{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syntes det er ærgeligt
  • #1   15. mar 2010 Mener det generelt og så er min egen tråd lige blevet slettede fordi den er gået over gevind pga. nogle ikke kunne holde en ordenlig tone, pga. de ikke var enige med mig.





  • #2   15. mar 2010 Ja, det er ærgeligt.
    Tror desværre det sker over det hele på nettet, når man gemmer sig bag en skærm.


  • #3   15. mar 2010 Lige i tilfældet i din tråd - som jeg så ikke så til ende - så er det for mig ret logisk, at der bliver meldt temmelig klart ud.

    Og det burde måske også give stof til eftertanke, når det ligger så mange på sinde og bliver så oprørte over det.



  • #4   15. mar 2010 Hmmm lyder da som en interessant tråd.. Hvad var emnet dog?

  • #5   15. mar 2010 CH man kan godt sige sin mening og snakke ordenlig samtidig, er ingen grund til tråden skal slettes jo.

  • #6   15. mar 2010 Henriette meget kort om at jeg har min hund løs hvor jeg bor selvom hans indkald ikke er 100% endnu og at han måske ikke kommer 2 ud af 10 gange. Men skal ikke diskuteres vider her.

  • #7   15. mar 2010 Synes du har helt ret Mie - Det er som om nogle mennesker bare er herinde for at diskutere og sprede dårlig stemning.
    Det er rigtig ærgeligt, især når folk opretter tråde hvor de søger et konkret svar - Så får mange kastet mudder i hovedet i stedet (ja ja, nogle gange er det godt med meninger ved alvorlige ''emner'', hvor folk altså har brug for nogle sandheder..Meen..)
    Men man må bare sortere lidt i kommentarene og tage nogle ting med et smil : )
    Hvad omhandlede din tråd da, Mie?


  • #8   15. mar 2010 CH og nu var det ikke fordi det lå så mange igen på sinde for det er jo de samme bruger der råber højer og højer når man ikke er enig med dem.

  • #9   15. mar 2010 Mie, det er jeg helt enig med dig i!

  • #10   15. mar 2010 Mie - Nåå ja, dén tråd læste jeg godt.. Men undlod at skrive en kommentar, da alle meninger sandelig allerede var på bordet.. Smil.. Var nemlig ikke enig i dig Mie, men synes stadig godt man kan bevare en ordentlig tone.

  • #11   15. mar 2010 HOV - det sidste ved jeg ikke noget om, men det første du skrev er jeg enig i *GG*

  • #12   15. mar 2010 Beanmor syntes ikke tone er okay når nogle bliver personlige og nu var det ikke mig selv der slettede tråden.

  • #13   15. mar 2010 Helt iorden CH Gg

  • #14   15. mar 2010 forstår heller ikke folk skriver hvis de kun er ude på at svine folk til eller komme med dumme ting at sige . sys ikk det kan være rigtig

  • #16   15. mar 2010 Beanmor ja det var jeg, men der blev også sagt andre ting. Og det var der ingen grund for et lang stykke ind i tråden var tonen fint og så vendte det rundt, fordi jeg ikke gav folk ret. Nu er jeg sån jeg sagtes kan udtryk mig uden at blive personlig og derfor har jeg også en forventning om at andre voksen mennesker kan det, og hvis man ikke kan det, må man lade hver med at skrive.

  • #17   15. mar 2010 Krumme ja selfølgelig må man ytre sin mening og det regnede jeg da bestemt også med at folk ville gøre, men derfra og så til at blive personlig, der er meget langt for mig.

  • #18   15. mar 2010 Man skal naturligvis have lov til at ytre sig i et åbent forum, men jeg vil da give Mie ret i, at det ikke altid sker på den mest konstruktive måde herinde... Hvis bare folk gad tænke over, om de ville sige det samme, hvis de stod overfor personen!!!!

  • #19   15. mar 2010 Det jeg så i formiddags synes jeg ikke var over nogen grænse. Det var en skarp tone, bevares, men det MÅ simpelthen forventes, når udgangspunktet var som det var.

  • #21   15. mar 2010 Krumme kan ikke huske ord ret hvad der blev sagt for gider ikke gå og huske på de ting, men det gik over min grænse og så ikke den eneste der syntes det.

    Og jeg mener ikke jeg er ansvarsløs hundeejer, som jeg også skrev gener min hund ikke nogen her hvor jeg bor, hvor han går løs.


  • #22   15. mar 2010 Og igen Krumme kritik kan vi alle lærer af og tage til sig eller lade hver, men når folk går hen og kalder en ting og mener ikke ansvarsløs eller uansvarlig, men bliver personlig så er det ikke kritik mere.

  • #24   15. mar 2010 Det ville hjælpe at folk blev bedre til at forholde sig objektivt til en diskussion, i stede for at blive subjektiv når argumenterne slipper op.
    Det er ofte det der sker....


  • #25   15. mar 2010 Krumme nu har det ikke så meget med det at gøre, og er sagen ligemeget enlig, men det ikke en kæmpe Rottweiler jeg har som render løst rundt, for ham har jeg desværrer ikke mere.
    Og det er heller ikke i skoven jeg går med ham løs.


  • #27   15. mar 2010 Krumme så har du nok valgt at overse det, men igår aftens var der an admin. der sagde at tråden vill blive slettede hvis folk ikke kunne holde en ordenlig tone, og det kunne folk så ikke for den blev så slettede her i eftermiddags.

  • #28   15. mar 2010 Jeg oprettede engang en tråd om at Zif er løs i min have....som ikke er indhegnet.
    Jeg har lært hende hvor hun må gå til, og det respekterer hun. Hun løber og leger med mine to naboers hunde (som også er løse), og de kommer og går i alle tre haver uden problemer. De har et herligt hundeliv.
    I den tråd var der også folk der blev grove og nedladende....men hvorfor kan man ikke bare glæde sig over at livet er mangfoldigt....at nogle kan et og andre kan noget andet. Vi behøver ikke alle være ens og gøre alt helt på samme måde. Vi er forskellige og hundene er forskellige.....der er bare skønt synes jeg....
    Gid vi kunne komme bort fra at der hele tiden er nogle som skal fordømmes for at folk kan føle sig selv bedre.....det er simpelthen til at brække sig over....


  • #29   15. mar 2010 **CHINE* *.....jeg ville gerne have set den tråd, men det kan jeg ikke fordi der åbenbart er nogle der har svinet andre til, siden HA'erne har slettet????
    Det synes jeg er ærgerligt...


  • #30   15. mar 2010 Jeg har ikke set tråden, men som jeg forstår den ud fra denne tråd, så mener du vi alle bare skal slippe vores hunde selv om de ikke er særlig sikre i indkald. Er det korekt.
    Det er jo sådan at kan en kan alle.


  • #31   15. mar 2010 Brug hjernen nej det mener jeg ikke, men gider ikke at tage diskussionen op igen.

    Chine send tråden til mig og så skal jeg da med glæde udpege hvor jeg syntes folk går over strengen, og det må admin jeg også syntes siden de sletter den uden min opfordring.

    Vi har alle forskellige meninger om hvordan man holder hund og jeg mener bestemt jeg lever op til mit ansvar og holder meget af min hund.
    Men må indrømme gider ikke at starte forfra her.



  • #32   15. mar 2010 Nå jeg kan så forstå at der er tale om en fatal fejlvurdering fra en HA'ers side....det er jo så en helt anden snak.....hmmm...

  • #33   15. mar 2010 Beanmor blev ikke personlig, jeg skrev at hvis man ikke kunne holde sin hund uden at den bider, fordi der kommer en ikke aggressiv hund hen, så ja så syntes jeg den skal bærer miundkurv. Fordi det kunne jo være ren og skær uheld at en hund rente løs.
    Det har jo intet at gøre med at blive personligt...
    Har selv haft problemhund som ikke kunne med andre, men ham kunne jeg holde, så han ville aldrig komme til at bide andre hunde.


  • #35   15. mar 2010 Og har på intet tidspunkt snakkede ned til nogen i tråden, har bare ikke givet jer ret.

  • #36   15. mar 2010 Hvorfor er det man gemmer tråden ?

  • #37   15. mar 2010 Nej Krumme det gøre de bestemt ikke, har aldrig mødt en boxer der led af det eller læst nogen steder om det.
    Men det er ikke hvad tråden handler om.


  • #38   15. mar 2010 Ejjj...kom nu med i krigen igen.....synes vi skulle holde os til emnet i stedet fro at blive personlige....

  • #40   15. mar 2010 Krumme som sagt det ikke hvad tråden handler om. Men er jo godt du ved hvor mange boxer jeg kender, det er jeg glad for :o)

  • #42   15. mar 2010 Min hanhund bryder sig langt fra om fremmede hanhunde. Derfor har jeg ham i snor. Går på et område hvor der er påbud om snor. Mødre jævnligt andre hundeejere der ikke har snor på. Særlig en, som jeg har påtalt det over for flere gange. Han har ikke styr på hunden og er ligeglad med at den løber over til min. Gu skal min hund ikke have mundkurv på. Andre hunde kan bare holde sig væk. Ja, jeg har en stor lyst til og slippe min næste gang. Den kan jo smutte ud af hånden.

  • #43   15. mar 2010 Det er sg de færreste herinde der har FULD kontrol over deres hunde....og jeg har da mødt endda en hel del, der har haft jeres hunde løse....(bl.a. i hundeskove)
    Kan det være at det er nemt at sidde bag en skærm og være hellig.....men glemme at man bestemt selv ikke lever op til de "regler" man sidder og råber op om?


  • #45   15. mar 2010 Beanmor siger ikke de er problemhunde, siger at hvis man ikke kan holde sin hund, så den ikke bider så burde den have mundkurv på. Kan være et uheld at hunden render over til en anden hund..
    Men svarer ikke mere på det hold jer til trådens indhold. Og så kan I jo lave jeres ejen tråd om det tak.


  • #46   15. mar 2010 Lise Ø tror at du har helt ret.

  • #47   15. mar 2010 Undskyld mig - Men sikke en omgang bæ!
    Hvis der kommer en løs hund rendende over til en hund i snor, og den løse hund får et hak i snuden, så er det da den løse hund's ejers skyld (i min verden)!
    Det er ikke okay at have sin hund løs når man ikke har kontrol over den (måske i en hundeskov, men ellers ikke - Vi kommer af gode grunde ikke i hundeskove) - Blot min mening!
    Selvom ens egen hund måske er sød og venlig, er det ikke sikkert alle andre hunde er det (netop derfor de er i snor under kontrollerede forhold) Så hvorfor sætte andre i sådanne en dum situation??
    ...Hilsen én der desværre har mødt mange store løse hunde gennem tiden, og som ikke har givet gode resultater for hverken mine hunde eller Jeg! smiley


  • #49   15. mar 2010 Ann-Sophie P...man må da ikke have sin hund løs i hundeskoven hvis den ikke er under fuld kontrol!!!!

  • #50   15. mar 2010 Er ude af tråden et stykke tid.

  • #51   15. mar 2010 hegnet er til for at beskytte vildet....ikke for at give hundeejere lejlighed til at lufte det ukontrollerede vilddyr...

  • #52   15. mar 2010 Smutter også nu....fortsat god snak....

  • #53   15. mar 2010 Hehe.. Tænke godt nogle ville reagere på dét, vidste bare ikke hvordan jeg skulle skrive det :')
    Men selvfølgelig er det ikke okay ikke at have styr på sin løse hund i hundeskove heller..
    Min erfaring er bare at det er mange der ikke har styr på deres hunde i hundeskovene (var dét jeg mente).
    Men personligt er jeg død træt af at møde løse hunde som ikke er spor kontrolerede i fx parker.
    Men nu har jeg også 2 små hunde, og fx en stor ''lalleglad'' boxer er altså en meget stor mundfuld for dem - Og vi har haft en del uheldige situationer.. : /


  • #54   15. mar 2010 Jeg må indrømme, at da HA'eren i går aftes gav en lille trut i hornet angående tonen, syntes jeg det var meget tidligt hun gjorde det - forstået på den måde, at jeg faktisk ikke rigtig kunne se tonen på nogen måde var grænseoverskridende.

    Det eneste jeg så var, at folk udtrykte deres forundring og afstandstagen fra trådstartes synspunkt. Og det må jo anses for værende noget, der hører med, når man antager en vinkel man udmærket godt ved er kontroversiel.

    I øvrigt noget trådstarter selv havde skrevet i overskriften. Det var noget med irriterende og uansvarlig hundeejer - hvilket mange så bekræftede.


  • #55   15. mar 2010 Ja jeg så også lidt tråden som en form for provokation? Så det er jo klart der kommer reaktioner fra alle vinkler - Hvad kan man forvente..? : )

  • #57   15. mar 2010 Jeg var med i den diskussion i tråden igår.

    Jeg er bestemt ikke enig med Mie i at den var grov!!

    JEG forsøgte at fortælle hvordan mine 1½ års arbejde med en stresset og utryg hund ville være ødelagt, hvis jeg mødte Mie og hendes hund og det var en af de dage, hvor indkaldet IKKE virkede!! Hvis hendes hund kom rendende over til min hund, ville jeg, efter al sandsynlighed, have "mistet" 1½ års arbejde og kunne starte forfra igen.

    DET mente Mie var noget pjat, for hendes stressede hund havde IKKE taget skade af at møde en løs hund!! Så det blev bare nedgjort.

    Godt så........ Mie kender åbenbart min hund bedre end jeg gør, siden hun kan sige at det sker ikke? Min hund tager IKKE mere skade af at møde en løs hund, som kommer blæsende hen til hende?

    Nå ja... Og hvis min hund, der er i snor, ville bide Mies hund, fordi hun blev bange over at få en løs hund i hovedet, skulle min hund have mundkurv på????

    Jeg er tosset over den uansvarlighed som nogle hundeejere udviser og jeg forstår sq godt at mange mennesker er bange for løse hunde!!

    Men at tråden blev slettet, fatter jeg ikke!!


  • #58   15. mar 2010 Beanmor vil gerne have du nævner hvor jeg bliver grov og personlig for der har jeg absolut ikke været, og hvis du syntes jeg har været det må du jo nævne hvor? Fordi jeg siger at jeg syntes hvis man ikke kan holde sin hund så den ikke bider, så skal den have mundkurv på??? Det er da ikke at være grov heller personligt. Hvis en hund bider skal den have mundkurv på, længer er den vel ikke...

    Og igen det har jo intet med min tråd at gøre nu ???


  • #59   15. mar 2010 Mette har aldrig sagt det var noget pjat det du skrev, skrev at jeg ikke tror på at ens arbejde bliver ødelagt, fordi der kommer en ikke aggresiv hund hen til ens hund, der har et problem.

  • #60   15. mar 2010 Bine nej det ville den ikke, men kunne være ren og skær uheld at der kommer en hund over. Og så skal man kunne holde sin hund så den ikke bider.

  • #63   15. mar 2010 Kaya R kan nu heller ikke se hvorfor det skal udvikle sig til det og fører tråden over til noget andet end det tråden enlig handler om, om man er enig eller ikke. Men sån er det jo tit herinde.

  • #64   15. mar 2010 WHAT?

    Skriver du virkelig, at man skal kunne holde sin hund, så den ikke bider?

    Samtidig med, at du argumenterer for, at det er helt ok, at du ikke har styr på dit indkald og vælger at være ligeglad?



  • #65   15. mar 2010 Mie hvordan holder en hund så den ikke kan bide?

  • #66   15. mar 2010 CH Jeg er ikke ligeglad træner, træner og træner jeg vælger bare at være ærlig og sige ja min hund er løs selvom den måske kun kommer de 8 ud af 10 gange jeg kalder.

    Og selvfølgelig skal man kunne holde sin hund så den ikke bider.


  • #67   15. mar 2010 Mette. Er SÅ enig med dig, har selv sådan en hund, og det kan nok være svært for folk der ikke har usikre hunde at forstå hvor meget det kan ødelægge psykisk for en hund at blive "overfaldet" på den måde er lalleglade hunde.
    Men lad da bare jeres hunde rende løse især dem der ikke hører efter og så tager vi andre da bare mundkurv på vores.
    Fatter slet ikke at du tør risikere at din hund render hen til andre, kan forstå (okay nej det kan jeg så heller ikke,men) at i er ligeglade med hvad fysisk/psykisk skade den forvolder på den anden hund, for det er jo ikke din det går ud over i den situation, men tænk bare hvis den anden hund skambed måske endda slog din hund ihjel, så hjælper det jo ikke noget at sige bagefter, jamen den anden kulle have haft mundkurv på....!


  • #68   15. mar 2010 Beanmor vi stopper bare her tak..... Gider ikke at diskuter med dig. For min tone har været fin hele tiden.

  • #69   15. mar 2010 Pia S holde sin hund så den ikke kan bide hvis der kommer en ikke agressiv hund hen til den.

  • #71   15. mar 2010 hvis der kommer en løs hund hen til min hund..... ja så BIDER han..... derfor er han i snor....? og han skal absolut ikke have mundkurv på! hvis jeg skal være grov..... så er det dælme ikke mit problem at andre Uansvarlige hundeejere ikke kan styre deres hund..... hvis den bliver bidt er det ikke mit problem... og hvis MIN hund bliver bidt er det DERES problem...... de kommer nemlig til at hoste op med hvad det end koster hos dr. dyr!

    T


  • #72   15. mar 2010 Mie- hvordan? Da min gamle schæfer bed en løs hund som kom helt tæt på ham, kunne jeg da ikke gøre andet end at holde i snoren. Mener du at man skal tage fat om snuden, så de ikke kan åbne munden? For jeg stikker altså ikke pølserne ned til en hund som knurrer ad den løse hund som kommer helt hen i synet på den. Og det på trods af at man har så kort snor som overhovedet muligt, så hvis du har en bedre metode, vil jeg gerne høre den?

  • #73   15. mar 2010 Slutter her da I ikke kan holde jer til trådens emne... Er iorden I er ueninge og sån er det...

  • #74   15. mar 2010 Pia S Havde selv en rottweiler og uden at holde om hans snue men bare at holde ham væk og i snoren lykkes det aldrig ham at bide så det kan lade sig gøre. Men sidste svar fra mig til det.

  • #75   15. mar 2010 Maria nu er min hund ikke løs ved vejen men på en åben græsmark.

  • #76   15. mar 2010 Pia s har jeg så forklaret dig.

  • #78   15. mar 2010 Enig med T&M - Desværre er mine bare altid de absolut mindste og svageste ved et sådanne møde.. Så for mig er det ikke sjovt at møde en stor ''lalleglad'' hund uden snor eller uden ejer i miles omkrids, for dét synes mine altså ikke er sjovt (efter nogle uheldige tilfælde som sagt)..
    - Og bliver ens løse hund bidt af en hund i snor, så er det altså ens egen skyld...


  • #79   15. mar 2010 jeg kan da umuligt holde min hund fra at bide hvis der kommer en løs hund helt op i hovedet på ham :0S

    T


  • #80   15. mar 2010 Det er sgu bare svært når den anden bliver ved med at komme imod dig, men okay der bliver stillet spørgsmålstegn ved dine udtalelser, og det er åbenbart det du mener med at det bliver personligt.


  • #81   15. mar 2010 Det er godt nok HELT sort for mig, det her.. :oD

    Det er ok at tillade at ens hund løber hen til en anden, der er i snor. Men det er ikke ok, at den hund, der er i snor siger fra overfor den, der - ikke-inviteret - kommer hen.

    Heldigvis er det sådan i lovens forstand, at det er dig, der har ansvaret, hvis en af hundene bliver bidt, og dig, der får hele regningen.

    Det er desværre også dig, der har ansvaret for, at en hund kan blive ødelagt mentalt, hvis den i forvejen er skrøbelig eller har haft episoder, der kan associeres til denne - og her kan du så bare trække på skuldrene og sige, at du er ligeglad.

    Ja, sorry - det er uden for trådens emne, men det er simpelthen så surrealistisk det du skriver, at jeg slet slet ikke fatter man kan have sådan en holdning.

    Jeg håber - som skrevet i den anden tråd, at det er en provokation, du har gang i. Jeg håber ikke, at nogen mennesker med hunde har sådan en indstilling.


  • #83   15. mar 2010 Kaya, jeg ser ikke dig forholde dig til trådens emne?

  • #84   15. mar 2010 Hmmm jeg kan overhovedet ikke se noget sted, at Mie skriver det er i orden, at hendes hund render hen til andre hunde. Hun skriver netop, at hun træner og træner for at undgå det, men i særtilfælde, så er det sket....

  • #85   15. mar 2010 Kaya - klap lige hesten og skru ned... det der hjælper ingenting!

    T


  • #86   15. mar 2010 Pia S syntes ikke du er personlig men du skriver jo ikke til hvad den her tråd handler om jo.

    Beanmor nu var det ikke dine udtralelser i tråden, der gjorder mig noget hvis jeg husker ret. Men nej har ført en pæn tone igennem hele tråden har ikke angrebet nogle på noget tidspunkt eller kaldt folk skældsord.



  • #89   15. mar 2010 Ann-Sofie N Tak for du kan se hvad jeg skriver...



  • #90   15. mar 2010 Mie - lad mig spørge dig om noget så.... hvis din hund løb hen til min, og måske fik et par alvorlige sår og måske et øre ødelagt... og min hund fik skader på sit ene ben...... ville du så være dit ansvar voksent? ville du betale min dyrlægeregning og sige undskyld?
    og hvad ville du sige til at du måske havde sørget for at jeg ikke kunne komme til træning med ham i en måned eller to eller tre?

    syns selv det er meget reele spørgsmål...?

    T


  • #91   15. mar 2010 Må hoppe af tråden lidt igen.

  • #92   15. mar 2010 Hvordan træner man sin hund til at rende fri, hvis den SKAL have snor på ?

    Og IGEN - hvorfor er der nogle der gemmer trådende ?


  • #95   15. mar 2010 Mie - Okay smiley

  • #96   15. mar 2010 Mie - håber da at du svarer på mit spørgsmål når du vender tilbage

    T


  • #97   15. mar 2010 CKH - Det gør man med en lang line på... Det, der egentlig er et issue her er ikke, at Mie's hund ikke er sikker i sit indkald, mere det, at hun fuldstændig vælger at ignorere at andre kan få voldsomme problemer, når hun trækker på skuldrene af at hendes hund sagtens kan finde på at løbe hen til fremmede hunde i snor.

    Det er så enkelt at tage hunden i line i god tid eller bare udelukkende have den løs steder, hvor der ikke kommer andre - men Mie vælger at lade det ske, og argumenterer ovenikøbet således, at det er hunden i snoren, der gør noget galt, hvis den siger fra - og dennes ejer, der har ansvaret.

    Hvorfor folk gemmer trådende - det er vel fordi man spotter noget, man gerne vil hænge folk op på senere, vil jeg tro?


  • #99   15. mar 2010 'CH* !

    Okay, men på et tidspunkt er man jo nød til at lade hunden rende fri, hvis den skal lære det ... også ved andre hunde, der kan den jo smutte alligevel.

    Jeg har ikke fulgt med i hele debatten, jeg undrede mig bare over hvordan man så trænede indkald, hvis den ikke måtte være løs. smiley


  • #101   15. mar 2010 Kaya R - Så lad være med at blande dig, hvis du alligevel trækker i land. smiley

  • #103   15. mar 2010 Kaya - så stop dog!

    T


  • #105   15. mar 2010 hvis der kom en hund farende over til laika og hunvar i snor .
    vil jeg ikke kunne svare for hvad hun kunne finde på .
    tror enlig ikke hun kunne finde på noget . men man ved aldrig hvad der sker i hovdet på en hund og hvilken tanker hunden gør sig når der kommer en hund farende over til den ..
    men jeg vil da ikke have skylden for at Laika får makeret eller bidt en løs hund der fare over til hende.. kan ikke se at det på nogen måder skulle kunne være hendes skyld..
    savner også at kunne øve indkald med laika ved møde ved andre hunde og mennesker ..

    men ellers vil jeg også give mie ret i .
    at selv om man ikke er enig kan man godt svare pænt .
    for jeg har også tit set folk spørger om hjælp eller andet at tråden ender grimt..


  • #106   15. mar 2010 Krumme - Nej, men selvom man tror man har styr over hunden, kan den da sagtens vælge at smutte alligevel smiley

    Jeg hentyder ikke til trådstarter, så meget har jeg slet ikke læst om hendes metode at gå tur med hunden på.


  • #107   15. mar 2010 Jeg mener ikke man skal træne det omkring andre hunde før man ved, at det kan lykkes. Og så skal man kvalitetssikre sin øvelse igen og igen og igen - eventuelt med en hund, som hunden kender og som den aktivt skal vælge fra for at komme til sin fører. Dette gøres MED line på indtil den sidder i skabet.

  • #108   15. mar 2010 *CH* ! Okay, det lyder jo så logisk nok, så er jeg færdig med spørgsmålene smiley

  • #110   15. mar 2010 T & M Hvis min hund løb hen til dig ja vil da med det samme sige undskyld og nej ville ikke forlange du skulle betale for de skader, men hvorfor skulle din hund komme til skade med sit ben? Min hund løber den anden vej hvis en hund snerrer eller gør af ham, har han kun været ude for når han er i snor, så det om bag mor, han står.

  • #111   15. mar 2010 CH Du omformuler godt nok hvad jeg skriver ret kraftig.. Har min hund løs på en stor åben græs mark så har udsyn, tager min hund i snor når jeg ser andre hunde i snor, men ja der sker svipser 2 ud af 10 gange måske og han smutter, nej det skulle ikke ske osv. men det gøre det.
    Jeg trækker ikke på skulderene og er ligeglad med han løber over til andre, er altid ved min hund på et øjeblik og får sagt undskyld når det sker osv.
    Vi træner forskeligt og træner hver gang jeg går tur med i snor og uden snor. At nogle af jer har jeres mening, om hunden så aldrig skal være uden snor, når der kan svipser, er så jeres holdning, men min er det ikke. Og det har intet med at jeg er ligeglad med min hund og andres.


  • #112   15. mar 2010 *maria* Jeg er nu også sikker på at Bella ikke ville bide igen, hvis en hund bed ud efter hende -hvis det var hende der kom til hunden.

  • #113   15. mar 2010 Maria ja jeg er ligeså sikker på det, som de hundeejer der siger deres indkald er 100% sikkert. Du kan aldrig være 100% sikker på sin hund, det er og bliver en hund jo.

  • #114   15. mar 2010 Mie H - det var et eksempel det med benet.... sandsynligheden for at min hund også kommer til skade er jo ret stor.....
    men du svarede ikke på om du ville betale MIN dyrlægeregning også ? smiley

    T


  • #115   15. mar 2010 T & M hvis min hund bider din så ja så betaler jeg da regning, men ville lade forsikring ordne det.

  • #116   17. mar 2010 Mie: jeg er ked af at læse at du ikke er obs på at boxer kan være kønsagressiv, for det tjener ikke racen ikke at være obs på det. selvfølgelig er det ikke alle der er sådan, men mange er og det skal man tage sine forholdsregler for. Det bliver absolut ikke en selvfølge at din han kan med andre hanner, når han blive kønsmoden - har hans opdrætter ikke snakket med dig om det ??

  • #117   17. mar 2010 Platugler stortset alle hunderacer kan være kønsagressiv, så det er noget som hundeejer man bare er opmærksom på, hvis det går hen og bliver et problem..
    Og jeg tager ikke sårene på forskud, andet på den måde at jeg træner og træner hver dag, går til hundetræning to steder med ham, socialiser ham osv.
    Skal vel heller ikke putte mundkurv på ham nu, for at være sikker på at en dag måske eller om 3 år bider.


  • #118   17. mar 2010 Mie: hvorfor ryge sådan i forsvar?? der er da ingen der snakker om mundkurv ..... Jeg skriver fordi du svare Krumme med dette svar og det er helt galt i byen:

    "Nej Krumme det gøre de bestemt ikke, har aldrig mødt en boxer der led af det eller læst nogen steder om det."

    Nu ændre du så til at alle hunde kan være det - det kan de selvfølgelig, MEN der er altså racer som har noget højer risiko for at blive det og det er egentlig bare det vi siger og at man skal være obs på det - ingen taler om mundkurv. Vi har 4 boxer her hjemme og ingen af dem bruger mundkurv, men vi ved at de ikke nødvendigvis vil acceptere andre af samme køn. Tæverne kan med nogle fremmede tæver, men ikke ikke alle - men vores han vil på ingen måde acceptere en anden kønsmoden han og det tager vi højde for. Tilgengæld elsker han alle tæver og hvalpe.


  • #119   17. mar 2010 Platugler ryger eller ikke i forsvar... Er bare død træt at svar i tråden om noget der ikke handler om tråden... Og du snakker om forholdsregler osv. og jeg nævner mundkurv som et eks. Kunne også have spurgt om jeg skulle holde ham fra alle han hunde nu ??? For at tage mine forholdsregler.
    Som jeg skrev tidliger har jeg bare ikke en mødt en boxer der er det, eller læst om de er værrer end andre racer.. Så jo er da omærksom på ham når han leger med andre, og hvis han på et tidspunkt udviser kønsagressivitet, så må jeg tage den der fra, og så kan han ikke løbe i hundeskov og lege med alle. Men lige nu hvor han er ved at være kønsmoden, er der ingenting og viser heller ikke tegn på det.


  • #120   17. mar 2010 Mie: han er fra 2009 - han er slet ikke voksen endnu... men dejligt at du vil være obs på det - det er såment det eneste vi bad om. At du så er mangeltfuldt informeret fra din opdrætters side, er jo trist - dette er en info man bør have inden man køber en hund og det er opdrætteres ansvar at man får den

  • #121   17. mar 2010 Er godt klar over min hund ikke er voksen so 9 mdr. det har jeg heller ikke skrevet nogle steder.
    Platugler jeg er ikke mangeltfuldt informeret for min opdrætter men nok om det...

    Men jeg er ude er denne tråd for nu.


Kommentér på:
Syntes det er ærgeligt

Annonce