921 visninger
|
Oprettet:
Seniorfoder - erfaringer {{forumTopicSubject}}
Åh ja, så er jeg på udflugt i foderjunglen. Damen herhjemme ku desværre ikke tåle Happy Dog Senior.
Pt har jeg kig på http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/nutra-gold-senior-214p.html
Nogen erfaringer med dette foder?
Og ellers tager jeg imod forslag med åbne arme
Skal siges at jeg ikke vil give 600-700 kr for 15 kg foder, når der findes billigere alternativer i samme kvalitet *S*
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
T
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
dec 2007
Fromm Senior Gold/ HOLISTISK-foder til voksne hunde af alle racer.
ÆGTE HOLISTISK "GOURMET" HUNDEMAD FRA FROMM USA.
Når kun det bedste er godt nok.
NYHED! Med lækker smag af ægte Wisconsin-Cheddar-ost.
Kombinationen af frisk And, Kylling og ægte Cheddar ost er den primære protein-kilde.Fromm Senior Gold til hunde elskere, som ønsker et foder, til deres mindre aktive eller ældre hund. Et foder der virker lige så appetitligt til mennesker, som det gør for hunde. Fremstillet af bl.a frisk kylling, and og kyllingekødmel.
I dag er hunden et vigtigt medlem af familien, så derfor er det tid til at vise hvor meget du elsker den, ved at fodre den med Fromm Senior Gold.
Protein 23% / Fedt 11%
*Wisconsin and
*Håndplukket USDA kylling
*Lammekød – lavt askeindhold
*Ægte Wisconsin Cheddar ost
*Kyllingebrusk rig på naturlig Glucosamin
*Prebiotics og Probiotics for forbedret fordøjelse
*Optimalt Omega 3/6 fedtsyre forhold
*INGEN majs og INGEN hvede
INGREDIENSER:
Kylling, kyllingekødmel, byg, havre, brune ris, hvide ris, andemel, tomatpuré, lammemel, æg, Menhaden fiskemel, fiskeolie (konserveret med blandede tokoferoler og citronsyre), kartofler, hørfrø, gulerødder, ærter, ost, tørret ølgær, monosodium phosphate, salt, kaliumklorid, DL-methionin, cikorierodekstrakt, glucosamin hydrochloride, choliklorid, yucca schidigera ektrakt, chondroitin sulfat, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, lactobacillus salivarius, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, menadione sodium bisulfate (Vitamin K) biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.
Pris: DKK. 419,00
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Athos er ligefrem helt misundelig når jesse får mad... det er lige før at man kan få ham til at slå kolbøtter, bare han får lov at smage Jesses Arion ;0)
T
jan 2007
Altså, nu har jeg BESTEMT ikke en kræsen hund... så jeg er ikke bekymret for at hun ikke vil æde det *GG*'
Henriette & Michelle J
Fromm har jeg kigget på, og sidder og overvejer om det skal være Fromm eller Nutra - grunden til at jeg tænker Nutra, er at hunden skal have mindre = billigere i længden.
Arg - hader foderjunglen!!!
dec 2007
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Det med fodermængden er faktisk noget alle os der har slået os sammen (for at få mængderabat) har oplevet. I gennemsnit vil jeg tro der bliver brugt ½ sæk mindre på 2 måneder end med hvad der blev fodret med før.
dec 2007
jan 2008
Hov, kan se du bor i østjylland,,jeg bestiller på mandag hvis du vil nå at være med. Så koster det kun 280 kr. for 15 kg.
Ved godt at Østjylland er et vidt begreb,,så det kommer selvfølgelig an på hvor langt væk du bor ;o)
jan 2008
Uba er på kur og får også 300 g. om dagen..Talut er søreme også kommet på kur og får 500g. om dagen.
Ayla får stadig bare 500g. om dagen,,hun er total fit for fight :o)
Ayla vejer 48, Uba 55,5, Talut 63 kg.
Jeg fortsatte jo med den mængde de plejede at få fra tidligere, da jeg skiftede over til Fromm. Og De blev voldsomt fede, især Uba,,ups ;o)
Så nu skal vi lige ha fundet balancen :o)
dec 2007
jan 2007
jan 2007
Nutra skal hun ha 280g (25 kg hund)om dagen, Fromm skal hun ha 315 (22,5 kg hund)
Og helt ærligt - så er det udelukkende grundet den lavere grammængde pr dag at jeg hælder til Nutra
Men hvis det kan passe med Hulebjørnen - så blir det da Fromm
jan 2008
Der står også at en hund på 45,5 kg. skal ha' 495 g. om dagen.
Det passer på Ayla, Næsten, hun vejer 48, men har en megahøj forbrænding. Uba burde veje det samme, ca. 49-50, men hun bliver bare federe og federe på 500g. om dagen (tror hun skal ligge på 350-400 når hun er færdig med kuren),,Tjaaa,,og Talut han vejer 63 og skal gerne ned på 61 ca. Han skal ihvertfald ikke ha' mere end 500 g. om dagen.
Skal siges at vi går 1½-2 timer om dagen + det hundene selv leger.
Men jeg bor i Horsens,,uhh,,Randers,,det er nok lige langt nok at køre ? medmindre du af og til er i området ? :O)
jan 2007
Heh, eftersom jeg ikke har bil - så er det vist ret ligemeget
jan 2008
Ja det er altså lidt svært at vurdere og det tar jo tid både op og ned i vægten :o)
jan 2008
Nå,,ja øv,,og jeg har heller ikke bil,,men er holdt med at ryge og sparer nu sammen til en :o)
Men på denne side er det lidt billigere end 419 kr.
www.gilpa.dk :o) Det er derfra jeg bestiller
jan 2008
jan 2007
Jeg er oss holdt med at ryge - dog for at betale for hundens kommende kiropraktor behandlinger
Tjah, de 17 kr pr sæk er nu ikke det der gør forskellen
jan 2008
uih,,ja det er bestemt også en go' grund, håber da det kommer til at gå godt :o)
Nå, ja ja,,nu er det altså 21 og ikke 17 kr...loooool :o)
Sorry, men jeg er vant til at tænke i skal-ganges-med-3,,og så tæller mange bække små ;o) hi hi
jan 2007
Note: læste at du har fået den ene pris til 419 - det er da der fejlen sker
Og ja, det er klart, når man ganger med 3 store hunde, så kan det altså hurtigt løbe op...
Rygestoppet har snart kørt i 14 dage - uden større problemer
jan 2008
Loooooooll,,ja så skal det da gå galt,,ha ha :o)
Ja det bliver altså bare hurtigt til meget. Nu sparer jeg 360 kr. om måneden i foder og skal kun gi' 840 kr.,,bare fordi vi slår os sammen :o)
Har en lidt sjov en her : Mine hunde får en Rema dentastix hver aften 7stk./8 kr.,,det bliver 24 kr. om ugen.
Da min købmand så løb tør og ikke var sikker på at han fik dem igen, så sagde han at jeg da bare kunne købe pedigree istedet !!!! De koster så 32 kr. for 7, det gi'r 96 kr. om ugen,,,,Altså 288 kr. mere om måneden for "samme" produkt.
Så nu har han Rema's Happy Stix igen, for det kunne han da godt se var helt hen i vejret. Men igen , klart , drejer det sig kun om en hund, så havde det ikke gjort så meget :o)
jan 2008
Glemte lige at sige HELT VILD GODT GÅET DER :O)
Det er da bare flot med rygestoppet :o) Og er det ikke også bare mærkeligt når man handler at man ikke lige skal huske smøger så man ikke løber tør ? :o)
Jeg holdte faktisk også lørdag for 14 dage siden,,lidt sjovt :o) Og jeg har det som om jeg aldrig har været ryger, hjemmet lugter anderledes også :o)
jan 2007
For 2 år siden åd Tuffe 500g foder om dagen - så holder 15kg altså kun 1 mdr... Så blev hun steriliseret ( og gammel :-P) - og fik så pludselig kun knap 200g om dagen (samme produkt)
Det ku da helt sikkert oss godt mærkes økonomisk
jan 2007
Nu bor jeg inde midt i byen - så det der med at løbe tør har aldrig været et problem
Jeg NYDER det når jeg spiser min morgenmad i toget - og så ikke sidder og er ved at dø bagefter fordi jeg ikke ka få min smøg
Jeg ELSKER at min kondi, min puls og mit blodtryk allerede er faldet meget (har leget med skolens puls/blodtryks-måler)
Det er fantastisk at dynen ikke lugter, at mit tøj om aftnen faktisk stadig lugter godt - og at der ikke er aske overalt Jeg har 14-dage på mandag *S*
Og lige over til dig da - det er fantastisk flot arbejde!
jan 2007
Nu bor jeg inde midt i byen - så det der med at løbe tør har aldrig været et problem
Jeg NYDER det når jeg spiser min morgenmad i toget - og så ikke sidder og er ved at dø bagefter fordi jeg ikke ka få min smøg
Jeg ELSKER at min kondi, min puls og mit blodtryk allerede er faldet meget (har leget med skolens puls/blodtryks-måler)
Det er fantastisk at dynen ikke lugter, at mit tøj om aftnen faktisk stadig lugter godt - og at der ikke er aske overalt Jeg har 14-dage på mandag *S*
Og lige over til dig da - det er fantastisk flot arbejde!
jan 2008
Ja der er bare mange go'e ting ved det :o) En af dem jeg synes bedst om er at Talut har ændret sin vejrtrækning til meget bedre (kunne godt harke lidt af og til og trække vejret lidt tungt) Det er faktisk ovre nu :o)
Og en af dem jeg absolut ikke synes om er at jeghar taget 5 kg. på !!!!!!!! Arrrggghhhhh !!!!! Hvordan ser det ud hos dig ? :o)
Jeg har aldrig rigtig "trængt" til en smøg, hverken efter mad, om morgenen, ved stress eller lignende,,men jeg vil sige det sådan at i de situationer nu,,så keeder jeg mig,,hi hi,,det er helt grotesk så mange reklamer jeg får læst ;o) Jeg har testet mig til at være vaneryger og ikke Nikotinafhængig,,,måske derfor det er så "let" ?
Men til gengæld er jeg et hysterisk vanemenneske hvad alt angår og det skal ikke gå meget ved siden af normen før det vælter for mig,,derfor jeg får læst så mange reklamer,,griner :o)
jan 2007
umiddelbart har jeg ikke taget på - men jeg har så heller aldrig været en slik-røv... Muligvis har jeg tabt mig en smule - spiser oftere nu (har altid været dårlig til mellemmåltiderne...), men det er sundt.
Mandler, valnødder, gulerødder, peberfrugt - og hvad jeg nu ellers ka komme i nærheden af
Åh, jeg var helt sikkert både fysisk og psykisk afhængig!
Psykisk er jeg det stadig - men mon ikke det går over med tiden...
Situationen er så nem pt - hvis jeg vil gi min hund den optimale behandling, så skal mit rygestop være vedvarende... Så er det lige som om det bliver lidt nemmere at holde
jan 2008
og ja,,nu siger du mellemmåltider ???? Men hvornår er det mellem måltiderne spørger jeg så lige ? Ha ha ha ha,,jeg elsker mad og alt hvad man kan putte i munden som smager godt ,,og det er nok lidt der mit problem ligger, men prøver da på at det bliver så grønt og sundt som muligt nu :o)
Og igen, vildt godt gået til dig :o)
Sjovt nok,,så var det der startede mit rygestop også mine hunde :o)
De havde ikke været ude at køre bil ½-1 år, og så blev vi hentet af mine forældre den fredag for 14 dage siden,,og at se hvor lykkelige og glade, helt oppe at køre hundene var over at opleve noget nyt,,det var det der gjorde at jeg stoppede med at ryge dagen efter da jeg gik med dem hvor vi plejer igen :o)
Seniorfoder - erfaringer