Andre hunde skal trækkes med {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det, at i de fleste tråde omkring muskelhunde, at andre racer hver eneste gang skal trækkes med ind i debatten ?
Der bliver skrevet overfald, fra f.esk en lab ikke kommer i medierne, men mon ikke det skyldes der er kæmpe forskel på hvilke skader en lab påfører kontra en muskelhund.
Så er der shcæfer,rotten osv....de får også altid lige en tur i debatten.
Når jeg sidder "udenfor", så fatter jeg ikke hvorfor fokus skal flyttes fra muskelhundene over på andre.
For der kan vel ikke være tvivl om der har været alt for mange episoder med muskelhundene, eller hvad ?
Uanset hvad de kære politkere kommer med af foreslag, så vil der altid blive et ramaskrig, men desværre er det jo hunde-ejerne selv , der er skyld i der nu er problemer...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Tror man på alle måder prøver at flytte focus fra sin egen race..
Men bare synd det giver stik modsatte effekt, nemlig at den medfølelse man havde for mange af ejerne forsvinder...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Ramaskrig, ja og der er oprette rigtigt mange tråde,
Er efterhånden ved at være træt af de tråde, da det alligevel ikke indholder noget relevant.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Hvis man ikke mener de omtalte hunde er en større trussel end så mange andre hunde, hvorfor så ikke bare sige at man er imod et forbud, fremfor at andre skal hives med ned? Det må være en form for misundelse og barnlig logik.
Jeg mener ikke nogen racer skal forbydes, men der bør strammes op omkring konsekvenserne ved at have en hund som udgør en trussel for andre, uanset race. Overtrædelser af hundelovens bestemmelser skal kunne håndhæves ligeså vel som andre lovovertrædelser.
mar 2006
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 60
Grunden til at jeg prøver at få andre frem er fordi jeg har selv to boerboels. Den race er der ikke et påvist tilfælde om.
Har du set listen over de ti farligste hunde i verden?
Der er både en schæfer og en rottweiler med. Jeg forsøger ikke at få andre i fedtefadet, men hvis min skal med er der andre der også burde!
En boerboel er den ENESTE hund i verden der er avlet til at beskytte, men uden at være aggresiv. Den er en gårdhund og har aldrig været brugt til andet. Det er også derfor at der er forskel i udseende af racen fordi man har prioriteret temperamentet højere. Dette er en brugshund, i afrika hvor racen stammer fra var det kun de bedste man ville føde på. Derfor er det hunde der passer på sine ejere, men den kan fint acceptere andre. Denne er nemlig en meget lydig hund og samarbejdsvillig. Det er ikke en race for begyndere, og dette må forhindres, men gør man det ved at forbyde den? Tror du ikke det var bedre at man lavede en godkendelse til at have hund der gjaldt for alle. Ville du ikke føle dig trådt på hvis din race blev hængt ud på løgne?
Nu siger du lab! Jeg har meget dårlige oplevelser med folk med denne race. Ikke at du kan gøre ved det, men når jeg sommetider lufter min hanhund, kan det så passe at jeg skal møde folk med en løs hanhund, når jeg så beder folk pænt om at få fat i sin hund råber man så "min hund gør ikke noget", derudover var den i gang med at stirre på min, men det fattede hun ikke. Skal vi andre af med vores fordi, undskyld mig tomhjerner kan lalle rundt og sige den gør iikke noget.
Det er det jeg mener at, det er ikke kun boerboel hanhunde der har det på den måde, derfor er vi da nødt til at gøre opmærksom på at dette ligger i MANGE racer....
Hvis alle hundeejere havde lært hvordan man omgåes hunde ville der ikke være de problemer.
Synes du så det er ok, at vi skal finde os i at vores hunde skal blive kaldt for kamphunde, når de aldrig har set skyggen af kamp, heller ikke engang meget langt tilbage....
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det du henviser til, kan vi ikke bruge til noget,, Der finde flere 100 sider, som siget noget forskelligt..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Det er alle de historier om folk der på tragisk vis har mistet deres hunde, på grund af angreb fra muskelhunde.
Listen, ja der er flere på je ikke lige forstår, men det var så ikke det jeg ville med tråden her.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
-ligemeget om man har en af de omstridte racer eller ej.
de er sgu stærke, og hvis man ikke har kontrol over hunden, kan det hurtigt gå galt... at hunden aldrig har gjort andre dyr eller mennesker noget, er én ting, men det kan jo ændre sig på et splitsekund.
at folk forsøger at trække andre hunde ud, tror jeg bliver gjort i frustration.
og jeg kan godt forstå det LIDT, for det er sgu deprimerende at høre om det ene efter det andet af negativitet om disse hunde og alt andet så bliver skubbet til side. og der har altså været tendens til at det kun er kamphunde-historierne medierne har villet tage op det sidste år...
jan 2006
Men forstår bare ikke hvorfor der ikke er lavet ne hel masse arrangemnter, som viser hundene i et andet billede, og her snakker jeg ikke de der megatræf.
Men opvisning/udstilling med hundene, vise hvordan de kan arbejde, bruges som redningshunde osv....
Istedet for ½hjertede interview hvor folk som regel alligevel ikke siger noget som fremmer hunden´s sag
dec 2007
dec 2007
tror folk har opgivet lidt at komme igennem med deres fornuftige synspunkter... det virker bare uoverskueligt at skulle stå imod alt det hysteri der er skabt... men derfor er det stadig i mine øjne forkert nødvendigvis at skulle hive så mange andre racer som muligt med ned...
mar 2006
okt 2009
Hvorfor tror du det er de uheldige typer du ser i tv, det er fordi det sådan medierne vil have os til at se ud...Vi har kontaktet. Tv2 og Dr1 i denne forbindelse, men vores historie er der ingen der vil ha, for så ødelægger man dramaet....
Hvorfor skal en boerboel så forbydes når det ikke er den der bider? -heller ikke hos andre hunde...
okt 2009
okt 2009
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 152
Vi kan jo ikke lide når negative beskyldninger kommer på noget, som står en tæt på. Jeg er super glad for at min hunds race ikke står blandt de nævnte. Men man skal huske der er mange skønne hunde ejere der har en hund af en race der muligvis skal udryddes fra DK. Jeg tror folk har været frusteret over denne sag, meget fordi det kommer så tæt på. Ikke mindst mig selv. Håber I kan følge min tanke gang. Det er svært at forklare på skrift...
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
Alt det andet tuderi giver jeg intet for .....gør dog noget aktivt....
okt 2009
Du er velkommen til at møde mine hunde, og så selv vurdere om de udgør en trussel
Vi skal have fat i de dårlige ejere og det gælder alle racer!!!
Det hjælper ikke at forbyde, dem der vil ha dem som en farlig hund køber en rotte eller en dobermann eller andet næste gang, og det er derfor at problemet ikke forhindres med forbud. For i disse ejeres hænder er de ligeså farlige, hvis ikke mere....
maj 2007
Har heller aldrig hørt om nogen Boerboel har gjort noget vildt!!!
mar 2006
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
Vi skal jo indse at der er problemer med vores racer, fordi der er desværre folk derude, som ikke vil indse hvad de har imellem hænderne og får det ødelagt for os der er ansvarlige og tager vores forholdsregler, vi burde ikke kæmpe imod andre hunderacer og deres ejere, men stå sammen og se om vi ikke kan få noget godt ud af det der nu er kommet ud af alt det her.
Jeg er selv stærkt imod forslaget, for ved at min ambull ikke kan fungere med mundkurv på og jeg ønsker ikke at dette skal ske for andre, der for lægger jeg kræfterne i at prøve at hjælpe, selv om det nok ikke nytter noget, men jeg vil ikke ønske for nogen at deres race var på den liste.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Forstår ikke at vi ikke kan se noget dokomentation (staves) for alle de bidskader fra disse "muskelhunde" for det er der sjovt nok INGEN der har,
Hmmm, kan det hænge sammen med at man virkelig gjort alt det her "kamphunde" noget, til noget det ikke er ???
Tænk hvis alle kriminelle skulle steriliseres og kastreres og gå med håndjern og fodlænker uden for egen grund ??? Det jo ikke en løsning.
okt 2009
Tak, for støtten det er det vi har brug for, os der gerne vil være seriøse, og ikke fordomme, dem er der nok af...
Helle og Barylerne:
Jeg vil ikke fornærme nogen, men kunne du se en hund som dine have samme adfærd, og veje 50 kg. Derfor er det ikke løgn, at når der ikke er problemer med min race, så er det fordi det er rolige og kærlige hunde, hos folk hundene respekterer. Denne respekt SKAL hunden have gensigdigt. Ellers opstår de som dem i kender fra medierne...
Men skal alle ejere og opdrættere af denne race så straffes fordi nogle ikke ved hvad de har med at gøre? Jeg kender opdrættere som har meget strænge krav til hvalpekøbere, men folk lyver og sender deres forældre ud for at købe hunden...Det kan avlere jo ikke altid gennemskue!
maj 2007
Jeg er heller ikke for det, men det er bedre forslag end at alle muskelhunde inden for nogle racer skulle aflives uanset hva! Det er trods alt mere humænt med at der bare ikke må avles mere på dem. Synes bare det er synd at nogle ikke kan få den race de brænder for pga nogle idioter der ikke kan have hund.
jan 2006
Jeanette, hatten af for i netop gør noget aktivt, for at "råbe" politikerne op og indtil videre lyder det som om, det bliver en helhjertet indsats, fra jeres side af.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Alt for mange modstandere tror de er blodtørstige dræbere, der spiser børn, og alt for mange ejere vil ikke indse deres hunds genetiske ophav.
Der er ikke nok fagligt snak i de fleste muskel/kamphunde debatter, og det gør også, at der måske ikke er et retvisende billede af visse typer af hunde.
Mht. listen med de 14 forbudte hunde, så er der jo også flere vogtende hunde på, end der er kamp/muskel hunde typer på. Det forslag er jo mere et indgreb mod vogtende racer, men alligevel bliver det fremlagt som et indgreb mod "kamphunde".
Jeg er ikke for et forbud, men har forståelse for dem der er.
Problemet stikker mget dybere end de 14 hunderacer, og jeg vil personligt være mere skræmt af en flok unge knægte, i en mørk park om aftenen, med et par rottweilere eller mastinoer end hvis de havde amstaff´s.
Man kan også stille det op sådan her. Hvad er mest "farligt". Dumme brian på 17 med en rottweiler på 55 kg eller en familiefar på 40 med en staff på 17 kg..?
Jeg ønsker ikke at trække nogen som helst hunde ned eller op. Jeg vil bare påpege at der findes et hav af hunde som kan være potentiel farlige, og jeg er sikker på vi vil se en stigning af hunde som bullterrier, rottweiler, dobermann, mastino, bordeaux presa, cane corso, mf, samt en masse blandinger der af.
Hvis jeg feks. var rottweiler ejer, så vil jeg være nervøst for, hvad et forbud kan betyde for rottweileren. Hvis unge knægte kaster sig over denne race, for at booste deres selvværd, istedet for deres amstaff ligende hunde.
Jeg tror vi vil se et fald i overfald på hunde, og en stigning i overfald på mennesker i fremtiden.
Ingen racer er tjent med at blive en "modehund".
Jeg er for et forbud, hvis vi ville se et fald i overfaldene, samt at de dårlige ejere ikke får en farlig hund igen. Jeg er bare ikke overbevist om, at det ender sådan.
okt 2009
Vi skal ikke aflive vores hunde, men racerne tvinges til at uddø. Hundene skal så neutralisres hvis det bliver vedtaget. Men vi er mange som er kede af sådan en beslutning, vi er ligeså dedikerede til vores race som andre er...De skal "bare" lave det så man skal tage en prøve for at kunne anskaffe sig en hund...-jeg tog gerne en!
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Jeg har bare svært ved at se meningen i at forbyde 14 racer ud af måske 50 potentielle farlige racer. Gå da efter de uansvarlige ejere, som bare kan gemme sig bag en anden farlig race, og smadre dens ry også.
Man skal straffe uansvarlighed med tårnhøje bøder, sammen med man indfører restiktioner på, hvem der må eje visse racer/blandinger.
Så vil det ikke betyde meget for dem som er ansvarlige, og de uansvarlige vil hurtig droppe at have hund, da det bliver meget dyrt...
okt 2009
Det er jo sådan hvis du ikke stoler 100% på din hund så må du forhindre den i at lave skade.
Dvs. at jeg ved at min han ikke kan lide andre hanhunde, så jeg tager ham ikke i hundeskov, for jeg vil ikke møde folk der ikke kan styer deres hanhunde....
Men er selv blevet overfaldet hos dyrlægen sammen med min tæve af en collie....Hvad nu hvis det var min der havde bidt i forsvar?
Havde det så lydt "Kamphund" overfaldt mindre hund?
okt 2009
Men resten er vi enige om...
Hundetossen`:
Nej, vi skal ikke hive andre ned, men jeg har ikke forbindelse til om der er andre af racerne på listen som er i gang med forsvar på egen race, men vi er altid stærkere om at stå sammen...
Samtidig kan jeg hverken være for eller imod at få andre af eller på listen for jeg kender ikke alle de andre racers egenskaber...
okt 2009
Skulle vi finde os i det?
Hvis ikke vi kæmper med næb og kløer, og der kommer forbud tror hr. og fru DK da først at vi har farlige hunde, og de kan jo heller ikke vide bedre. Men hvorfor være bange for noget når det er så simpelt...Uddan ejerne.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
okt 2009
okt 2009
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Jeg kan ikke forstå, hvorfor man skal trække andre racer ind i debatter, når der bliver snakket forbud mod muskelhunde af bestemte racer. Men kan virkelig godt forstå, avlere af mastiffer og andre racer end Amstaff og Ambull, skriger højt i frustration. Man hører jo aldrig om deres racer, hverken godt eller dårligt. Men grundet de er store og har brede kæber, skal de udryddes..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Gad vide - sådan statistisk set, når man tager højde for population, om en hund så har størst risiko for at blive bidt af en kamphunderace eller en schæfer eller rottweiler her i landet.
aug 2006
Og nej, det nytter ikke noget at pege på andre racer, det nytter ene og alene at vi alle kigger på vores egen og tager vores forholdsregler. Eftersom vi nu har set, at en stor gruppe mennesker ikke har magtet dette, står vi nu overfor at der må gøres tiltage, som ingen - heller ikke politikerne - synes er særlig fantastiske.
Angående hvem der står for de fleste menneskebid, så bliver man nødt til at få proportionerne med.
Ofte er det rotte og schæfer, der sammenlignes med - rotter står procentuelt for en del flere alvorlig bidskader en schæferen, men bare for sjov skyld skulle man måske lave et tankeeksperiment.
Der er knap 60.000 schæfere registreret her i landet, og godt og vel 15.000 rottweilere.
SBT og amstaff tæller til sammen omtrent 8.000 registrerede hunde. Jeg har ikke tal for ambullen, men mit fuldstændig ukvalificerede gæt er, at den ligger omtrent som amstaffen, nemlig omkring 7.000. Nu har vi så 15.000 af dem, som folk almindeligvis kalder kamphunde.
Hvis man nu forestillede sig, at der var 75.000 af de tre sidste racer sammenlagt, så populationen svarer til rotte/schæfer populationen, hvem ville så tegne sig for de fleste bidskader?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
aug 2006
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 374
jeg er ikke en varm fortaler for kamp hunde faktisk var det et uheld at jeg selv fik en halv kamp hund og jeg kunne aldrig drømme om selv at købe en AST(dette har intet med den "nylige" debat at gøre bare ikke min type hund) men jeg er en stor fortaler for at man ikke forbyder nogen racer da det kun vil skubbe problemerne vidre til en ny race som så også kan blive ulovlig og en to wupti er der over 40 hunde racer som ikke er tiladt i DK..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Amstaffen har jeg desværre haft utallige dårlige oplevelser med.. Og har stadig, da man næsten ikke kan komme ud af hoveddøren her, uden at blive overfaldet
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Brian Mikkelsen har blandt andet nævnt, at forbudet af amstaff har virket i Norge: Nej men faktum er at antallet af tavleløse hunde ag andre lignende racer pludselig steg drastisk. Altså rammer forbuddet kun de seriøse folk med tavlehunde. pitblandinger og des lige indregistreres blot som andre racer. Når nu vi er ved amstafferne, så er det også tankevækkende at det er en af de racer der konstant har været imediernes søgelys sommeren i gennem ved mange overfald, men faktum er at der ikke har været en eneste sag oppe med en ægte amstaff! Dette faktum nævnte jeg også for Venstres dyrevelfærsordfører i onsdags inden vi var i "Go aften Danmark", og han kunne kun give mig ret!
mar 2006
I USA, hvor man ikke har samme avlsrestriktioner. Jeg ville næsten sætte penge på at stamtavlehunde i lande helt uden restriktioner ville være værre end dem uden papirer (eller også vil der være absolut ingen forskel). En AST i DKK skal f.eks være mentaltestet, så her ville det være langt mere relevant at foretage den undersøgelse.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.
1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00
jan 2006
Hvis mig gerne en fra sidste år, der omhandler angreb mod andre hunde
jan 2010
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Spidshunde er i 1 kategori
Jagthunde i en anden
Terrier i en tredie
Men så er både Gravhund, Labrador, schnauzer og Beagle i grupper for sig...... - Øhh er de så med i statistikken 2 gange? og hvad med blandinger??? Den statistik giver jeg ikke noget for!
jan 2010
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
der er ikke forkerte hunde men forkerte ejere.
det er menneskerne der fejler ved ikke at sæt sig ind i om de kan opfylde de krav den enkelte hund nu sætter til prægning osv .
de burde slet ikke forbyde nogen hunde ......men til gengæld tage alle hunde som ikke føres i snor på offentlig vej og aflive dem for loven siger faktisk en hund skal føres i snor .
det forhindre mange bid episoder ....dernæst bør alle hunde der bider aflives ved lov første gang .
også selvom skaderne ik er store fordi det er en skødehund .
Andre hunde skal trækkes med