Hvalp spiser ikke op {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har en corgi hvalp på knap 6 mnd. Jeg har haft ham en måneds tid. Og i starten ville han gerne spise sin mad, men nu er det som om han slet ikke interesserer sig for den mere.
Vi startede self. på den rigtige måde, med at blande hans tidligere foder op med vores nye foder. Og overgangen har været nem. Han har aldrig kastet sig over sin mad og han bliver nemt distraheret mens han står og spiser. Men her de sidste par dage er han blevet fuldstændig ligeglad.
Når vi øser mad op til ham kigger han bare og går derefter væk fra skålen. Måske går han lige hen og nipper lidt til det engang imellem, men ellers interesserer det ham ikke.
Jeg har prøvet og kaste det udover gulvet til ham, men det gider han heller ikke... Igår puttede jeg noget tun i maden og han spiste også alt tunen Men ikke tørfoderet.
Har i prøvet noget lign? hvordan får man ham til at spise op med det samme?
Vi fodrer med mærket Iams som er blevet anbefalet af dyrlægen.
På forhånd tak
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.738
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.231
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Men jeg har god erfaring med at gi hunden f.eks. 15 min. til at spise.. ( er maden ikke rørt eller tømt¨så fjern skålen)
Gi hunden maden efter hvor meget hunden vejer, fodringsvejledning står på posen.
Skal hunden ha 400 gr. så er det 400 gr. pr. dag og ikke pr. måltid. så man skal dele maden op til de gange hunden får om dagen.
Så jeg vil gøre dette, fjern fodret hvis hunden ikke har spist op eller rørt maden,
Maden skal ikke stå fremme, så hunden ikke kan små spise når den har lyst,,--- på denne måde kan man kontrolere hvormaget hunden spiser..
Og man skal ikke blande noget andet op i fodret, da fodret er sammensat med de næringsstoffer som hunden har behov for.....
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
men som rikke siger, forsøg jer med at lære ham at det er nu der skal spises, så bliver han jo nok sulten før eller siden.
hvis det ikke virker (gjorde det nemlig ikke med aya) og han ser ud som om han ikke får nok at spise (husk mængden på posen er kun vejledende og passer ikke tíl alle hunde) så har jeg haft god succes med at hælde noget olie over maden. jeg brugte alm god rapsolie men fiskeolie af en slags ville sikkert også være godt. hvis han er småtspisende tager han bestemt ikke skade af de ekstra kalorier, det smager mere interessant og kan ikke slikkes af pillerne.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Han er dog vældig interesseret i ALT andet spiseligt!
Han er desværre også begyndt at hapse hundelorte når vi lufter ham Jeg har hørt at det kan have noget med foderet og gøre. Men der er også nogle der siger at det ingen betydning har.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det er noget som man kan træne væk, hver gang hunden prøver at æde noget fra jorden når i er ude at gå, så ryk i linen og sig nej på en bestemt måde..
Denne metode brugte jeg selv, og der går ikke ret lang tid, så finder hunden ud af at der er noget ubehag hvis den prøver...
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Et andet foder i en god kvalitet?
Køb små portioner af flere forskellige slags og prøv dig frem til du finder noget han æder med fornøjelse.
Jeg har tæt forsøgt mig med foder, som angiveligt skulle være så sundt og godt, men hvis hundene ikke vil æde det, er det jo ligegyldigt, hvor sundt det er.
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 65
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Hvalp spiser ikke op