{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

Lille bidsår {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har prøvet at søge men fandt ikke lige et emne om helt det samme.
Coda blev idag bidt af en hund (den markerede over for hende pga mad).. det er bare et lille hul på siden af snuden.. man kan se en lille skaldet plet men over den har jeg indtryk af der er et 'større' sår.. det er lidt svært at se for pelsen. Hun skreg kort da den gjorde det men vi opdagede det først længe efter så hun har hverken klynket eller virket forpint.
Det skete ved en 11-12 tiden og når jeg rører ved det nu er det som om der kommer væske ud. det er ikke blod men bare noget vandigt noget..
Vi har hældt nogle dråber på der hjælper med at hele.

Skal vi gøre andet? Er sikker på jeg bare er pyldret men det er 1 gang hun har fået den slags sår så vil bare gerne være sikker.

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille bidsår
  • #1   21. feb 2010 Googlede lige og fandt dette:
    "de gennemtrængende bidsår bliver barberet, renset og desinficeret, og de behandles næsten altid med antibiotika og evt. smertestillende medicin"

Jeg går ikke ud fra at sådan 'indgreb' er nødvendige ved et lille sår... nu er jeg så mest vant til heste men de plejer da at komme sig meget hurtigt uden større behandling af fx bidsår..

• #2   21. feb 2010 Der var en tråd igår omkring bidsår hvor en havde fundet noget på netdyredoktor.dk eller hvad den hedder... Prøv at søge på det der, det var ret informativt... Du skal være meget obs på infektioner, da der nemt kan gå betændelse i, eftersom den anden hunds spyt og bakterier kan komme ind i blodet på den hund der blev bidt...

• #3   21. feb 2010 Grunden til vi altid har Fucidin, det er guld værd.... dejligt når man lige har været i Thailand og købt 4 stks.. Hi hi, normalt er det jo på recept herhjemme..

• #4   21. feb 2010 Mange tak..
    Har brugt Klorhexidin (tror jeg det hedder) både til hamster med øjnbetændelse + til noget betændelse i tandkødet på mig- tror i jeg kan bruge det? burde jo være rimelig uskadeligt når jeg kan tage det i munden!

• #5   21. feb 2010 Tja mon ikke det svier lidt i sådan et åbent sår... Måske du kan prøve noget saltvand og rense med det...

• #6   21. feb 2010 Det prøver jeg smiley Tak..
    Er det normalt at det væsker så længe?

• #7   21. feb 2010 jeg fik tør klorhexidin til min hanhund da han blev kastreret, og når min e har haft deres små turer sprøjter eller smører jeg dem med noget desinficerende har en ret behjælpelig dyrlage der har fortalt at det var helt fin at bruge ved bidsår!

• #8   21. feb 2010 Hej
    Jeg vil bare fortælle at du skal være meget opmærksom på sådan et sår, vi har en Rottweiler som fik et lille mærke efter en tand, og efter ca. 3 dage hade han et stort væskende sår, den sidste dag havde han kløet konstant idet mens vi var på arbejde.
    Det tog 3 uger inden han helt kunne undvære kraven, det var så fordi det først pencilin han fik ikke virkede mod den bakterie, også blev han lagt i narkose og fik såret renset helt i bund igen, han fik så noget nyt antibiotika og smertestillende til 10 dage, så skulle ha ellers have antibiotika og smertestillende 2 gange om dagen, og have vasket såret i sårrens, og have det smurt bagefter med noget kløestillende creme.
    Det er fordi at der er så mange bakterier i hundens mund, at det kan gå så galt.

• #9   21. feb 2010 Ja, hundebid kan være luskede, især dem der lukker sig hurtigt...
    Klorhexidin er udmærket til at desinficere sår med, også åbne sår og det svider overhovedet ikke.
    Du skal bare være opmærksom på hævelser, varme og røde "pletter", idet det tyder på infektion og kræver dyrlægebehandling.

• #10   21. feb 2010 Mange tak for rådene! Lyder frygteligt med din hund inge N smiley

Kommentér på:
Lille bidsår

Annonce