3. aug 2009 Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 83
Introducere hund for kat? :s {{forumTopicSubject}}
Har lavet samme indlæg på kattegalleriet - derfor det tager mest udgangspunkt i katten. Så håber I kan overføre det til hunden Hehe.
Min kæreste og jeg har fået lov til at have hund hjemme ved hans forældre - vi bor i kælderen.
Men vi har også i forvejen en kat, en ældre hunkat på 8 år, og huset er jo selvfølgelig hendes domæne.
Og vi har kun fået lov til at få hunden med den betingelse at katten kommer først - og det er vel egentlig også rimeligt nok.
Men spørgsmålet er jo så bare, hvordan gør vi det bedst, og mest hensigtsmæssigt i forhold til både hunden og katten.
- Det er en hvalp vi skal have, og racen er en venlig race, der ikke er aggressiv.
Og hvor længe skal vi regne med der går før katten accepterer det ny medlem af familien? Og er der specielle hensyn man skal tage?
Det hele På forhånd tak
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Katten har kun givet Louis en på snuden en gang, og siden har Louis haft respekt, og ved hvor grænsen går.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Forskellige racer har forskellige tolerancetærskler for jagtinstinkt og racen spiller en stor rolle i hvor let sammenføringen går.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 83
Vi havde også overvejet og give dem sådan et hønsenet og snuse igennem, så de kunne se og lugte til hinanden men ikke så katten kunne ryge i totterne på hunden...
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Jeg vil klart anbefale børnegitteret, som andre også nævner. Det giver katten mulighed for at slippe væk. Og så vær fra starten obs. på at hvalpen ikke må jage katten. Og så tager det tid. Mine katte elsker ikke andre hunde fra starten, men bruger lang tid på at vænne sig til nye dyr i huset.
aug 2009
Og vi tager den tid det tager for katten og vænne sig til hunden. Vi har ikke travlt. Vi går hjemme begge 2, jeg er fritaget fra skole for en tid, og min kæreste driver et firma i kælderen hvor vi bor, og er på universitetet en gang om ugen, så på den måde har vi mulighed for at være der hele tiden.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Og der er hundesvært og finde bolig hvor man må have hund.
Vedr. katten. Så sørg for katten har rum den kan være i hvor hunden ikke har adgang. Lad dem se hinanden hvor hunden er i snor, og lær hunden at katten skal man lade være i fred.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
aug 2009
Og vi har taget den snak - og vi flytter IKKE før der er en bolig der er hensigtsmæssig i forhold til hunden. Dvs. det bliver ikke en lille 2-værelses på 50 m2 uden have og med en masse trapper.
Vi investerer i en hund for at den skal have det godt
Og al boligjagt kommer til at foregå med henblik på at hunden skal have det godt.
Introducere hund for kat? :s