{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Hvorfor er vi så stædige {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne ønske mig, at vi alle var med til at gøre hunde
dyre galleriet - oplysnings venligt, især så det kunne bruges som et opslagsværk evt. for nye hunde ejer.
Vi skal forsøge at få vore hunde rigtigt race bestemt inden vi sætter dem ind.
Det er sørgeligt for mig, at se hunde under min racegruppe glathåret Foxterrier, som ikke er den rigtige race. Jeg skriver til disse - men de er lige glade med det.
Dette er jeg meget ked af - hvad kan jeg gøre ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er vi så stædige
  • #1   9. nov 2005 Anne >> Jeg har haft skrevet til admin omkring det samme, men det lader ikke til at han vil gøre noget ved det. :o/

  • #2   9. nov 2005 Hmm...ikke alle der er lige lette at danse med... Ved ikke hvad man kan gøre...og jeg kan da heller ikke forstå, hvorfor de ikke bare "flytter" hunden det rigtige sted hen...!!??? Mærkeligt... :o/

  • #3   9. nov 2005 Bebe >> Næ, det har jeg ikke prøvet. Det er nogle måneder siden jeg skrev til ham. Det var ang. alle de vovser der er oprettet under "mastiff" som i virkeligheden slet ikke er engelske mastiffer, men såkaldte amerikanske mastiffer/bandogs. (Blandinger)
    Syn's det er synd, hvis folk vil se hvad en rigtig mastiff er, for der er altså temmelig stor forskel.


  • #4   9. nov 2005 Bebe >> Nu har jeg lige været inde og kigge på mastifferne igen, og jeg kan se at det kun er Susen der stadig har sine oprettet under mastiff. De andre har åbenbart enten rykket dem til blanding af racer eller slettet sig.

  • #5   9. nov 2005 Der er 27 race foto under den Galthåret hvor de 4 af disse ikke tilhøre racen
    måske vil i bruge energie på at påvirke disse - skulle i få brug for hjælp i jeres race, gør jeg det samme min mail er egelykkefox@mail.- i skal blot skrive til mig.

    Hilsen Anne

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #6   9. nov 2005 stave fejl

    Glathåret


  • #7   9. nov 2005 Susen er bare en ()/¤`)#%(`#%`#`)("¤)(#¤%`=)#%/=)/% tak det var bare det jeg ville sige...

  • #8   9. nov 2005 Anne H. Jeg skriver også til dem hver gang og ja mange af dem er lige glade.

    Jeg har endda også set en D/S gårdhund under Foxhound, og hun vil bare ikke flytte den.


  • #9   9. nov 2005 Jeg mener det er stædighed, hvis ikke vi er behjælpelige med at hjælpe hinanden i og omkring hvor racerne høre til når det er racerene hunde vi taler om..
    En hund er en hund uanset hvad, så elsker vi vore hunde/dyr, selv jeg siger ofte til folk der henvender sig vedr. evt. køb af en fox terrier hvalp. - hvis det er et spørgsmål om at få en hund, kan en ikke race ren hund tilgode se dem og give glæde og liv at være sammen med.
    Men hvis folk vil sikre sig en hund med specielle racepræg - så skal de købe en race ren hund. - så derfor mit indlæg


  • #10   9. nov 2005 Jeg synes ikke at det er noget med at have ondt i røven at gøre.
    Men havde jeg en racehund, som skulle dele plads med 20 blandings hunde, ville jeg da blive sur.
    Der er en grund til at det er delt op i kategorier.
    Jeg ved fx. ikke hvordan en rigtig chihuahua ser ud, for herinde har den 30 for skellige udseende. Det er jo fordi folks blandinger også er derinde.

    Men der er vi jo sikkert af så forskelligt syn.


  • #11   9. nov 2005 Kiwa>> fordi det giver et misvisende billede af den pågældende race. Face it en blanding er en blanding og ikke en ren race (uanset gorholdet).
    Folk må jo stå ved det køb og den hund de nu engang har og ikke forsøge at "markedsføre" den som andet.


  • #12   9. nov 2005 gorholdet = forholdet smiley

  • #13   9. nov 2005 Enig.
    Jeg kunne da heller ikke kalde Lilly for en pekingeser eller for den sags skyld kalde mulige hvalpe pekingeser, uanset hvor meget jeg så parrer hende med en.
    Hun er og bliver en blanding og er stolt af det ;o)

    Men især hos Dansk Svensk gårdhund og Foxterrieren er der så stor forvirring, at dyrlægerne tror at DS'en er en Fox. Forskellen er så nem at se, men stadig forstår folk det ikke.


  • #14   9. nov 2005 Susanne P

    jeg var inde og kikke på din hund, og så du var agronom med speciale i hundefoder - det lyder spændene.
    jeg selv er landmand og husdyrbrugstekniker med speciale i svin
    Er nu en halv gammel tøs ( 56) - og har selvstændigt fjernarbejde for en gruppe landmænd siden år 2000
    Så jeg er hjemme ved alle mine Foxer
    Anne


  • #15   9. nov 2005 Rikke H
    Hjælpe-Administrator
    så se venligst på nedenstående links, dette er ikke glathåret foxterrier !!

    Racerepræsentant for racen i DKK 6 DTK

    Anne

    Skrevet: 09-11-2005 10:28:01

    Der er 27 race foto under den Galthåret hvor de 4 af disse ikke tilhøre racen
    måske vil i bruge energie på at påvirke disse - skulle i få brug for hjælp i jeres race, gør jeg det samme min mail er egelykkefox@mail.- i skal blot skrive til mig.

    Hilsen Anne

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


Kommentér på:
Hvorfor er vi så stædige

Annonce