{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser ikke. {{forumTopicSubject}}

Nu har vi haft Chilly sinden torsdag og hun vil ikke rigtig spise.

Hun vil værken spise tørfoder eller tørfoder blandet med vand. Det er samme slags som hun fik hos opdrætter.

Vi kan godt få hende til at spise lidt hvis vi sidder og giver hende en efter en.

Hun er frisk og lege syg. Drikker og sover fint.
Hun er frisk fra kl 06.00 også i weekenden. :o)

Skal hun bare have lidt mere tid?
Jeg tænker at det er fordi der er så meget nyt omkring hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser ikke.
  • #2   1. sep 2007 Det er for hun er kommet fra mor, og skal vænne sig til nye omgivelser... Bare rolig det kommer en af dagene... Louis spiste ikke de første 14 dage sådan rigtig, før han havde vænnet sig til os, og omgivelserne..

• #3   1. sep 2007 Og forstå mig ret, han spiste men var meget meget ´lidt..

• #4   1. sep 2007 Jeg regne godt med at det ville være pga. alt det nye der sker for hende.

Men hun er jo i forvejen så lille, så jeg vil jo gerne have at hun spiser lidt.

• #5   1. sep 2007 Da vi lige havde fået vores hund hjem ville hun heller ikke rigtig spise, men så blandede vi lidt yoghurt naturell i hendes tørfoder og så gled det hele lystigt ned.

Det stoppede vi med igen efter 14 dages tid og derefter var der intet.

• #6   1. sep 2007 Maria og Kim: Det vil jeg prøve. Den lille skal jo have noget at spise, så det er da et forsøg værd.

• #7   1. sep 2007 Jeg har stadig mange problemer med Baz... Jeg har haft ham i 8 uger...

• #8   1. sep 2007 Anja H: Med at han ikke vil spise eller hvad?

• #9   1. sep 2007 Ja det er meget lidt han spiser...

• #10   1. sep 2007 Rolig nu:-)

Det er meget normalt at en hvalp ikke lige spiser det første døgns tid eller mere..

Jeg ville tilsætte yogurt eller a38, men intet andet.. Behøver ikke allerede at begynde at tilsætte en masse ting, for at få den til at spise.. Evt. hæld lidt varmt vand over og lad det trænge ind, det afgiver også lidt duft..

Men det er ris til egen r** hvis du begynder at tilsætte en masse ting allerede nu.

Held og lykke og bare rolig, der skal nok blive spist:-)

• #11   1. sep 2007 Det er sjovt så forskelligt hvalpe tager det.. Vi kom lige hjem med Homer og han fik så tilbudt noget mad og han guffede i sig med det samme.. Det er så også noget andet foder vi bruger.. Men synes det lyder godt at blande noget yoghurt naturel i.. Bare lige til hun har vænnet sig til de nye omgivelser osv..

Held og lykke med det.. Håber hun begynder at spise noget mere..

Gider hun forresten godbider og lign?

• #12   1. sep 2007 Dina: Luna spiste også med det samme, meeen hun er jo også lab.. Og så (som jeg har skrevet i "fik du den rigtige hund", så var vi det perfekte match fra dag 1)

Og Christine: Hvis hun gider godbidder osv, så ville jeg fjerne disse indtil hun spiser sin mad.

• #13   1. sep 2007 Jeanette: Ja, det er rigtig nok.,. Men kender faktisk en lab som er begyndt ikke at gide at spise sit tørfoder mere.. var helt målløs.. hehe..
    Ja, Homer passede også bare perfekt ind med samme (bortset fra at Bella lige skulle vænne sig til ham -men nu leger de konstant.. dejligt..)..

• #14   1. sep 2007 lyder dejligt Dina

Og så må vi snart mødes *g* Skal da se det lille vidunder *S*

• #15   1. sep 2007 Og så husk lige at så lille en hund har en mavesæk på størrelse med en valnød. Der skal meget lidt til for at give mæthedsfornemmelse.

• #16   1. sep 2007 Rolig nu:-)

Det er meget normalt at en hvalp ikke lige spiser det første døgns tid eller mere..

Jeg ville tilsætte yogurt eller a38, men intet andet.. Behøver ikke allerede at begynde at tilsætte en masse ting, for at få den til at spise.. Evt. hæld lidt varmt vand over og lad det trænge ind, det afgiver også lidt duft..

Men det er ris til egen r** hvis du begynder at tilsætte en masse ting allerede nu.

Held og lykke og bare rolig, der skal nok blive spist:-)

Rigtig godt indlæg Jeanete jeg vil dog tillade mig at tilføje en enkelt ting som jeg fornylig er blevet gjort opmærksom på.

Det er angående med at hælde varmt vand over foderet.

Her skal man være opmærksom på at det kun må være lunkent for ellers kan man risikere at vitaminerne og mineralerne i foderet bliver neutraliseret.

• #17   1. sep 2007 Hun får ikke godbidder. Hun spiser lidt af og til. Når vi gør hende opmærksom på at hun skal spise.

Ja, det er meget sjovt så forskelligt de reagerer på at få et nyt hjem.

Min fars salmojedespids spiste med det samme, men peb meget om natte. Det gør Chilly slet ikke. Men hun kræver meget opmærksomhed og det er jo svært at afvise hende, men det skal jo til.

Kommentér på:
Hvalp spiser ikke.

Annonce