{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Hjælp søges!!! {{forumTopicSubject}}

Vores Trunte har siden vi fik hende for ca. 1½ år siden (hun var udsultet og mishandlet) fået lov at sove hos os. Hun havde ekstremt brug for tryghed og igen at lære at kunne stole på mennesker og det er gået super godt. Hun er en meget velfungerende Rottetæve nu og glad for alle, både dyr og mennesker:-) Det eneste hun ikke er glad for er at være alene hjemme.
Da vi så fik Xena på 5 år i december 2009 (hun kunne deværre ikke mere være hos sin forrige ejer, hvor hun havde boet siden hun var 8 uger) Xena er en meget sød og kærlig hund og de kommer rigtig godt ud af det med hinanden.
Da vi så stod med to Rottepiger blev vi enige om at NU skulle det være med at sove i sengen (vi kan jo ikke være der) :-))
Det har sådan set gået fint, MEN Trunte fortæller sin utilfredshed ved at tisse inde om natten nu. De få gange hun har sneget sig op i sengen (når vi er faldet i søvn) gør hun intet og kan sagtens holde sig til langt hen på formiddagen (hvis der er dårligt vejr og hun syntes ikke hun gider skal ud) smiley
Hvordan i alverden vænner vi hende af med det??
Nogen der har nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges!!!
  • #1   3. feb 2010 Måske skulle I have tænkt over ikke at have startet med at have hunden i sengen.. Men ja.. man kan altid være bagklog. Syntes stadig det er en god ide at hundene sover sammen med jer i soveværelset, da det er det mest naturlige for en hund (at sove sammen med resten af flokken).
    Ved ikke om det vil hjælpe at "starte forfra" med renlighedstræning, simpelthen tager hende ud 1 eller 2 gange om natten for at hun ikke skal få et uheld.
    Jeg kan ikke forestille mig at hun viser sin utilfredshed ved at tisse, tror mere det er fordi at hendes hverdags ritual med at ligge i sengen nu er blevet lavet om og hun er forvirret over det.. Travler hun rundt i soveværelset, lige som om hun ikke kan finde ro?

håber du kan bruge mine råd

• #2   3. feb 2010 Det med at hun måtte sove i sengen og nu ikke må det burde jo ikk være et problem soffie sov også hos mig da jeg boede hjemme og nu sover hun are i stuen.. men ja som louise siger så nok helt forfra med renlighed træningen

• #3   3. feb 2010 Hunde viser ikke deres utilfredshed ved og tisse. Vores to gamle hunde sov i starten i køkkenet. Men de ville begge ligge så tæt på døren ind til os som muligt. Dette gjorde at de blev uvenner og Lunte tissede på gulvet. problemet blev løst da de fik lov og ligge på gulvet i soveværelset.

• #4   3. feb 2010 Jeg tror at hun skal gøres tryg ved et nyt sovested. Her ville jeg købe et bur, som IKKE skal lukkes, men dækkes med noget tæppeværk og fyldes med puder så det bliver dejligt hule-agtigt. Herinde kan hun få sin mad og godbidder, og det skal behandles som hendes fristed - ingen må røre hunden når hun er i sit bur.

Når hun er fortrolig ved buret burde det kunne lade sig gøre at sende hende derind ved sengetid uden at hun føler sig utryg og tisser (men stadig helst ikke lukke - opstår der panik om natten kan hun komme galt afsted). Evt burde dyrlægen lige tage et kig på hende så i er sikre på at hun ikke lider af inkontinens eller andet urinvejsproblem.

• #5   3. feb 2010 Hun tisser fordi hun igen er utryg. Utryghed starter stressresponsen - blandt andet ved toiletbesøg.

Når jeg skal til eksamen skal jeg også mange gang på toilettet ;o)

Måske hvis begge hundene lærer at sove i bur, at det kunne være en løsning - tæt på flokken, men kan ikke komme op i sengen.....
    eller åben dør med børnegitter?

• #6   3. feb 2010 Jeg forstår godt din hunds fustration...

For det først så lærer du at hunden godt må være i sengen, så den kan finde mere trykhed..

Og så anskaffer du så en ny hund, og nu er der pludselig ikke plads til den første hund i sengen,

Så er det at man skubber hunden fra sig, sådan føler hunden, så det den er begyndt at tisse inde, er simpelhen en overspringshandliing, da den ikke kan forstå hvorfor..

Overspringshandlinger, forkommer når hunden er utryk ved en situation, som den muligvis ikke forstår.

• #7   3. feb 2010 Jeg har stået lidt i din situation. Vores hund var vant til at sove i sengen, men da vi fik en mere ville jeg ikke have to hunde i sengen.
    Jeg havde dog meget fokus på at vi ikke skulle "overse" den hund vi havde først. Derfor valgte vi ikke at skubbe nogen ned, men hun sov i sengen og han på gulvet i en kurv..

Begge hunde sov som de plejede og ingen problemer der..

• #10   3. feb 2010 Tusind tak for jeres forslag:-)
    Jeg vil først sige at Trunte absolut ikke bliver tilsidesat pga. ny hund. Selvfølgelig burde vi fra starten af med Trunte ikke have haft hende i senge, der er vi helt enige. Men det er altså ikke nemt at ha´ ekstra 80 kg i sengen og så selv sove godt:-)
    Jeg fik et forslag af en veninde der havde haft samme problem.. Hun havde taget hunden der ville tisse på gulvet om natten: Bundet den i snor tæt ved hende så hun kunne nå den og i løbet af få nætter var problemet løst.
    Så det vil vi prøve..

• #11   3. feb 2010 Vi glæder os til at høre det går godt :o)

Kommentér på:
Hjælp søges!!!

Annonce