usikker / aggressiv? {{forumTopicSubject}}
Hej i kloge på HG
Jeg har brug for lidt hjælp til at forstå min 1-årige hunds adfærdsændring.
Han har fra start været meget glad for andre hunde og legede med alle typer.. Når vi møder andre hunde pjevser han og trækker hen til dem - nogle gange lægger han sig (dette har vi prøvet at træne med super guf, men hans opmærksom er svær at få)
Han har aldrig gøet.
Han er indenfor den sidste måned 2 gange blevet overrumplet af samme løse hund. I torsdag kommer en anden løs hund hen som ender i slagsmål og min mand bliver også bidt af den anden løse hund.
Han piver stadig og vil hen til fremmede - men nu er han begyndt at gø. Han hilste pænt på en anden hvalp på knap samme alder, men da denne satte sine poter på ryggen af min hund blev han sur, gøede og snappede efter denne hund.
Han gør og laver udfald nu både når han ser andre hunde men også bare sådan af ingenting(måske dufte).
Han er meget næsehund og det er svært at holde fokus med ham - da han hele tiden lige skal følge et spor og afmærke..
Nogle råd.. Er lidt fortvivlet.. Er han aggresiv eller er det lav selvværd/usikkerhed? Hvordan kan vi træne? Inden dette gøen startede overvejede vi at prøve kemisk kastration, da hans fokus kun er på damer og han bryder ud af haven, så han desværre hele tiden må være i snor når han er ude (have og gåtur).. men nu er jeg bange for det vil gørre dette værre hvis det er usikkerhed..
På forhånd tak for gode råd..
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
Har selv prøvet på min.
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 45
aug 2012
Jeg må sætte ind på "hold løse hunde væk"
Men har i nogle råd til nogle træningsrutiner der kunne afhjælpe det lidt?
Tror i jeg ville få gavn af en adfærdshjælper - synes jo det er dyrt, men måske det skal fanges her i starten..
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
(link fjernet)
aug 2012
usikker / aggressiv?