{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Hund/katte problem. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber det er iorden jeg skriver dette indlæg, selvom det også handler om min kat smiley

Jeg er den lykkelige ejer af både en hund og kat, og der er ingen problemer imellem dem indbyrdes, de er hinandens bedste venner.
Problemet er at min kat er begyndt at lave høm høm indenfor på køkkengulvet i det samme hjørne HVER gang, og det er blevet så slemt at det er HVER gang vi enten sover eller ikke er hjemme. Han er en ude/inde kat, og er normalt der hvor han har lyst. (oftest ude). Vi har seriøst prøvet ALT. Lige fra gå væk halløj spray til rodalon, og det er det samme problem. Det værste er at min hund spiser afføringen, og det synes jeg er alt for ulækkert.
Jeg føler mig helt magtesløs overfor både Louis og katten, fordi Louis kan jo godt mærke jeg bliver gal når jeg ser det.
Vi har sat kattehule, kradsetræ og mad og vand ud i haven nu, så han skal være der når vi sover eller ikke er hjemme, men er der ikke nogen der har en anden løsning? Jeg har så dårlig samvittighed over det. Louis er jo vant til at katten er der når de er selv hjemme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund/katte problem.
  • #1   3. mar 2010 Vi har forsøgt at stille hans madskåle der, men så skubber han den bare væk ??
    Han er blevet tjekket i hoved og r.. , og han fejler ingenting. Dyrlægen kunne heller ikke give en forklaring, for ja, katte er normalt renlige dyr, og vi har heller aldrig haft problemer med det før.

• #2   3. mar 2010 Jeg ville i første omgang afskærme området sådan at katten kan komme til med ikke Louis og så sætte en kattebakke derhen. Når katten så er vant til at gå i bakken så prøv at sætte bakken et bedre egnet sted og bloker helt for hjørnet sådan at ingen af dem kan komme til den. Efter et stykke tid burde I så kunne fjerne afskærmningen.

Når katten pludselig ikke går i bakken mere skyldes det som regel:
    - stress
    - sygdom
    - problemer med kattebakken (ikke klumpende grus, at katten har haft en dårlig oplevelse med bakken, at bakken ikke er ren nok osv.)

Har I tjekket kattens poter. Er der noget, der irriterer poterne så er det tit at katten ikke går i bakken fordi det gør ondt at gå i gruset og grave. (Det er et problem mange Amerikaner får når de har bortopereret deres kattes kløer, så det er ris til egen røv for dem, men naturligvis stadigvæk rigtig synd for kattene).

• #3   3. mar 2010 Vi har tjekket hans poter, og de er tip top. smiley
    Og det skyldes hverken bakken eller sygdom, for bakken er helt clean, og sygdom har dyrlægen tjekket.
    Så skal det være pga. stress. Der er bare ikke sket noget som har kunnet udløse det, hvertfald ikke indenfor. Og han virker bare som altid. Lige så kælen og hyggepot. Det er faktisk det som frustrere mig, at jeg ikke kan finde grunden til det. Kunne forstå hvis der var sket en omvæltning eller noget, men det er der bare ikke? Det er så underligt.
    Og hans kattebakke er sådan et lille hus, så han kan være helt i fred derinde.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #4   3. mar 2010 Det kan være det "lille hus" med tag der er problemet, min engen kat begyndte i en alder af 7 år at gøre sig ren uden for bakken. Jeg havde en dag pillet låget af for at gøre det rent og vupti satte han sig i bakken.
    jeg har ikke haft låg på siden ;0)
    Det sted hvor han vil gøre sig ren kan du prøve at dække med en stump linoleum. Hvis han sætter sig og tisse på det glatte underlag vil der danne sig en lille så omkring hans poter. Dette kan de fleste katte ikke lide.
    Men jeg kender det selv, hold da k.... hvor er det træls.

• #6   4. mar 2010 Tak for de mange gode råd smiley Desværre har vi bare forsøgt dem allesammen.

Vi har vasket gulvet mange gange og MEGET grundigt i rodalon, men det hjælper ikke. Bakken vasker vi op i neutral uden duft, da han før har tisset lige ved siden af hvor vi havde brugt noget med parfume i, så nu er det altid neutral.
    Det med grusset har vi også hørt, men vi har forsøgt 3 forskellige mærker. Både klumpende og ikke klumpende / med og uden duft. Det har stået på i over en måned nu. Og gud hvor er jeg træt af det nu. Vi har aldrig før haft problemer med ham.
    Den med linolium har vi også prøvet, men så gjorde han det da bare lige ved siden af. Han er en smart lille mis smiley (desværre).

• #7   5. mar 2010 Han ser ud nøjagtig som han plejer. Han har en rigtig fin pels. Der er virkelig intet at mærke på ham. Han er nøjagtig som altid, bortset fra afføringen på gulvet.
    Han er tjekket hos dyrlægen, som heller ikke fandt noget anderledes.

Kommentér på:
Hund/katte problem.

Annonce