{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Hvalpe af de (måske snart) forbudte {{forumTopicSubject}}

Ville jeg som ejer af en mulig alvstæve af en af de måske snart forbudte racer ( racer til udfasning) presse citronen og skynde mig at få tæven parret og hvalpene solgt inden det blev forbudt........vel vidende, at disse hvalpe går en usikker fremtid i møde?

Måske bliver de dømt til at gå med mundkurv på, - altid i snor osv.

Vil man byde sine hvalpe sådan en fremtid?

Jeg kan se, at en del overhovedet ikke har sådanne skrupler, - men hvad mener du?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe af de (måske snart) forbudte
  • #3   20. jan 2010 Anne P

    I mit tænkte eksempel, er hvalpene IKKE født. Det er faktisk dét, som er pointen.



  • #4   20. jan 2010 Anne P

    Hvalpene er end ikke "lavet" endnu.


  • #6   20. jan 2010 - Ja jeg tror nemlig også det ender med et forbud, og så skal hundene af de racer (samt blandinger af de racer) altid gå med mundkurv i det offentlige rum og selvfølgelig altid være i stor.
    - Så Jeg ville aldrig aldrig sætte kuld af disse racer til verden nu, man ved aldrig hvornår forbudet træder i kræft, og præcis hvilke racer det rammer jo..
    Men kan godt forstå de mennesker der elsker racerne og samtidig har en avls og brugbar godkendt tæve har lyst til at sætte flere til verden, men jeg synes personligt ikke idéen er god!


  • #7   20. jan 2010 Jeg har så heller ikke de racer, men havde jeg, ville jeg dælme tænke mig godt om førend jeg satte hvalpe i verden lige pt.
    Medmindre jg var 100% sikker på at have gode hjem på hånden til 10-12 hvalpe, blev der ikke noget kuld. Og som det ser ud nu, er gode hjem jo ikke bare = nogen med hundeforstand osv. Nej de skal osse bo et sted hvor evt nye påbud for racerne, ikke vil betyde voldsomme begrænsninger for hundene hele deres liv.

    Så nej, fra mig ville der nok ikke komme nogen kuld, hvis jeg havde en af de racer


  • #8   21. jan 2010 Jeg ville aldrig lave et kuld nu - det er da dybt godnat.

    -og hvem vil også købe en hund på en eventuel forbudsliste?


  • #9   21. jan 2010 vil vente og se om forbudet overhovede bliver gennemført. det kan nå at blive lavet om MANGE gang før der kommer noget fast, sådan er den danske regering.

  • #10   21. jan 2010 De kan gennemtrumfe et forslag lynhurtigt hvis de vil - det behøver ikek tage flere måneder

  • #11   21. jan 2010 Jeg er af den holdning, at man ikke skal lave hvalpe nu!

    Af samme grund har jeg ventet med at parre min tæve, selvom parringen har været bestilt og dispensationen fra DKK er ansøgt og godkendt.

    Vi har kendt til problematikken i et års tid, og har vidst, at der vil komme et lovforslag i februar 2010. Vi har også vidst, at der højst sandsynligt vil komme en del (groteske) restriktioner på hold af disse hunde og jeg fatter ikke, at man vil lave flere hunde, som muligvis skal udsættes for disse (urimelige) tiltag! Det kan da umuligt være hundens tarv - måske snarere hundeejerens tegnebog ?



  • #12   21. jan 2010 Jeg tror desværre der er mange der vil satse på et kuld hvalpe nu. Ikke de ansvarlige opdrættere med dem der ser penge i hundene. Dem med blandinger , der lige skal nå og have et sidste kuld inden forbudet.
    Og dermed de hunde der volder problemer i samfundet.
    Jeg vil helst at er kun kommer forbud med ikke stambogsførte hunde , og at der blev strammet op på , hvem der måtte anskaffe disse racer.


  • #13   21. jan 2010 jeg synes, som størstedelen her, at det er rigtig, rigtig dumt at lave hvalpe på "måske forbudte" hunde nu...

    men til gengæld tror jeg, at dem med blandinger/tavleløse hunde sikkert får travlt med at lave hvalpe nu... jeg tror desværre også at der er købere til hvalpene... nemlig de "forkerte" ejere... dem der mangler en potensforlænger osv....


  • #14   21. jan 2010 Jamen der kommer af også forbud mod muskelhunde-blandinger, så at købe en hvalp man VED man skal neutraliseres gør vel nærmest at man som sælger ikke kan tage penge for hvalpene?
    En sterilision koster jo 4-4500,-, og man får da ikke mere end dét for en blandingshund med disse racer i?
    Eller hvad?


  • #16   21. jan 2010 Mig og de 2 brune - Ja du har sikkert ret! Men, hundene skal jo neutraliseres uanset hvad? Også selvom det er blandinger!
    Men, hvordan skal man kunne bevise det er en blanding med de ''forbudte'' racer i? : /
    Jeg tror det bliver rigtig svært at komme til livs..


  • #18   21. jan 2010 Ann Sophie

    Det vil komme til at påhvile ejeren af en hund at kunne bevise, at hunden IKKE er en blanding af de måske fremtidige forbudte racer.

    Hvordan man så vil gøre det, hvis man har en blanding aner jeg ikke, for der er jo ikke nogen uvildig instans, så som DKK, der er involveret i en ikke-raceren parring.


  • #19   21. jan 2010 Jørgen H

    Hvis tråden i dine øjne er så pokkers uinteressant, hvorfor blander du dig så......og oven i købet giver udtryk for at have en mening om det?

    Men du ynder måske at bruge din tid på ting, som du finder fuldstændig uinteressante. Sorry, det virker bare ubegavet på mig at komme med sådan en udtalelse og så alligevel poste et indlæg.


  • #20   21. jan 2010 Lise - Okay!
    Så hvis de ikke kan bevise hvem forældredyrene er, SKAL deres hund neutraliseres (og bliver dette mon tjekket op på?)?
    Tænker der nok bliver en masse løgn og latin om det : /
    Tror det bliver rigtig svært at få styr på alle de blandinger der er!
    Bare her ved mig kan jeg tælle de første 15 muskelhunde lige i området. Og en af dem har lige fået hvalpe, og de er givet ud til folk i området. Så nu vrimler det med dem...


  • #21   21. jan 2010 Bully Power

    Ja, den mulighed har jeg da også tænkt på, men mon ikke det hører til de absolutte sjældenheder at være i stand til at eksportere et hel kuld hvalpe på ca. 6-8 stk til udlandet?


  • #22   21. jan 2010 Bully-Power: Nu laver jeg så hvalpe, for at kunne beholde noget selv - ikke for at tjene penge og eksportere hele kuldet...




Kommentér på:
Hvalpe af de (måske snart) forbudte

Annonce