{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Hjælp! Usikker eller...??? {{forumTopicSubject}}

Max og jeg har været til 3 års fødselsdag i dag ved min kærestes niece. Her var hendes farfar også og ham er Max meget bange for… Da Max var knap et år, tog ”farfar” en badering på hovedet for at være sjov, men Max blev bange for ham, og har været det lige siden. Nå vi så ser ”farfar” gør Max helt vildt og jeg kan høre det er fordi han er bange – og ikke gal – ”farfar” vælger så når dette sker at bøje sig fremover og stirre på ham-FJOLS! Jeg har forsøgt at forklare ham, absolut ikke hjælper på situationen, men det er svært at lære en gammel mand nye triks…

Til mit forsvar skal lige siges at fødselsdagen plejer at være delt i de 2 familier så derfor regnede jeg ikke med at ”farfar” var der. Lang historie kort så ender i dag med at Max bliver så stresset, at han snapper min kærestes tante i hånden. Sendte ham i sin kurv, men var i tvivl om hvor meget jeg skulle skælde ud, eftersom det jo højest sandsynligt er fordi han føler sig stresset…

Nogen råd???

Vi har lidt samme situation med min kærestes lillesøster på 13, som på et tidspunkt har overskredet Max’s grænser så meget at han nu nægter al kontakt til hende. Når han ser hende begynder han at gø, knurre og snappe ud. Dette er særligt, hvis han rigtig hygger, eller leger med min nevø og niece på 1½ og 3 år.

Jeg er helt overbevist om at han på ingen måde gør det for at være ond, men simpelthen fordi han ikke kan rumme hende da hun som sagt ikke forstår hans grænser. Han får selvfølgelig besked om at holde op når han gør og knurrer af hende, men derudover gør vi ikke andet…

Er det forkert bare acceptere at han føler sådan for hende? Eller skal vi forsøge at gøre noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Usikker eller...???
  • #1   27. feb 2010 Hej Mette

    Jeg forstår til fulde din situation.
    Vores Freia kunne ikke lide børn ( vi havde selv kun store børn dengang )

    Jeg fortalte børnene at de SKULLE lade hende i fred , og jeg havde et øje på børnene hele tiden .
    Da Freia blev gammel var problemet ikke så stort for da ville hun hellere sove , så der kom hun ind i soveværelset og børnene fik forment adgang dertil.
    Hvis det var mig , ville jeg på det bestemtes bede de omtalte personer om at lade min hund være. Det kan jo ikke være meningen at den hele tiden skal fortælle om sine grænser.


  • #2   27. feb 2010 ps. Når vi er ude hos andre med Simba ( 2 år lab stille roligt ) , har jeg ham tit i snor siddende ved siden af mig .
    Dette gør jeg hvis der er al for meget virak og børn rundt om os.
    Så ved Simba hvad han skal og samtidig giver det et tydeligt signal til andre om at lade ham få fred.
    Det giver Simba fred og skærmydslerne undgås


  • #3   27. feb 2010 pps. første indlæg handler selvf. om andres børn

  • #4   27. feb 2010 Du har helt ret i det med grænserne... hvorfor er det også at vi mennesker, når en hund viser den ikke vil snakke alligevel liiiiiige skal prøve at klappe den? Det vil man jo aldrig gøre ved mennesker, hvis de virker afvisende...

  • #5   27. feb 2010 Jeg tror , at de mennesker der bliver ved og ved med at kontakte hundene selvom hundene siger fra ;

    - ikke forstår hunde
    - ikke kan acceptere at hunde kan have en mening ( læs dyr )
    - at det er mennesket der er Alfa
    - de er bare dumme og fatter ikke en meter
    Og der er det , at jeg mener , at vi som hundeejer , skal skabe de grænser for vores hunde og bede folk lade dem i fred.
    Vi er vores hundes flokfører og skal dermed leve op til vores status i hundens øjne og beskytte dem.
    Hvis vi ikke lever op til den begunstigelse , kan vi meget nemt tabe status i vores hundes øjne.
    ( min egen teori , og jeg har ikke videnskabelig belæg for den , men den virker for mig og mine hunde )


  • #6   27. feb 2010 Er også god til at sætte grænser for børn, men skal nok være bedre til det overfor voksne... Føler jo bare at de burde vide bedre;)

  • #7   27. feb 2010 ja , det kan være temmeligt svært overfor de voksne som burde vide bedre.
    Men der kan det , at du giver den snor på , også selvom det er indendørs , virkelig signalere , at hunden er hos dig og andre skal lade den i fred.
    Jeg er sikker på , at spørger du din hund

    " vil du klappes , stresses af børn eller sidde ved siden af mor i snor " ?

    ja , så ved jeg altså , at Simba ville vælge snoren.

    I disse situationer handler det jo om at skabe den mest acceptable situation , vel vidende at det ikke er optimalt


  • #8   27. feb 2010 Ja det må i hvert fald prøves af, skulle til at sige at han vil føle sig mere presset ved at være i snor, men så er det jo her jeg skal sætte mig igennem;) Tak for dine råd...skal nok tage mig sammen;-)

  • #9   27. feb 2010 Hvis hunden kan køres så meget op i stess den snapper - så ville jeg lade den blive hjemme fra den slags begivenheder fremover.. Ingen grund til at sætte ham i en situation som det. Hvis det kan undgåes...

  • #10   27. feb 2010 Ginne

    helt klart det bedste ,
    men her var det altså en situation hvor trådstarter ikke regnede med at omtalte problem ( læs person ) ville være tilstede.


  • #11   27. feb 2010 Ginne

    Jeg er helt enig og havde heller aldrig taget ham med hvis jeg havde vidst at "farfar" kom, men har i hvert fald fået mig den erfaring at jeg skal spørge til næste fødselsdag - og så kan han få lov at blive hjemme...


  • #12   27. feb 2010 altså max - ikke "farfar":)

  • #13   27. feb 2010 Læser lige min start igennem igen og ser at der kan være en misforståelse der... Skal siges at Max elsker de små - altså nevø og niece - det er "lillesøsteren" han har problenet med, hvis hun kommer og forstyrer hans leg med de små...
    Blev bare lige nødt til at få det på det rene...


  • #14   27. feb 2010 Mette ,

    syntes ellers det ville være fint , at farfar blev hjemme LOL


Kommentér på:
Hjælp! Usikker eller...???

Annonce