappet, hvis kvinden tit er i berøring med katte, kattepis osv.

• #2   21. mar 2010 Der skal mere end lugten af kattepis til at de tager bebs fra dem. MEN derimod kan du sige til dem at det IKKE er sundt for hende at rende rundt ved åben kattebakke da der kan være nogle bakterier i der kan gå ind og skade barnet. Hvis hun skal rense den skal et foregå med handsker og allerhelst skal hun undgå det og lade manden om det...

Amoniak er jo heller ikke sundt at indånde så jeg ville nok orøve at sige det til dem på en pæn måde. selvom det er et svært emne så sig det med henblik på barnets bedste smiley

• #3   21. mar 2010 Jeg ville sige det til kammeraten, men på en MEGET pæn og forsigtig måde.
    Jeg ved ikke hvor tætte i er, men jeg har selv før nævnt hos nogle at der lugtede af kattetis, og egentlig sagt det på den måde så man spørger ind til om der er en kat der har tisset - så bliver de gjort opmærksomme på det. smiley

• #4   21. mar 2010 jeg ville sige det stille og roligt, det er ikke sikkert de selv er opmærksomme på lugten, og vil måske blive glade for at få det af vide, da de sijjert ikke selv kan lugte at det sidder i tøjetm fordi de jo går i det hele tiden, samtidig kan de jo så få nogen råd om at skifte kattebakke lidt tiere og bruge rodalon i hjemmet.

• #5   21. mar 2010 thresa 41 år K - 20 katte.... ? og 3 store hunde , plus alle de små ?

Hvordan gør du det dog ? Altså holder rent og sådan ? wow!!

• #6   21. mar 2010 Undskyld for OT, men har du virkelig tyve katte Thresa????

Opdrætter du ikke også hunde?

• #7   22. mar 2010 vil lige sige der er ikke noget farligt i at omgås katte når man er gravid, hvis bare du har været vant til det før du blev gravid, så er imunforsvaret vant til de bakterier.... det var den besked jeg fik...
    og de fjerner ikke barnet fordi der lugter af kattetis... der skal meget meget mere til

• #9   22. mar 2010 Tanja
    der er stadig smittefare ved fx at ordne kattebakke

• #10   22. mar 2010 ja, det ved jeg.... men du er stadig vant til de bakterier der nu engang er... siger ikke hun skal stå med hænderne i det, men der sker nok ikke noget ved hun renser kattebakken en gang imellem.. ellers kan manden gøre det...

• #11   22. mar 2010 hm ja jeg ville sige noget.

• #12   22. mar 2010 Problemet med katte og graviditet er parasitten toxoplasmose. Kattene får toxoplasmose ved at spise mus, rotter, fugle osv. og kan derefter udskille den i afføringen. Har man tidligere haft en toxoplasmose infektion, så er man immun overfor den.

Toxoplasmose findes ikke kun i katteafføring, men også i jord og i kød fra smittede dyr (svin, lam og vildt skal man være særlig opmærksom på), så er man gravid og er man ikke sikker på at man har haft toxoplasmose før, så skal man undgå at rense kattenbakken, have en god håndhygiejne (have handsker på ved havearbejde) og ungå at spise råt eller ikke-gennemstegt kød.

Er kattene kun indekatte, så skulle der ikke være det helt store problem.

Hvis man har ukastrerede hankatte, så kan der meget hurtigt komme til at lugte fordi mange af dem markerer deres territorie inde i huset. Her skal man virkelig enten være over dem hele tiden og være klar med køkkenrulle og rodalon eller også lære dem kun at markere udendørs, hvilet er væsentlig sværere at lære en kat end at lære en hund.

Det ene sted, hvor jeg hentede en af mine racekatte, stank og det på trods af at der virkede rent nok og at bakkerne var fint rene, men det var fordi de havde en hankat, der markerede meget og at de ikke fik gjort ordentligt rent alle de steder han strintede. De to andre steder, hvor der også var ukastrerede hankatte, var der ingenting. Selv med 5-15 katte så kunne man ikke lugte at de havde kat, men det var også mit indtryk at der blev gjort MEGET rent.

Jeg ville under alle omstændigheder lige nævne det. Lige så glad som jeg bliver over at folk ikke er klar over at vi har kat indtil en af dem kommer spankulerende, lige så taknemmelig er jeg hvis nogen fortæller mig hvis der lugter lidt.

• #13   22. mar 2010 tanja
    man fraråder i hvert fald alle gravide at rense kattebakke, om man så vil tage chancen må man selvfølgelig selv om, personligt ville jeg aldrig tage chancen

• #14   22. mar 2010 Katte på halvandet til 2 kg?? Det er MEGET små katte??

Jeg har selv to små misser, den ene vejer kun 1800 men det er fordi hun er stærkt undervægtig..

Er det dværgvækst du forsøger at fremavle?

• #15   22. mar 2010 Jeg synes nu ikke at katte lugter overhovedet, så længe at kattebakke og evt. strinteri er under kontrol. De har f.eks. ikke en særlig lugt ligesom mange hunde har.

• #16   22. mar 2010 Ej dem må jeg altså bare se billeder af thresa. Kan du ikke oprettet et album?

• #17   22. mar 2010 Og alle de billeder er DINE - Taget af en DU kender, af dine egne katte ?

• #19   22. mar 2010 tror ikke på at det er din kat, og tror ikke på at du har rettighederne til det billede.

Men never mind.

• #20   22. mar 2010 Og undskyld til TS for at spamme dit emne... sorry!

• #21   22. mar 2010 Helene - fordi mange af de billeder findes på google, fordi kvaliteten er alt for forskellig .. og fordi hun selv indrømmer det ?

Har selv taget billeder der er endt på google så det er ikke udelukkende det nej

• #22   22. mar 2010 Ja og nu har hun selv indrømmet det, så er der vel ikk mere at snakke om? Hun ligger dem ind for at vise eksempler på de katte hun avler.. slap liiiige af..

teresa: dejlige katte og ja de ser ud til at have det godt hos dig smiley

• #23   22. mar 2010 thresa 41 år K: Jeg er sikker på at du har gjort det i god mening og du har bestemt ikke forsøgt at skjule at det ikke er dine egne billeder, da du jo lige så fint har skrevet at billederne er lånt.

Det er dog stadigvæk et brud på ophavsretten, så mit forslag er at du sletter de billeder, som ikke er dine egne og i stedet for linker til de søde ekstra billeder, så får du ikke ballade fra hverken HG eller indehaverne af billederne. smiley

• #24   22. mar 2010 Jamen hvis du har fået tilladelse, så er der jo ingen ko på isen. smiley

Kommentér på:
Skal jeg sige noget eller holde mund?

Annonce