1.391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 70 Svar

Folk med hunde der evt bliver forbudt Folk med hunde der evt bliver forbudt

Jeg ved ikke om der har været en tråd om netop dette emne, ellers sletter jeg det bare igen-

Det handler ikke om hvilke racer der bliver forbudte osv...

Det jeg kunne tænke mig at høre er, hvad er jeres tanker, i hundejere, der bliver berørt af dette evt forbud? Jeg ved personligt at jeg ville være nede i et sort hul, det er jo ens bedste ven, de vil "afskaffe". Nu ved jeg godt at man ikke skal skille sig af med den hund man har, men der bliver jo nogle krav om mundkurv og lineføring.

Men hvad er jeres tanker omkring dette?

Hold venligst en pæn tone...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk med hunde der evt bliver forbudt
  • #3   18. mar 2010 En tiér på at denne tråd får ordet "Tudetråd" inden ti indlæg....

Jeg vil gerne fortælle dig om det vi gennemgår, men det bliver i en privat samtale over Pm, hvis du ønsker det...

• #4   18. mar 2010 Nu er jeg jo ikke en af dem det går ud over. Men med hensyn til mundkurv og hunden skal føres i snor.. er jeg rigtig glad for. Der er så mange uansvarlige ejer her hvor jeg bor der ikke kan styre deres hunde. Er så træt af at jeg skal kigge mig over skulderen når jeg er ude og gå med mine chi. Ved godt at der er rigtige mange ansvarlige hunde ejer, det er bare sjældent jeg møder nogen der hvor jeg bor.. :(.

• #5   18. mar 2010 Nå, men Maj - hvad var dine tanker ellers om det trådstarter spørger om?

Tilslutter mig M&Rs indlæg

• #7   18. mar 2010 Jeg er ikke interesseret i at høre folks indlæg om at det var på tide osv, så dem, der ikke har andet at sige, bedes holde sig væk, eller lav en tråd selv.

Personligt vil jeg gerne sige at jeg synes at det med mundkurv og snor(især den med snoren er en kærkommen lov, der burde være indført for LÆNGE siden for ALLE racer) er fin. Jeg er egentlig ikke for et forbud. Men vil som sagt gerne høre hvad i har at sige...

M&R vil gerne høre dine tanker over PB.

• #8   18. mar 2010 tudetråd!

• #9   18. mar 2010 Michael , Sparede dig for en tier smiley

• #11   18. mar 2010 Nu er min race jo ikke ramt... pt men lovforslaget er jo ikke vedtaget, så der kan ske noget endnu!!

Jeg har gået og overvejet min situation det sidste stykke tid.. om jeg skulle træne ham til at gå med mundkurv, så vi er forberedt på værst tænkelige situation... det ville gøre mig så ked af, hvis det blev nødvendigt, da jeg i forvejen får mange dumme kommentare om, at min er en Pitt.. så sent som i dag fik jeg den igen... og tror vist ikke en mundkurv gør min hund mere populær og tiltrækker nok flere latterlige kommentarer. Han elsker at hilse på mennesker på sine ture.. tænker også her, at de fleste nok ikke gider sige hej, hvis han gik med mundkurv.

Jeg føler med M&R... og andre seriøse hundeejere.. og er lidt træt af dem, som har travlt med at trampe på dem, som ligger ned lige nu.

Jeg krydser fingre for at min race ikke kommer listen.. og ingen fjolser begynder at købe min race...

• #12   18. mar 2010 Maj H
    *De to små* - alle burde have en pekingeser

hvorfor er det så lige i kometere tråden . har i ikke læst hvad det er trådstarteren skriver ??

da i ikke har de racer så bliver i heller ikke berørt af det .
    ergo kan i ikke svare på det .
    så kan ikke se hvorfor i så skriver her...
    er det for at håne dem det går ud over eller ?

• #13   18. mar 2010 Nej, jeg tror dog heller ikke at den med mundkurven gør tingene bedre, da den på en eller anden måde jo vil "udstille" hunden yderligere, dvs at så kan folk rigtig begynde med....orv der er en forbudt kamphund...osv. Som sagt er det også mest det med snoren, så skulle gælde alle racer, jeg går ind for.

Louise: det er jo også sket, at en bullterrier(alm størrelse) er blevet vist i nyhederne som værende en pit...så et eller andet sted kan folk der ikke har forstand på hunde jo ikek gøre for det...men frustrerende er det jo.

Og ja, det er en skam, at det nu er de seriøse det også går ud over...

• #14   18. mar 2010 Jeg er helt og aldeles imod forslaget, det vil ikke virke. I dag da jeg gik tur med mine hunde, blev den ung overfaldet af en hund. Jeg ved ikke hvad det var for en, lignede lidt e muskelhundeblanding, men ejeren blev stiktosset da den blev sparket væk. På sådan en ejer vil det ikke hjæpe hverken med snoretvang eller mundkurv, for han vil ikke følge det. og det vil dem der er årsag til hele denne sag, heller ikke gøre. Havde de fulgt hundeloven som den er nu, havde vi ikke behøvet den, der måske kommer nu. Og jeg møder en del muskelhunde hver dag, er ikke selv ejer af sådan en. Men har to små jack russell terrier.
    Og hvor har jeg ondt af alle jer der opfører sig ordentligt med jeres muskelhunde, det er sørgeligt det går ud over jer. Og i trods alt i flertal

• #15   18. mar 2010 Jamen vi vil følge reglerne og sætte mundkurv på , det bliver det eneste som rammer os , har det okay med det , dog ved jeg ikke hvordan træning kommer til at blive fremover når de skal ha mundkurv på. Selve det med at snoren skal på hele tiden når man ikke er på privat grund har jeg det osse fint med , vores får lov til at give den gas uden snor ved familien som bor på et nedlagt landbrug med meget jord til smiley

• #16   18. mar 2010 Lykke J.. netop.. og selvom tv2 rettede fejlen, så havde en masse folk set det... men igen så forstår jeg ikke hetzen.
    Jeg kan sagtens forstå folks frustrationer... og jeg kan sagtens forstå at vi står med et muligt forbud.. men kan ikke se at et forbud er løsningen..og kan ikke forstå hvordan det kan hjælpe at straffe alm. hundeejere...

Det er skræmmende at man tror et forbud kan gøre den store forskel... vi har jo stadig pitts på gaden...

Der skal gøres noget.. men det skal altså ramme de rigtige.... stakkels alle de avlere som er seriøse og ligger sådan et kæmpe stykke arbejde i deres avl.. og så sker det her...

• #18   18. mar 2010 Tine.. netop..

• #19   18. mar 2010 Det vil for det første ikke hjælpe på problemet, for dem der allerede giver ansvarlige hundeejere et dårligt ry, det er ikke dem man vil se med en hund iført snor og mundkurv.

Er selv medejer af en Amerikansk Staffordshire Terrier, og synes det er noget forbandet lort, for jeg ville gerne have en til, som Gaia kunne lege med (der er jo desværre et begrænset antal af hundeejere som vil lade deres hund lege med denne race desværre).

Men det er der jo så en masse hjerneløse aber, som har fået ødelagt for mig og kæresten og sikkert også en masse andre hundeejere!

Vil selvfølgelig give Gaia mundkurv på (hun går altid i snor på vores ture og holder mig altid væk fra andre hunde, da hun er menneske og dyreglad; men er jo ikke sikkert alle hunde er det).

• #20   18. mar 2010 det er også ok at være med i tråden, så længe man ikke har travlt med, at det var på tide og de hunde skulle være skudt for længe siden....

man kan sagtens have en mening på en pæn måde...men som sagt er det først og fremmest dem, der bliver berørt...

• #22   18. mar 2010 Jeg vil dog sige, at hvis min race kommer på.. og loven siger mundkurv, så får han det.. snor bruger vi allerede hele tiden.. men man skal ikke gøre det værre ved at lade være med at putte mundkurv på sin hund.

• #23   18. mar 2010 Speedy...
    Og du er jo så netop en af dem der ikke fatter hvor meget du ødelægger ved at være så pisse stædig!!!
    Kæft hvor må folk med MH krumme tæer over personer som dig!!!

Derud over så har de ansvarlige MH ejere min dybeste medfølelse.. Hvor er det bare frygteligt at jeres vovser skal begrænses på den måde, men den latterlige kurv!!

Snor påbudet kan jeg kun tilslutte mig, men skulle så blot gælde for ALLE racer!

• #24   18. mar 2010 skulle min race komme på tur og mundkurv var krævet .
    havde jeg også taget mundkurv på den ..
    ingen tvivl ..

men jeg føler så meget med de ansvarlige muskelhunde/kamphunde der er ramt af loven ..

• #25   18. mar 2010 vil holde det med mundkurven på mischa. desværre er det meget trist vi skal give vores hunde sådan en på. mischa kender den da hun har været rigtig stid når hun var alene hjemme og når hun var det med en 8 årig rotte. hun er ikke glad for den med hvis vi får trænet med hende at den er ok at have på så vil jeg hellere det end at aflive min lille prinsesse. mischa er for det meste i snor. vi har været lidt ved stranden uden andre personer og hunde hvor hun har været løs. men i selvskab med andre er hun i snor med mindre det er privat område.

• #26   18. mar 2010 Enig med Henriette

• #28   18. mar 2010 Speedy D:

Hvor skulle du have ikke have ret til at holde hund, for pga. din dumhed plus mange andres, så er der mange hundejere med mere end en hjernecelle, som bliver straffet hårdt!

Henriette:
    Du har mere end ret. Som ejer af en MH, så pisser det mig af, at sku læse sådan noget lort.

• #30   18. mar 2010 Speedy... fordi de problemer vi har i dag er netop pga folk som gør som det passer dem.... og hvis vi fortsætter, så ødelægger vi det bare endnu mere for de racer... der er ingen grundt til ikke at overholde loven..

• #33   18. mar 2010 Speedy: er det så bedre at det bliver lov at disse mh skal aflives i stedet for, fordi folk som dig ikke vil overholde en (måske) skrevet lov?

• #34   18. mar 2010 Jeg går allerede med min hund i kort line, så ingen ændring her. Mundkurv tvivler jeg stærkt på ville være et problem for ham. Han har ikke for vane at skulle samle ting op når vi går tur. Jeg formoder at det vil kunne tages af når vi er i den aflukkede hundegård, så der kan vi lege og løbe rundt som vi i forvejen gør.

^^ Nemt at sige når man ikke er påvirket af stramningerne, men sådan er min hund. Hvis det gør andre gladere skal jeg nok give min hund mundkurv på, men det burde det ikke gøre hvis folk virkeligt mener at mundkurve er synd for hunde.

• #36   18. mar 2010 Speedy... hvad gør du hvis straffen for at du bliver taget med dine hunde uden mundkurv, at de tager dine hunde og avliver dem..

• #37   18. mar 2010 Og efter 23 kan jeg ikke stave mere.. aflive.. flot flot...

• #38   18. mar 2010 må nok sige at selve forbuddet rør mig ikke det store da jeg ikke har et synderligt behov for at jeg ''SKAL'' have en amerikansk bulldog igen, selvom jeg sys det er en super lækker hund, altså forstå mig ret sys det er synd også for opdrætterne der virkelig gør noget ud af dem, men jeg kunne overleve det da jeg jo allerede har min vidunderlige Ginga og ikke skal aflive hende hvis forbuddet kommer...

men det med mundkurven og snoren (på kun 2m!) det nager mig rigtig rigtig meget og det gør mig så ked af det. jeg har ikke have, men en dejlig hundeskov lige overfor som vi gør god nytte af og der har vi ingen problemer med fordomme men hvis Ginga er løs tager jeg hende i snor når vi møder folk til jeg ved om de har noget imod at deres og min hund leger og de få fordomme der er bliver hurtigt lavet om når de møder os,, det er med meget blandet følelser hvis jeg skal sætte mundkurv på min hund, og det vil være slut med at hilse på andre hunde som ikke har en på selv.

men indtil vidre håber jeg virkelig de finder en anden løsning, og så må jeg lade vær at tænke på det for meget da det brænder inden i mig når jeg tænker på det.

• #39   18. mar 2010 No name...mange tak:-)

• #40   18. mar 2010 Nå, nu vil jeg logge af for i dag....fortsæt endelig med den gode tone.....:-) tak for en god debat.. jeg vender tilbage i morgen..

• #41   18. mar 2010 Nu er min race ikke på listen og Lia bliver sandsynligvis min sidste Groenendael med mindre jeg er langt mere rask og rørig end forventet når hun en dag, om forhåbentlig mange år, ikke er her mere. MEN jeg ville være meget ked af hvis muligheden for at vælge min drømmerace fra eller til blev taget fra mig, for ikke at tale om de fordomme vi ville møde fra mange hundefolk og befolkningen generelt.

Men det ville slet, slet ikke stå mål med hvor vred og frustreret jeg ville være på de uansvarlige hundeejere af min race, som var skyld i at det kom så vidt med et forbud. Det er nem nok at skyde skylden på hysteriske ejere af småhunde, medierne, politikerne osv. og påpege at andre hunde også har tænder, men man kommer ikke uden om at der har været nogle hunde og hundeejere, som har gjort sig meget uheldig bemærket og som gør det endnu.

Som hundeejer har jeg tit siddet og krummet tæer på de ansvarlige og fornuftige kamphunde/muskelhundeejernes vegne når jeg hører og læser kommentar som f.eks. Speedy Ds.

Nu slås min race også med dens fordomme. Jeg havde ikke ejet Lia i mere end en 2-3 timer før jeg fik den første "nervøs temperament" med på vejen - og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg hørte den med min Tervueren. Jeg er så som ANSVARLIG hundeejer den første til at erkende at der er et problem med temperamentet i nogle linier af Groenendael og Tervueren og jeg tager gerne en stille og rolig snak med folk uden at gå i forsvarsposition, samtidig med at jeg lader min hunds opførsel tale for sig selv. Det er lidt svært konsekvent at kalde ALLE Tervueren og Groenendael sky og nervøse angstbidere, når man selv sidder med et lalleglad eksemplar på skødet. Opdrætteren af min første hund inviterede en person, der var meget fordomsfuld overfor de angstbidende tøsehunde hjem til en kop kaffe og hvor vedkommende så kunne møde deres hunde - og det endte med et senere hvalpesalg. Man kommer nu engang længere med det søde end med det sure. smiley

Ligesom jeg er påpasselig med at holde min hund tæt ind til mig eller få hende til at sidde eller lægge sig hvis jeg ser at folk er bange for hende, så ville jeg naturligvis respektere et line- og mundkurvspåbud.

• #42   19. mar 2010 M. I
    størstedelen af de 13 hunderacer er ret sjældne herhjemme og har aldrig været indblandet i bidskader, herunder min egen kaukasiske hyrdehunbd, alligevel blir den forbudt fordi DKK har været med til at udpege den som syndebuk fordi det er bedre "købmands regning" for DKK at få nogle sjældne racer hetzes frem for at riskiere at politikkerne selv udpegede nogle som måske var blandt de populærer så DKK vilel miste for mange medlemmer.
    kold, kynisk og usmagelig opførsel fra DKK's side

det er derfor ikke korrekt i alle tilfældene at sige at uansvarlige
    e ejere af samme race er skyld i at netop den race blev udnævnt som syndebuk

min egen og flere af racerne på listen har aldrig været involveret i bidskader herhjemme og alligevel blev de af DKK udråbt som syndebukke og smidt på politikkernes bål

potikkerne er ofte for uvidende i forhold til deres egne ambitioner, men det er fra DKK's side helt utilgiveligt hvad de har gjordt

føj for satan hvor burde de have en dårlig smag i munden

• #43   19. mar 2010 Nej, den bliver forbudt fordi den iflg standarden ikke har nogen eksistensberettigelse i DK - det bliver en farlig race hvis "muskelhundeejerne" kaster sig over dem, hvilket ikke er usandsynligt i kraft af førnævnte standard. DKK har opponeret forbud fra start, de kan ikke trumfe hundeudvalgets beslutning. Der er intet at skamme sig over der.

• #44   19. mar 2010 John -kunne du evt starte med at læse hundeudvalget delbetænkning? Måske du så havde en lille idé om hvad DKK (og de øvrige medllemmer -for DKK er altså IKKE alene) egentlig mener?

• #45   19. mar 2010 ¤ Søster McFluff ¤

"Nej, den bliver forbudt fordi den iflg standarden ikke har nogen eksistensberettigelse i DK"
    at den kunne blive en "potential trussel"

mon ikke Hitler havde den samme eller en lignende undskyldning for sine etniske udrensninger?

uanset om "uønskede" elementer blir henrettet i en gasovn eller for lov at uddø "naturligt" så tager sådan en etnisk udrensning kun ca 10 år mht store hundes levetid

nu kan jeg se at du selv har en forholdsvis sjælden hunderace
    hvordan mon du vilel reagere hvis DKK smed den for ulvene næste gang der skal flyde blod?
    det er jo en hyrdehund akkurat som min og den har ikke nogen reel "eksistensberettigelse" her i landet ?

længe leve de ønskede racer ikke?
    men vil det så ikke sige at alt andet en "selskabshunde" med tiden skal etnisk udrenses når de ikke kan bruges erhvervsmæssigt mere, og de derfor ikke har nogen eksistensberettigelse mere ?

Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    hvad skal man bruge en "delbetænkning" til?
    det må da være resultater der tæller og her har DKK vist sit sande jeg jeg med udpegelsen af syndebukkende.
    ps
    som med eksemplet ovenfor så burde du måske også som ejer af hunde uden en erhvervsmæssig beretigelse måske også tænke på at med tiden så kunne dine hunde måske også rammes af etniske udrensninger, og hvis ikke, så kunen do jo også bare vælge den lette løsning og kastemere brænde på bålet ved at bifalde disse og bare tænke, ha ha, det gik jo ikke ud over mig og mine hunde...
    Denne gang

• #46   19. mar 2010 John -både din og min hund er hyrdehunde. Det gør dem altså ikke ens. Din er lavet til at vogte og beskytte flokken mod både mennesker og dyr. Min er lavet til at drive får/kvæg mm... (det samme gælder søsters)

Ang delbetænkningen så kunne det jo være du ville finde ud af hvad DKK's holdning reelt er. Og finde ud af at de racer der er på den liste, er de racer som man i delbetænkningen foreslår en række restriktioner på (læs: ikke forbud).

Og så er det i øvrigt HELE hundeudvalget der er nået frem til hvilke racer man ønsker restriktioner overfor (hvilket så nu er blevet til et forbud). Så jeg spørger igen: har du osse planer om en gruppe imod DCH, DB og diverse andre medllemmer af det udvalg?

• #47   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    "Din er lavet til at vogte og beskytte flokken mod både mennesker og dyr".

det samme er rottweileren men den ville DKK nok miste for mange penge på at smide for ulvene pga de mange ejere, dvs tabte medlems kontigenter og ikek mindst tabte stamtavle gebyrer.

men reelt er alle hyrdehunde også tiltænkt at beskytte flokken mod både mennesker og dyr, nogen er måske nok bare bedre rustet til det fysisk og genetiskt, men det betyder jo ikke at alle hyrdehunde skal etnisk udrenses vel?

mht DKK's rolle.
    så er det klart den største aktør og dem der burde vide bedst og ikke mindst tale hundenes sag, men at dømme udfra din og andre reaktionerog ikek mindst den manglende afstandtagen, så ser det ud til at DKK netop har ramt jackpot med deres syndebukke politik
    tilykke på både DKK og dine vegne
    lad os håbe det ikke blir en af dine nuværende elelr fremtidige racers tur, for det ser ud til at de får frit spil i fremtiden også da holdningen vist generelt er:
    Just fry the basterds, as long as its not one of mine i couldnt care less

• #48   19. mar 2010 Rootweileren er ydermere for uden at være både hyrde driver og vogter faktisk også en af de ældste kamphunde da romerne brugte dem i kamp også.
    jeg ønsker ikek at hetze racer som de fleste andre.
    jeg har selv Rottweilere også så jeg bruger bare eksemplet for lige at vise at der er reelt ikke mange argumenter for at forbyde Ovcharkaerne, men når nu DKK siger vi skal, så klapper vi alle i hænderne og råber dø, dø i takt

• #49   19. mar 2010 John -nej ikke alle er lavet til at beskytte flokken. Og blandt de der er, er der væsentligt forskel på hvad de skal beskytte flokken imod.

Islandske fårehunde er lavet til at beskytte lamene mod rovfugle. Ikke ved at æde dem eller slåsse med dem, men ved at gø af dem. Det er altså en gående race, men ellers meget mild både mod mennesker og dyr.

Australian shephers er lavet til at flytte får/kvæg mm, og til at passe på ranch'en. Og igen, ikke ved at slåsse mod indtrængende.

De store vogtende hyrder, er jo for manges vedkommende lavet til at tage kampen op mod både ulve, bjørne og mennesker...

Og skulle det være en af mine der var i farezonen, så ville jeg da i høj grad ærgre mig. Men du ville altså ikke se mig sidde her og råbe holocaust. Det er ganske enkelt en usmagelig sammenligning.

• #50   19. mar 2010 og nej -jeg sidder sgu ikke og råber dø dø dø eller klapper i hænderne!!!

• #51   19. mar 2010 rettelse.
    De fleste gør..
    der vil jo altid være nogen der går mod strømmen og kæmper deres firbenede venner sag
    også mod alle odds og fordomme

som jeg læste en gang om netop Ovcharkaerne, men det kan vel også bruges om andre racer og forholdet mellem mejer og hund.

Remeber that even if your dog is big and strong and will protect you against all the harm he can and with his life if he has to, there will also be cases in which only you can protect him from harm.

Det er citeret som jeg husker det fra en bog om Ovcharkaer jeg læste længe inden jeg fik min hund
    og hold kæft hvor er det en tragisk måde at opleve at forfatteren har mere ret end man turde håbe på nogen sinde skulle vise sig
    ikke mindst set i lyset af at andre egoistiske hundejere samtidigt enten også står og råber på hans blod eller stiltiende samtykker.

jeg tillader mig at gentage mig selv med et:
    Føk for satan

• #52   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

"og nej -jeg sidder sgu ikke og råber dø dø dø eller klapper i hænderne!!"

stiltiende eller mere eller mindre aktiv accept er det samme i mine øjne

• #53   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

"Og skulle det være en af mine der var i farezonen, så ville jeg da i høj grad ærgre mig. Men du ville altså ikke se mig sidde her og råbe holocaust. Det er ganske enkelt en usmagelig sammenligning."

nej jeghar også svært ved at se dig som typen der ville forsvare din firbene ven med næb og klør.
    nok nærmere, nå men hvis flertallet siger de skal udfases så er det vel rigtigt nok.
    hellere bare lade det ske end at nogen måske kunne finde min kamp for min firbene ven usmagelig, eller på anden måde føle sig stødt over at jeg ikke opgir min ven uden kamp
    fuck det, det er jo bare en hund og jeg køber en ny og denne gang af en politisk korrekt race

• #54   19. mar 2010 John -så fordi jeg finder dine sammenligninger både kvalmende og groteske, betyder det at jeg klapper i hænderne over forbudet?

jo jo -så blev jeg da klogere i dag... eller nowet...

Jeg er IKKE for et forbud. Men det er ikke MIG der har haft chancen for at ændre situationen, da jeg ikke ejer en af omtalte hunde... Tilgengæld havde ejere af omtalte hunde, kunnet gøre en forskel ved at vise for omverdenen at de faktisk IKKE er så farlige (f.eks. ved at troppe op til træning hvor "hr og fru Hundedanmark" jo kommer) og vise at ikke alle ejere er småkriminelle indvandrere. Nogen har gjort det... men desværre ikke nok (og inden nogen tuder over manglende træningspladser -der findes masser af steder de er velkomne. Og træningspladserne var blot et eksempel).

Istedet har mange valgt en anden strategi -tude på hundegalleri, eller sætte underskriftindsamlinger igang. Intet af dette gør dog de mennesker der er utrygge ved racerne, mere rolige...

At de vogtende hyrder røg med i puljen, har næppe været til at forudse for flere år siden. Det er jo forholdsvist nyt at der er kommet forkus på dem osse.
    Men at de gængse muskelhunde sandsynligvis snart er forbudte, burde enhver have set komme.

det er trist -men du hjælper ingen ved at sidde og råbe op om holocaust. Nærmest tværtimod...

• #55   19. mar 2010 John -jeg ville ikke bare lade det ske nej... Men jeg ville heller ikke sidde og råbe holocaust på et hundeforum... Hold da op du er hurtig til at lægge mig ord og handlinger i munden !!!

• #56   19. mar 2010 for mig er en hund mere end bare en brug og smid væk brugsgenstand, og specielt en så dejlig, kærlig, loyal og helt igennem vidunderlig hund som en kaukasisk hyrdehund er.
    jeg har haft hunde gennem de sidste 10 år hvoraf min kaukaser er den 4.
    jeg har aldrig oplevet en så vidunderlig og prægtig hund.

hvor mange kaukasere har du oplevet IRL ?
    hvor mange af medlemmer af DKK's death squad tror du nogensinde har oplevet en kaukaser IRL endsige bare snakket med en ejer afl dem?

• #57   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

hvor mange almindelige tyskere tror du reelt støttede op om holocaust endsige reelt vidste hvad det reelt gik ud på andet end at propagandaen havde udråbt jøderne som roden til alt ondt.
    hvor mange jøder tror du der var blevet udryddet hvis tyskerne havde støttet op om dem og taget massivt aktivt afstand fra den politik som blev ført dengang istedet for blindt at tro på hvad jøderne blev tillagt ?

• #58   19. mar 2010 John -nej jeg har aldrig mødt en kaukaser. Har jeg påstået det? Du ser mig jo heller ikke skrive at "jeg synes de er sådan og sådan", jeg skriver blot at de er lavet til det og det... Og det er på den baggrund de er endt på listen.
    -om man finder det korrekt at de er på listen er en anden sag. Jeg skriver blot grunden til at de er det...

Dit sidste indlæg gider jeg dårligt kommentere på -men kan da nævne at jeg var tysk statsborger til jeg var 18, har en farfar der kæmpede imod nazisterne (og endte i amerikansk KZ-lejr) osv.
    Jeg kender skam udemærket historierne fra 2. verdenskrig. Det har blot INTET med denne debat at gøre. Og at prøve at lave de sammenligninger du har gang i, er alt for langt ude til at kunne tages seriøst.

Grotesk er hvad det er

• #59   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

"Tilgengæld havde ejere af omtalte hunde, kunnet gøre en forskel ved at vise for omverdenen at de faktisk IKKE er så farlige (f.eks. ved at troppe op til træning hvor "hr og fru Hundedanmark" jo kommer) og vise at ikke alle ejere er småkriminelle indvandrere. "

og hvad har det med kaukaseren at gøre og hvorfor den skal etnisk udrenses?
    jeg kender via mit efterhåndne store netværk langt de fleste kaukaser ejere herhjemme, da vi ikek er særligt mange og til og med særdeles bevidste om vores hund.
    jeg går til træning sammen med hr og fru danmarks hunde hver eneste uge.
    jeg er ikke nogen kriminel indvandrer og jeg kender heller ikke andre kaukaser ejere herhjemme der passer på din beskrivelse, tværtimod.
    den har heller ikke stået bag nogen bidskader herhjemme og reelt er der ingen begrundelse for at den skulle med på listen, andet end at det var et nemt og oplagt bytte for DKK, og alle ser jo ud til at bifalde det uanset at det ikke kan begrundes med andet end hetz, økonomiske hensyn og uvidenhed

• #60   19. mar 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

og min farmors far var også modstandmand og måtte flygte til sverige.
    en af min gode venner og jøde mistede adskillige familie medlemmer under den forrige holocaust holocaust og ikke at sige fra og tage afstand:
    ( jeg har ydermere orienteret ham og mine skriverier og han synes det er fedt at jeg gør hvad flere burde have gjort den gang, tage aktivt afstand)

Grotesk er hvad det er

uanset om det er to benede eller firbenede racer der er ofrene

• #61   19. mar 2010 John -er ikke sikke rpå du læser hvad jeg skriver. Jeg har tidl skrevet at jeg IKKE mener at ejere af de store vogtende hyrdehunde, har haft muligheden for at se det komme, på samme måde som ejerne af de gængse muskelhunde der er på listen.
    Men det har jo RIGTIG meget med netop de gængse muskelhunde at gøre. Det er dem der har skabt problemerne (ikke dem alle naturligvis), og dermed dem (eler rettere: deres ejere) der er skyld i vi overhovedet snakker forbud nu.
    -at jeres racer så er røget med, skyldes jo så at man ser deres ophav som vogtere mod alverdens vildt, som en fare, og som en mulighed for at de kunne blive de næste problemhunde, hvis de bliver udbredt blandt dem der i dag skaber problemer med deres muskelhunde...
    Så uanset hvordan du vender og drejer det, så har forbudet af kaukaseren altså en hel del med forbudet mod f.eks. amstaff at gøre... Du kan ikke bare kigge på DIN race, men må osse kigge på de andre racer på listen. Inkl dem der ikke ligner din egen

• #62   19. mar 2010 Lykke J>> Jeg gør som jeg hele tiden har gjort, nemlig at han får lov til at gå løs og INGEN mundkurv, med mindre det bliver en lov at de vil blive aflivet, hvis de bliver taget uden sådan en latterlig ting på hovedet. Hermed vil jeg så sige at ALLE hunde-ejere skal passe på deres hunde, hvis de nærmer sig mig/os, for jeg splitter folks hunde til atomer, hvis de så meget som prøver på noget over for min dreng, der vil være total forsvarsløs, men sådan en "Hannibal-lector-maske" på hovedet.. Er sgu RIGTIG ked af disse tider her, men DK´s regering har nærmest gjort vores hunde lovløse. :o((

• #63   19. mar 2010 Først skal det lige siges at det kom som et chok at der begynder at ske noget i denne sag... mon der er andre der ikke har hørt om dette også!!!

Jeg har lidt blandet følelser hvad dette enme handler om...

Min personlig mening om folk der ikke sætter sig ind til valg af hund og opdragelse holder jeg for mig selv...

Men en kunde kom ind i butikken med sin bladingshund som har en 1/4 amstaff i sig. Denne hund er i oplæring som servicehund og damens søster var ejer af en amrikansk bulldog som blev brugt til service hund da hun sidder i kørestol!

Så lyder mit svar så på er der virkelig ingen undtagelser i denne sag. Man kan da ikke be folk om at sætte mundkurv på sådan en hund som skal hjælpe hende med at samle ting op hun ikke selv kan nå... Hunden har kostet hende en formuge at få tænet op! Hvad skælner man i mellem... det lyder simpelthen utrolig hvis der ikke må laves undtagelser.

Tilbage til damens hund, hun vælger simpelthen og aflive hunden hvis det handler om at hunden skal bære mundkurv. Det var tydelig at dette var heller ikke et liv for sådan en lækker hund!

Skulle jeg selvsætte mig i sådan en situation... hold kæft min hunds tilværelse ville blive forringet. Bare tanken om at vi skulle nøjes med hundeskove (hader folk som ikke viser hinanden respekt). Hendes energi ville brænde op inde i sig.

puha... føgler sku med de folk der må ta den svære beslutning....

• #64   19. mar 2010 john j.. bunder det ikke bare i at de er bange for at hvis ikke de forbyder de racer der har det i sig at de er potientielt (staves) farlige bliver de bare de nye ''kamphunde'' og derfor vælger de alle de racer som har det i sig!!!

• #65   19. mar 2010 Jeanette:

*bunder det ikke bare i at de er bange for at hvis ikke de forbyder de racer der har det i sig at de er potientielt (staves) farlige bliver de bare de nye ''kamphunde'' og derfor vælger de alle de racer som har det i sig!!!*

Det er også min tanke.

• #66   19. mar 2010 John J

Min race er på top 20 listen over mest populære hunderacer i Danmark. Sjælden vil jeg ikke kalde den. Hvordan ville jeg have det hvis den blev forbudt? Ikke det store problem (ud over at jeg ikke vil kunne forstå det), for der er mange andre racer der kan opfylde mit behov for hund - i øvrigt er din race ikke en "kan ejes af næsten alle" som min er, selvom det er en ganske fascinerende race, og den vil ikke trives i gennemsnitsdanskerens hjem, så det synes jeg er til hundenes fordel.

Læs: Jeg synes at det er synd for en hund der er designet til at gå ude og være så selvstændig at leve på anden vis. Derfor ingen eksistensberettigelse i DK, for vi har ikke de her kæmpe områder med får der skal bevogtes dag og nat. Der er ikke ulve/bjørne herhjemme og derfor ingen behov for vogtere af den kaliber. Men de begynder at nyde mere popularitet, bl.a af typer der ikke kunne "nøjes" med "muskelhunde". I dette tilfælde forsøger man at stoppe problemerne før de starter, i stedet for at vente til de er vokset alle over hovedet. Du må da indrømme at en ovtcharka i de forkerte hænder er en større potentiel fare end en AST, og forkerte hænder har vi desværre bevist at vi har MANGE af i DK. Jeg glæder mig egentlig på racens vegne at den nu slipper for at blive populær herhjemme - både med hensyn til de dårlige ejere og fordi de få danske hjem der egner sig til at huse de hunde sandsynligvis allerede har dem.

Jeg er faktisk mest til de store hunde, og det bliver også en vogter når jeg skifter race (mange år i fremtiden, for jeg er ikke færdig med sheltierne), men mit behov rækker slet ikke til det en ovtcharka er designet til. Der kan jeg nøjes med noget der trives med et mindre territorie og ikke går så voldsomt til værks på trusler.

• #67   19. mar 2010 Man kan vel se på det sådan her. Man kan ikke forbyde noget uden automatisk at se efter om der er noget farligere der potentielt vil afløse det. Det ville ikke give mening at gøre pistoler forbudt hvis ikke man automatisk tilføjede maskingeværer og bazookaer i samme omgang.

• #68   19. mar 2010 det er jo ikke fordi jeg ikke forstår ham, har jo selv en af de såkaldte racer, godt nok lidt en af de mere relevante, men alligevel.

• #69   19. mar 2010 Jeanette -tror de fleste af os har forståelse for frustrationerne... det er vidst mere sammenligningerne den er gal med;o)

• #70   19. mar 2010 Ved i hvad jeg kom til at tænke på??

tror i ikke at det nu bliver endnu sejere at have en sådan hund?? Der skal bære mundkurv og se endnu mere farligt ud?

Hvis rotten kommer under forbudet, bukker jeg mig og tager mundkurv på min hund. Ikke med god vilje men jeg vil hellere fremstå som et godt eksempel end endnu et kvaj der ikke tager reglerne seriøst!

• #71   19. mar 2010 John J: Nu har jeg ikke læst hele tråden, så svarer kun på hvad du lige skriver henvendt til mig.

Du har helt ret i at der er nogle racer på listen, der ikke har gjort sig bemærket pga. uansvarlige hundeejere. Det er dog stadigvæk uansvarlige hundeejere af de andre racer på listen, som gør at racer som f.eks. de ekstremt vogtende hyrdehunde har fået fokus på sig fordi de har nogle egenskaber ligesom de andre hunde på listen (selvom det ikke er nøjagtig de samme egenskaber), hvor de i de forkerte hænder og det forkerte miljø kan meget nemt kan komme til at udgøre en reel fare.

I bund og grund ville vi slet ikke skulle have denne diskussion hvis alle hundeejere var fuldstændig klar over og accepterede deres hundes racetypiske egenskaber og temperament, indså hvordan dette potentielt kunne udgøre et problem i "parcelhus Danmark" og tog sine forholdsregler derefter sådan at det netop ikke blev et problem, men vi ser jo bare herinde hvor mange hundeejere, som ikke gør det.

Jeg har selv en drivende hyrdehunderace, der ud over at drive også er opdrættet til at beskytte flokkene, dog slet ikke så ekstremt som Kangal osv. og selv med min "mildere" race har jeg set hvordan det kan gå galt hvis en stærk, racetypisk hund kommer i de forkerte hænder, så på den bagggrund, så kan jeg godt forstå logikken i hvorfor de vogtende hyrdehunde kom med på listen og specielt også fordi de lader til at få mere og mere opmærksomhed fra netop den type mennesker, der ikke burde eje hund overhovedet.

Det er brandærgeligt og jeg vil gerne slå fast med syvtommer søm, at jeg er imod forbud og at jeg absolut intet har imod nogen af racerne på listen, for de har jo også en del positive egenskaber, hvilket der desværre ikke er meget fokus på for tiden. De kan være gode, fantastiske hunde...i de rigtige hænder.

• #72   19. mar 2010 Indfør

Og det kan vi andre ikk have andet end respekt for. Det ER ærgeligt, men vil man være med må man følge reglerne. Mit håb er at dette er et vendepunkt, at hundeverdenen tager chancen til at lære hinanden at udvise mere ansvar (træning, avl, whatever). Meget naivt tænker jeg at det kan lade sig gøre at ophæve forbud på sigt hvis det kan lykkes os at skabe nogle faste skrevne/uskrevne regler for hvordan et hundehold skal foregå, og følge dem.

Fælles ansvar! *vifter med et lille flag*

• #73   19. mar 2010 John: jeg kunne godt tænke mig at se et link, hvor der står at rottweileren har været brugt til kamp.

• #74   19. mar 2010 john

ja som alle har jeg da også set film på you tube hvor der film med rotten eri kamp..
    men den er ikke født og opvokset med kamp.
    og den har slet ikke det kamp gen i sig .
    så jeg vil da også gerne se et link hvor den har været brugt til kamp..

• #75   19. mar 2010 mht romernes brug af rottweiler til kamp så er google din ven

¤ Søster McFluff ¤
    ja, jeg tror også det er meget naivt at få fjernet hunde racer som en gang først er placeret på listen

i tilfældet med bla kaukaseren, men også en del af de andre racer, så er ingen bidskader herhjemme og ansvarlige ejere ingen garanti for ikke at havne på listen, og skal der så lidt til så tror jeg ikke at man nogen sinde skal regne med at få nogen af dem fjernet igen.
    specielt ikke når forbund som DKK har været med til mod alle odds at placere dem der

M. I
    Det glæder mgi at du som en af de få tager aktivt afstand fra den populistiske måde man kører hetzen og de etniske udrensninger på.
    der skal åbenbart ikke meget til for at havne på den liste og når det nu om nogle år viser sig at være en fejlslåen strategi at fokusere på tilfældigt udvalgte syndebukke, så vil man prøve at finde nogle flere for at prøve at redde miseren den vej

today my dog
    tomorrow maybe yours and who knows which is next in line in the future

• #76   19. mar 2010 John -som en af de få? Vi er dælme mange der er imod et forbud... Blot fordi vi ikke er enige med dig i dine argumenter, betyder det ikke at vi er for et forbud... Hvad der vidst efterh¨ånden er mange der har forsøgt at forklare dig

• #77   19. mar 2010 John, rottweileren har ALDRIG været brugt til kamp, den er en hyrde og vogterhund. I dag brugt som brugshund.

Historien bag racen står i racestandarden: http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Rottweil.pdf

• #78   19. mar 2010 Ja man forstår ikke at de danske politikere ikke ser på f.eks Holland. Der har været forbud mod forskellige racer, men bidstatistikken ændrede sig ikke. Så nu er forbudet ophævet, og det er det også i flere andre lande

• #79   20. mar 2010 Ja, nu er jeg kommet sent ind i denne tråd, og er lidt i tvivl om hvordan tonen er, men jeg vil dog give mit besyv med (jeg har ikke læst det hele, men skimmet første del af tråden)..

Jeg kan godt afsløre at jeg er grædefærdig! Da jeg kom hjem fra arbejde og fandt ud af at lovforslaget endelig var en realitet fik jeg fysisk dårligt. Måtte aflyse en aftale, havde ingen appetit og kan ikke beskrive hvor ondt det gjorde indeni.

Jeg har en blandingstæve på knap 2 år, som nyder livet.
    I forgårs var vi ude midt på dagen og gå en tur i det helt fantastastiske vejr!.. Basse var glad, foråret er på vej. På hele turen stod hun i et kæmpe smil (de der har mødt min hund ved at hun vitterligt smiler så meget hun kan). Hun var i den lange flex på 8 meter og løb glad rundt, hilste på ænderne, og snuste til alt det græs der endelig er kommet frem. Hun var lykkelig og lige præcis sådan en glad og tilfreds hund jeg altid har drømt om at eje.
    Vi mødte folk på vejen, og hunden kom ind til min side. Jeg så også en ung mor med en barnevogn, og gik derfor ud i græsset med hunden på plads, så hun kunne passere uden at frygte for sit barns liv grundet min hund.. For det ved jeg desværre at mange gør..

Men den slags ture er det slut med.
    Ingen hund der kan rende og smile, da hun skal være tynget af kurven, og ingen træning kan fjerne at det hæmmer min hund, og forhindrer hende i at være en humørbombe.
    Ingen glad hund som kan få lov at rende rundt på græsset i lang line og nyde det gode vejr. For snart skal hun på alle tider af turen være på min side..

Når man ser bort fra det indlysende at hendes gåture bliver væsentligt ringere, så er der også lige det med socialisering. Lige nu er jeg en af de få heldige som har en voksen MH-blanding der kan med alle - ikke noget jeg havde forventet. Jeg frygter desværre at det ikke kan fortsætte..
    Jeg tør bestemt ikke lade min hund hilse på andre når hun har kurv på. Jeg ser det som værende alt for besværligt, og er bange for at min hunds reaktionsmønstre vil ændre sig i forhold til andre hunde..

En gang om måneden mødes jeg med en masse piger til hundeleg i en lukket have. Et par gange om måneden mødes vi i en stor skov, hvor det er (stadig) er lovligt for hundene at gå fri. På trods af at det som regel er søndag kl 12 er vi som regel de eneste, og derfor er det forsvarligt at lade hundene rende løse, selvom det er en noget broget skare med både ambull, amstaff, rottweiler, dobermann og mindre skræmmende racer som f.eks aussie, sheltie og cairn terrier.

Den slags er det også slut med. Hunden må for det første ikke rende fri i skoven, det kunne så ordnes med en lang line, men ak, det må de heller ikke og i øvrigt skal de have kurven på...

Jeg bor i lejlighed, så teoretisk set må min HUND aldrig komme ud i den gode luft uden kurv på.. Heldigvis har en god veninde tilbudt at min hund ofte må komme forbi hende og lege med hendes i haven.. Så hun fortsat kan bevare sin gode socialisering..

Jeg vil selvfølgelig gå med mundkurven, og den korte snor, da jeg jo følger den danske lovgivning.. Men det gør ondt i indeni!.. Det gør simpelthen SÅ ondt, og jeg bliver grådkvalt af at tænke på det..

Og I må endelig ikke tro at jeg ikke mener der skal ske noget - for der ER et reelt problem med disse hunde i det danske gadebillede, og jeg er selv lige så opmærksom på fremmede hunde som jer med mindre hunde er.. Men dette forslag er IKKE løsningen.

• #80   20. mar 2010 Det blev langt! Undskyld..

Men håber der er nogen der stadig gider læse det..

• #81   20. mar 2010 Jeg vil sige tak for alle synspunkterne og for at tonen har været ok:-) Dejligt at det trods alt kunne lade sig gøre med sådan et ømtåligt emne:-)

Kommentér på:
Folk med hunde der evt bliver forbudt

Annonce