{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

hvorfor er vi så grusomme {{forumTopicSubject}}

jeg mangter ikke at se de forskellige programmer i tv om dyr der er blevet mishandlet.. jeg syntes det er så forfærdeligt.

jeg havde egentlig ikke troet det kunne blive værrer - men desværre tog jeg fejl..

en ting er at se hunde - katte osv lide. men igennem facebook er jeg kommet til kontakt med en gruppe mennesker som bruger alt deres tid og penge på at rede mishandlede japanesere...

og det gør så ondt at se hvordan de små er mishandlet..

jeg kender jo racen og ved hvor hengiven - følsom en hund det er. så jeg kan simpelthen ikke forestille mig at man kan være så grusom mod et væsen som er så mildt..

usa er bla kendt for deres poppy mills -- et forfærdeligt begreb hvor opdrættere holder deres alvsdyr som mink og skamavler for at sende hvalpene ud i butikker og centre hvor folk så kan dikke dem på maven...

avvv hvor gør det ondt... hvorfor er vi så grusomme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor er vi så grusomme
  • #2   20. mar 2010 Ja, det at være menneske er ikke noget at prale og være stolt af. ):

    Mit hjerte knuses også gang på gang, hele tiden, når jeg ser mishandlede dyr. ):


  • #3   20. mar 2010 uvidenhed, afstumpethed, ligegyldighed er vel årsagerne.

    Så trist, så trist...................!


  • #4   20. mar 2010 maa indroemme at jeg ogsaa tit faar en klump i halsen eller faelder en taare naar jeg ser animalpolice paa animal planet.. smiley kan slet ikke foelge at vi ikke forlaengst har faaet de straffe op for dyremishandling..

    dyre kan jo ikke sige det goer ondt og vil jo ikke goere modstand da de jo ser os some foeren af flokken..

    det er saa synes for de smaa my.. smiley


  • #5   20. mar 2010 Jeg "orker" heller ikke de programmer, slår oftest væk fra Animal planet, når disse "rescue" programmer løber over skærmen.
    Har vel sammenlagt set 5-10 af slagsen tilsammen gennem tiden.
    Grunden er, at jeg bliver allerhelvedes afstumpet i min tankegang, når jeg ser hvordan nogle mennesker behandler deres dyr!


    Hvorfor de gør det?
    "Uvidenhed" synes jeg ofte er for letkøbt en forklaring, når man ser et "skravl" med knoglerne stikke ud fra kroppen, og huden ædt op af mider, skab -eller hunde hvis pels er så sammenfiltret, at den hænger i kager, eller halsbånd/grimer der er groet ind i kødet på dyrene!

    Måske de mennesker selv er behandlet afstumpet i deres opvækst, så de ikke kan skelne mellem "rigtigt og forkert" ?
    Eller at de har så elendige livsvilkår, at de ikke orker at tage sig af deres dyr?
    Hvad end forklaringen er; så hjælper det ikke på min forståelse!


    Gandhi havde ret;
    "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated”.

    Uendelig sørgeligt, at samtlige nationer i større eller mindre omfang, ikke formår at behandle deres kæle-/produktionsdyr med respekt for deres væsen!



  • #6   20. mar 2010 Feveile 2


    Hvis du henviser til Gandhi, nu du skriver "Indien" -så tror jeg bestemt ikke han mente, at dyrene dér, blev behandlet med den fornødne respekt!

    På daværende tidspunkt var menneskerettighederne langt under 0-punktet!


  • #8   20. mar 2010 Hunden, derom ingen tvivl!
    Vi kan da være enige om noget! smiley


Kommentér på:
hvorfor er vi så grusomme

Annonce