{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Den bedste start for en hvalp ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter rigtig mange overvejelser, rigtig mange timer på denne site og rigtig meget læsning om forskellige hunde, får vi en 6 måneder gammel Boerboel tæve på prøve i weekenden. Jeg vil selvfølgelig have hun skal have den bedste start hos os og dertil har jeg nogle spørgsmål.

* Min familie og venner har alle han hunde som det er vigtigt hun kan med. Er den bedste løsning ikke at møde dem på neutral grund en mark f.esk også slippe begge hunde og vende ryggen til og "gå" ? ?

* Skal der gå noget tid før hun møder en anden hund ?

* Skal der gå noget tid hvor vi kun er "hjemme" ved os, så hun ved det er hendes hjem ?

* Andre gode fif for at gøre det så rart for hende så muligt.

ps. dette er ikke min første hund så jeg er ikke total retarderet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste start for en hvalp ?
  • #1   4. mar 2010 Jo, neutral grund vil være bedst..

Ja, det syns jeg for at mindske stress hos hende

Ja, jeg vil mene at hunden skal have lov at falde til, før hun begynder at komme med ud og besøge folk

• #3   4. mar 2010 Hehe jeg mente ikke vende ryggen til og gå sin vej. Det jeg mener er ikke at stå og stivle og gispe efter vejret og være bange for at de kommer op og sloges, men "vende" sig om med kroppen og "gå" væk men stadig KIGGE efter sin hun selvfølgelig. .

* Skal de snuse til hinanden mens de er i snor, for min FB var meget agresiv i snor ?

Er den her plan helt gal:

korte gå ture
    Lege i hjemmet
    faste mad rutiner
    Kurv på fast sted
    Stimulering med mad søgen i haven

* Er lidt i tvivl om det med at vende hende til at være selv hjemme, jeg plejer at gøre det gradvist. Skal dog hente nogle tind i Odense lørdag, skal jeg bare tage hende med ud at kører bil der ? eller være selv hjemme.

* Så hunden ikke for seperatons angs har jeg ladet mig fortælle at hvis de er meget vilde/glade når man kommer hjem skal de

• #4   4. mar 2010 HEhe - Ikke planlægge så meget smiley Jeg er sergent i forsvaret, mit liv er rammer, tal, bogstaver, firkanter, sort og hvid ! Men jeg skal prøve at tage det som det kommer.

* Det der er alfa omega for mig er at hunden syntes at hendes nye hjem er et mega fedt sted + den kan med venner, familie og deres hunde

• #6   4. mar 2010 Jeg har hørt at det ikke er smart at give sin hund mad på samme tidspunkt hver dag. At det er bedst at varier tidspuknt og kost.

• #7   4. mar 2010 Ville ikke vende ryggen til. Du er jo lederen og beskytteren og det er meget vigtigt for den nye hund den kan finde tryghed hos dig og at du signalerer at alt er ok, det signalerer det modsatte at stå med ryggen til dem. Så hellere sidde på hug med siden til, så den nye kan løbe hen til dig. Men ville nu kun fokusere på hende og hendes nye "mennesker de første dages tid. Det er alt for meget også at skulle møde fremmede hunde inden hun er helt tryg ved jer/dig.....efter min mening

• #8   10. mar 2010 ps. ikke lade jer forvirer er at jeg har skiftet profil billede og navn, har overtaget profilen fra konen smiley

Tak for hjælpen

Kommentér på:
Den bedste start for en hvalp ?

Annonce