Den bedste start for en hvalp ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Efter rigtig mange overvejelser, rigtig mange timer på denne site og rigtig meget læsning om forskellige hunde, får vi en 6 måneder gammel Boerboel tæve på prøve i weekenden. Jeg vil selvfølgelig have hun skal have den bedste start hos os og dertil har jeg nogle spørgsmål.
* Min familie og venner har alle han hunde som det er vigtigt hun kan med. Er den bedste løsning ikke at møde dem på neutral grund en mark f.esk også slippe begge hunde og vende ryggen til og "gå" ? ?
* Skal der gå noget tid før hun møder en anden hund ?
* Skal der gå noget tid hvor vi kun er "hjemme" ved os, så hun ved det er hendes hjem ?
* Andre gode fif for at gøre det så rart for hende så muligt.
ps. dette er ikke min første hund så jeg er ikke total retarderet
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Ja, det syns jeg for at mindske stress hos hende
Ja, jeg vil mene at hunden skal have lov at falde til, før hun begynder at komme med ud og besøge folk
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 89
* Skal de snuse til hinanden mens de er i snor, for min FB var meget agresiv i snor ?
Er den her plan helt gal:
korte gå ture
Lege i hjemmet
faste mad rutiner
Kurv på fast sted
Stimulering med mad søgen i haven
* Er lidt i tvivl om det med at vende hende til at være selv hjemme, jeg plejer at gøre det gradvist. Skal dog hente nogle tind i Odense lørdag, skal jeg bare tage hende med ud at kører bil der ? eller være selv hjemme.
* Så hunden ikke for seperatons angs har jeg ladet mig fortælle at hvis de er meget vilde/glade når man kommer hjem skal de
jan 2006
* Det der er alfa omega for mig er at hunden syntes at hendes nye hjem er et mega fedt sted + den kan med venner, familie og deres hunde
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2006
Tak for hjælpen
Den bedste start for en hvalp ?