{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

At sige til! {{forumTopicSubject}}

Hej med alle jer herlige hundeelskere!

Nu er det sådan at i som regel har en hel masse gode svar når man har problemer! OG nu har jeg et, igen :O)

Vores dejlige Sasha er ved at blive rigtig dygtig, hun er næsten renlig nu, og er blevet god til at holde sig om natten! Vi lufter hende regelmæssigt og dermed undgår vi uheld!

MEN - det er så absolut ikke 100% renlig hun er! Vi har det problem at hun ikke rigtig siger til! Mange gange går hun hen til døren, men det er ikke hver gang!

Hvordan har i andre fået jeres hunde til at sige til?? Kommer det af sig selv, eller er der nogle øvelser man kan lave som fremmer det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sige til!
  • #1   6. apr 2006 OG på forhånd tak!!!! *SSS*

  • #2   6. apr 2006 Coco sagde/siger heller ikke til - hun går bare ud og sætter sig foran døren indtil vi kommer og lukker hende ud, nu bliver hun bare siddende til vi kommer, fordi han kan holde sig - men da hun var mindre, der skulle vi godt nok være på pletten, ellers så tissede hun.
    Men hun begyndte meget tidligt med at gå ud foran døren, og har (Næsten) kun tisset ude foran den*ss*

    (Næsten) dækker over den periode hvor hun fandt det fedt at tisse i hende kurv :o)


  • #3   6. apr 2006 Men det var jo ikke et forslag*ss*

    Desværre - ved ikke hvordan man får dem til at sige til smiley


  • #4   6. apr 2006 vi havde fra dag 1 valgt at tage abbi ud af døren i udestuen og direkte ud i have altså hvis hun var ved at lave skyndte vi os at tage hende (uden at skælde hende ud naturligvis) og bære hende ud i haven gennem den dør HVER gang og idag når hun gerne vil ud og tisse sætter hun sig ved døren og kikker på os og så op på dørhåndtaget og hvis vi ikke lige opdager det går hun hen ved siden af os og piver til vi kikker på hende og så går hun tilbage til døren så hun er faktisk blevet rigtig dygtig og mor og far er rigtig stolte af hende!!

  • #5   6. apr 2006 Vores GD har aldrig givet udtryk for hvornår han skulle det ene eller andet, han kunne komme gående og pludselig røg det ud af ham, vi løftede ham op og vendte ham (de vil nemlig ikke tisse på sig selv!) og løb i haven med ham. Vi roste ham hver gang han så tissede eller gjorde andet i haven, vi har da også haft afføring og urin diverse steder, men pludselig en dag var det slut! Et fif kan være at smøre Baldriandråber de steder hvor det er absolut kritisk, at de besørger der..Uskadeligt for hunden, men de kan ikke klare stanken..

  • #6   6. apr 2006 monique siger ikke til....

    virkelig irriterende nogen gange, men vi har rimelig faste rutiner så uheld har vi kun haft et af siden vi fik hende, det ver den første nat!!

    Hun tisser heller ikke om morgenen, meget underligt da jeg kun har haft hunde der som det allerførste om morgenen ville ud på potten! vi står op kl.6 også monique, men hun vil sgi ikke ud før vores morgentur 7.30 - 8..... mærkelige tøs...


  • #7   6. apr 2006 Jeg må tilslutte mig og sige, at jeg os har en tavs hund smiley

    Men den måde en hvalp "siger til" er hver gang de vågner, spiser, driker og leger.
    Efter et par uger og alt efter jeres egen indsats vil det begynde at aftage med uheld.

    Og lige pludeselig har du en renlig hund der ikke siger til smiley
    Måske gør den.

    Men husk altid at ignorer alle uheld, bare tør op.
    Og mega ros når det sker udenfor.


  • #8   6. apr 2006 Hunde har forskellige måder at sige til på.
    Hold godt øje med hende og I vil sikkert snart se et eller andet mønster... hun bliver rastløs, sætter sig foran Jer eller noget heklt tredie...
    Tag hende altid ud af samme dør og hvis hun går hen til døren eller sætter sig foran døren, så ros og gør hende evt ivrig ved selv at være ivrig og meget glad i stemmen og spørg : ska´ du ud at tisse? ud at tisse? med lidt held vil hun måske ti sidst blive så ivrig, at hun svarer med et bjæf - som naturligvis kvitteres med ros, evt. godbid og naturligvis en tur ud....


  • #9   6. apr 2006 Hej....der er kun en ting at gøre.....læg mærke til hende når hun sætter sig foran døren og SKAMROS hende.......det er en hunds måde at sige det på......og der vil ikke gå ret lang tid før hun kan holde sig den tid det tager at få jer til at reagere på hendes adfærd!
    Held og lykke....


  • #10   6. apr 2006 ALDRIG skælde ud.....det er nu enhvers ret at skulle af med "det"!!!

  • #11   6. apr 2006 lena > det er bare OK.. vi har også et tåbeligt tastatur med knapper, der hele tiden flytter sig ;o)

  • #12   6. apr 2006 Mystisk nok banker begge vores hunde på når de vil ud - vi har egentlig ikke rigtig lært dem det - det er såmænd kommet af sig selv...

  • #13   6. apr 2006 Nala går også hen til døren og så piver hun indtil jeg kommer... Det er noget hun selv har lært... Tror det kommer af sig selv..

  • #14   6. apr 2006 nope kan ikke hjælpe, snoop sætter sig også bare og venter, stiller ikke spørgsmålstegn ved hvorfor vi ikke kommer med det samme, og holder sig bare... han ved jo han bliver luftet på et tidspunkt, plus at vi har ca. bestemte tidspunkter hvor han kommer ud... ca kl halv 7-7 om morgenen, når jeg kommer hjem mellem 12 og 14, ved 18 tiden når han har spist og ved 21 tiden før han skal sove....

  • #15   7. apr 2006 Så fik jeg tid til at komme på igen!

    Tak for alle de gode råd! Meget af det i siger gør vi allerede nu! Så må jo bare håbe på, at det kommer!

    Tak for nogle dejlige besvarelser... skønt at man altid får hjælp herinde!


Kommentér på:
At sige til!

Annonce