{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Føler mig så heldig. {{forumTopicSubject}}

For 1½ måned siden måtte jeg sige farvel til min hund. Det var en forfærdelig beslutning, der virkelig tog hårdt på mig. Læs evt. Tikka's profil hvis i er nysgerrige.

Det jeg føler mig heldig over at jeg kender én herindefra, som jeg har dyrket gårdhunde med. Har mødt hende på udstillinger, været på hvalpebesøg hos hende, og taget på hvalpebesøg med hende. Hun har 4 hunde- 3 gårdhunde og 1 lab.

Hun har fulgt Tikka's og min historie.

Da jeg havde sagt farvel til Tikka, tilbød hun mig at låne hendes lab i et stykke tid, og hun mente det !! Hun ved at han er nem til at omstille sig, og sikkert bare ville nyde det.

Jeg takkede ja, og har haft ham i 1½ uge.
Han er noget af det sødeste.
Han er nem, og faldt utrolig hurtigt til. Vi går lange ture og hygger i sofaen- og han er så rolig og det er godt for mig.

Det er sådan en god løsning for mig. For med Tikka fik jeg mange dårlige oplevelser, med det at have en meget nervøs hund. Også selvom der selvfølgelig også var et væld af gode...

Sammen med Belvedere, som han hedder, får jeg opbygget hundeejerselvtillid- og det er faktisk ufattelig vigtigt. Også fordi at det for mig er af stor betydning, at den hund jeg har, trives. Og det virker Belvedere virkelig til at gøre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig så heldig.
  • #1   5. mar 2010 Dejligt.. og hvor er det pænt af hende at låne sin hund ud til et godt formål smiley

• #2   5. mar 2010 Dejligt og høre Bella. Og Belvedere hygger sig også med al den kontakt.

• #3   5. mar 2010 Sikke da et dejligt indlæg at læse, og hvor er det flot af hende at låne dig Belvedere. Det er jo ren terapi. Fortsat held og lykke med "din" nye hund.

• #4   5. mar 2010 Arj hvor herligt at det kunne lade sig gøre. Der er bare noget helt specielt og roligt over sådna en labbedelle. *S*

• #5   5. mar 2010 -var lige inde og læse tikka's profil, og er dybt rørt af hele historien, for pokker hvor har du kæmpet!

dejlight at du har lånt en hyggeven for en tid, jeg håber i har det skønt sammen smiley

• #6   5. mar 2010 Izabella, jeg sidder her med tårer i øjnene og kuldegysninger for du har virkelig rørt mit hjerte med dit indlæg.

Jeg er så glad på dine vegne over at kunne hjælpe dig. Da jeg på skiferien i januar læste at du havde sagt farvel til Tikka, græd jeg fordi jeg ved hvad du har gjort for hende. Du tilsidesatte dit behov og gjorde det der var bedst for Tikka, det har rørt mig så meget. Samtidig var jeg også klar over, hvor hårdt det ville være for dig at komme igennem det alene.

Derfor var der ingen tvivl eller vaklen da jeg tilbød at du måtte låne Belvedere. Der findes ingen bedre måde at komme videre på og få ro og tid til at finde sig efter tabet af sin elskede hund. Du elsker Tikka over alt på jord, og vil altid gøre det. Men at arbejde med ens selvtillid ovenpå tabet kan være en meget svær proces at komme igennem. Det vidste jeg at han kunne hjælpe dig med, og jeg må indrømme at jeg er stolt over jer begge to. I passer så godt sammen og I nyder tilværelsen. Det heler og giver dig troen på at du slet ikke er så dårlig en hundeejer, som du faktisk var kommet i tanke om at du var. Du vidste egentlig godt at det slet ikke passer, men nu er det sikkert og vist at sådan er det jo ikke. Det har du selv "præsteret" at aflive den myte. Det skal du have store roser for.

Du må låne ham lige så længe du vil. Vi vil selvfølgelig lyve hvis vi sagde at vi ikke savner ham. Men glæden ved at opleve hvor godt I fungere sammen og at han er 100% alenehund med al den opmærksomhed det giver opvejer at han ikke er hos os. Du skal slet ikke tænke på hvor længe du kan "tillade" dig at beholde ham. I fortjener hinanden og det er en glæde for os at han har det super, super godt.

Ha' en fantastisk god weekend og gi' ham så lige nogle nuser og krammer her fra os.

• #7   5. mar 2010 Maria S
    Ja, det er pænt af hende smiley

Sonja
    Ja, det tror jeg bestemt også at han gør smiley

Golden
    Tak smiley

Miemiv
    JA, det er nemlig ren terapi smiley

Pernille
    Ja, de er nu dejlige de labbedeller smiley

Karen A
    Tak. Ja, jeg har kæmpet.

• #8   5. mar 2010 Gitte
    Nu tuder jeg !!!

• #9   5. mar 2010 Izabella, så kan vi tude sammen.

• #10   5. mar 2010 Bella--- De er bare noget særligt de deller. *S*

Kommentér på:
Føler mig så heldig.

Annonce