{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

hvidløg hjælp {{forumTopicSubject}}

sagen er den at jeg skulle give hundene mad og de plejer at få olie og tørret hvidløg i også men i den ene skål kom der lidt mere hvidløg end forventet og jeg så det ikke før det var forsent og og hundene hapset det i sig!

kan der ske noget ved det???

venligst en hundeejer med dårlig samvittighed

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvidløg hjælp
  • #1   24. feb 2010 Tja altså lidt hvidløg kan der ikke ske noget ved, men for meget kan gøre dem syge. Der er noget i løg som hunde ikke så godt kan tåle for store mængder af.

• #2   24. feb 2010 ja det ved jeg man altså det svar måske til 1 fed tørretde har fået til sammen??? men de er jo bre heller ikke ret store hhv. 3 og 7 kg

• #3   24. feb 2010 Man siger (som du ved) at hunde ikke kan tåle løg, men jeg tror ikke der sker det helt store når det er tørret, for så er meget af indholdet væk, eller hvad man nu skal sige. Men hold øje med afføringen, hvis den er tynd har hunden nok fået for meget. (har selv lavet det nummer med frisk hvidløg og der skete ikke så meget andet end hunden havde tynd mave på de næste to ture)...

• #5   24. feb 2010 altså de er vant til at få hvidløg bare ikke SÅ meget

men sltså jeg har sådan noget zolac jeg kan give dem hvis de får ondt i maven

• #6   24. feb 2010 Det med at det er tørret betyder ingenting så vidt jeg ved. Hvidløg og løg generelt er giftige uanset om det der tilberedt (selvfølgelig afhængig af mængden), men det bliver ikke mindre giftigt af at det er tilberedt.

Derfor får Nala heller ikke hvidløg eller løg af nogen art. Man ved jo aldrig.

• #7   24. feb 2010 Camilla A- Det var jeg ikke klar over. Jeg gav min frisk hvidløg fordi jeg havde fået et dårligt råd af en dyrelæge (noget med tør pels og hvidløg ville virker), og da jeg fant ud af at det kunne være giftigt gik jeg til en anden dyrelæge og spurgte til det, og der fik jeg afvide at hvis det var tørret hvidløg, så var mange af stofferne nedbrudt. Har dog HELT holdt mig fra det siden. Jeg skal ikke risikere noget :o)

• #8   24. feb 2010 jeg tror ikke et fed gør noget.
    du ved jo de kan tåle det i den daglige kost.

jeg giver også hvidløg og til mine 6-9 kgs hunde ville jeg ikke være bange for et halvt fed

hvor meget plejer du at give dem?

• #9   24. feb 2010 jamen bare et lille drys tror det er en halv tsk hakket tørret hvidløg

Kommentér på:
hvidløg hjælp

Annonce