{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

tv2 nyhederne- bull terrier {{forumTopicSubject}}

jeg vil bare oplyse jer HG brugere om at hver gang de siger bull terrieren er under risiko for forbud mener de PIT BULL terrier, de er desværre lidt nogen nokkefår der ikke helt kender til forskellen.

jeg har ringet og oplyst dem problemet så må vi se om de kan finde ud af at rette det..

Bull terrier er iøvrigt heller ikke på listen med de 14 racer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tv2 nyhederne- bull terrier
  • #1   20. jan 2010
    ODDS - Har du FCI er din race ren
    PITT er ulovlig allerede
    M

• #2   20. jan 2010 så de kan jo ikke være under risiko når nu den ER ulovlig...
    M

• #3   20. jan 2010 ja det er jeg udemærket klar over men siden de kan blive ved med at nævne en race der ikke står på listen må der være et eller andet galt ikke smiley

• #4   20. jan 2010 jeg mener også at have læst i en af deres artikler at pit bullen var under risiko... så der kan man se hvor godt styr de har på det... tsk tsk

• #5   20. jan 2010 joooo det kan du da have ret i og nej bull terrien er ikke på liste.
    M

• #6   20. jan 2010 ODDS
    Som jeg har skrevet flere steder idag:o)
    De to allerede ulovlige racer nævnes i den nye betænkning, fordi den gamle lov ophæves og bliver erstattet af denne nye, derfor skal de to racer igen nævnes....

Læs Betænkningen der er offentliggjort idag...

• #7   20. jan 2010 Hej.
    Erik Westengaard kommer den 14 februar og holder foredrag i Ishøj. Der er debat bagefter. Så der er god mulighed for at få alle synspunkter frem
    Hundens Tarv er arrangør. I kan læse mere på forums arrangementer. Eller I kan ringe til mig til mig på 6070 4252.
    Håber virkelig vi kan få gang i en debat til fordel for de vigtigste nemlig hundene.

• #8   20. jan 2010 ODDS - Har du FCI er din race ren.
    Prøv at se side 9: (link fjernet)

Så vidt jeg kan se så er bull terrieren på listen..

Udvalget bemærker, at man ikke har noget sikkert statistisk eller erfaringsmæssigt grundlag for, hvilke racer der bør omfattes af et eventuelt forbud. Hvis forbuddet skal omfatte de hunde, som i almindelighed anses som kamp- eller muskelhunde, og som findes i Danmark, samt de hunde, der tilhører gruppen af hyrde- og vagthunde fra Syd- og Østeuropa samt Asien, og som kan forventes at blive næste generation af farlige hunde i Danmark, foreslår udvalget, at forbuddet ville kunne omfat-te følgende hunderacer og krydsninger, hvori disse racer indgår:
    - Pitbull terrier
    - Tosa inu
    - Fila brasileiro
    - Dogo argentino
    - Amerikansk staffordshire terrier (amstaff)
    - Boerboel
    - Staffordshire bull terrier
    - Amerikansk bulldog
    - Kangal
    - Centralasiatisk ovtcharka
    - Kaukasisk ovtcharka
    - Sydrussisk ovtcharka
    - Tornjak
    - Sarplaninac

• #9   20. jan 2010
    Cecilia L

Der er da så sandelig ingen bullterrier på den liste??
    Der er en staffordshire bull terrier, men det er en HELT anden hunderace..

Til trådstarter..

Jeg er også ved at være godt træt af det. Min bedre halvdel har allerede ringet til dr1 2 gange i dag, eftersom de først havde fremvist et billede af en bullterrier på deres hjemmeside med indikation om at det var en pitbull. Anden gang havde de klippet en video sammen af klip med hunde fra ovenstående liste - bortset fra, at de endnu engang havde indsat en video med en bullterrier

• #10   20. jan 2010 http://video.tv2.dk/index.php/id-27940065.html

Her kan i hører dem sige pittbullterriern er i risiko for forbud!!

• #11   20. jan 2010 ODDS
    ja, men det er så fordi de ikke har læst betænkningen... Hvilket alle burde gøre inden de går ind i denne sag på den ene eller anden måde... Og det ene eller det andet sted.. Alt for mange gisninger og halve sandheder render rundt på den måde...

Cecilie
    Bull Terrieren er IKKE på den liste..

• #12   20. jan 2010 Cecilia L : som danielle skriver er det en engelsk staffordshire bull terrier hvilket IKKE er det samme som en Bull terrier du kan jo passende kigge på staffbull profiler og bullterrier profiler her på hg så du kender forskellen:-)

• #13   20. jan 2010 Har ikke hørt bullterrieren omtalt.

• #14   20. jan 2010 INGEN BULL PÅ LISTEN :0) L.... liste!

Der røg muligvis min drømme hund, som vi drømmer om.. håber aldrig den gennem trumfes

• #15   20. jan 2010 Lennart & Betina B'

Hvilken hund var det da :-)?

• #16   20. jan 2010 Har læst meget om Boer éren.. er fuldstændig vild med den. Og specielt, er jeg vild med at de er urokkelige uden at være helt så skarpe som f.eks rotten (0: det skal siges at rotten er den smukkeste hund i mine øjne, men alle i huset skal være klar til det ansva at have sådan.
    Det samme gælder naturligvis Boer og alle andre vogtende racer....

Vi nyder bare vores Cato basse indtil han blir gammel og så må vi se hvad forbuds danmark tillader?.........

Stemmer for et vov vov kørerkort (;

• #17   20. jan 2010 Lennart & Betina B

Åh ja!
    Min kæreste har også været helt slukøret hele dagen, eftersom han også har været brændt varm på Boerboelen..
    Har svært ved at forstå hvorfor den er havnet på listen /-:

• #18   20. jan 2010 nemlig LORTE Liste

Jeg hurtigt komme på 14 typer mennesker som aldrig burde eje et dyr!

suk suk Den løser ingen problemer

• #19   20. jan 2010 Nu har jeg ikke rigtig flugt med i sagen, så er der nogen der kan svare mig på hvad med alle de hunde der allerede er, hvis loven bliver vedtaget? Skal de så aflives eller...??

• #20   20. jan 2010 De skal udfases.

Dvs de bliver neutraliseret, og så får naturen lov til at gå sin gang, indtil hundene dør en naturlig død.. Ingen aflivninger..

• #21   20. jan 2010 Danielle - Hvil i fred Hemingway< 3 - det kommer faktisk ikke bag på mig.. Har hørt fra mange, også ejere af racen, at det er en hund med en meget stærk mentalitet der er svær at "arbejde" med, og at kun få magter den.
    Om det passer ved jeg ikke, og om jeg synes den bør være på listen gider jeg ikke tage stilling til. Men udfra hvad jeg har hørt om den, kommer det ikke bag på mig den er røget på listen.

Ydermere synes jeg listen bevidner, at der har været kloge hoveder indenover udvalget af racer, og at den ikke udelukkende er baseret på avisoverskrifter.

• #22   20. jan 2010 Oke, det var da altid noget...

• #23   20. jan 2010 Jeg kan ikke lade være med at tænke, rent hypotetisk;
    Hvis en boerboelopdrætter lige har givet 30-40.000 kr. for at få importeret en hvalp hjem, for at få de helt rigtige gener, og for at få en god avlshund ud af den - hvis denne race så bliver forbudt, har opdrætteren i princippet kastet utroligt mange penge ud af vinduet. Kan disse tilfælde søge erstatning?

• #24   20. jan 2010 Line Madsen - næppe - hvis racen bliver forbudt. Hvalpen skal så neutraliseres og må ikke indgå i avl.
    Ærgerligt - ja, men avleren kan kun takke uansvarlige hundeejer af racen dette forslag til ændringen af hundeloven.....
    Men lad os nu se hvad det bliver til.
    Pitt Bulls har været forbudt i ca 15 år - OG?
    Så længe der ikke bliver fulgt op på loven kan det være hip, som hap....

• #25   20. jan 2010 Det tror jeg bestemt ikke man kan.
    Alle har vidst der skulle komme noget her i starten af året - så kunne man vente med at hente hunde til man vidste noget mere.

Var det nu USA.......såee kunne man nok

• #26   20. jan 2010 Lars - griner over din kommentar med USA *G* Men I har nok ret, ja smiley

• #27   20. jan 2010 Gad vide om vores hunde bliver neutraliseret uden bekostninger?? Synes da ikke jeg har lyst at betale for deres nye påfund.

• #28   21. jan 2010 CNN - håber da også det går fra statens regning... Men hvis det ikke gør, er der jo ikke andet at gøre end at bide i det sure æble.

• #29   21. jan 2010 Line - Det bliver ihvertfald ikke uden klager så smiley

Hvis de vil af med problemerne må de jo tilbyde GRATIS neutralisering og evt aflivning af disse hunde..

Hvis folk skal betale bliver det et enormt problem er jeg overbevist om

• #30   21. jan 2010 Selvf. bliver det ikke på statens regning! Det gjorde det heller ikke da Pitbullen blev ulovlig! Og har man ikke råd til det, så er der kun den udvej at aflive, det kan derimod godt være det bliver tilbudt gratis i en periode...

• #31   21. jan 2010 Jeg betaler ikke gladeligt for deres vanvid det er altså helt sikkert..
    Når man kommer med sådanne love må man give folk en chance for at få det gjort GRATIS.. Jeg synes sgu ikke det er fair at jeg skal betale for det når det ikke er en nødvendighed..

Ellers skal det være for hunde født EFTER loven.. for jeg synes det er svineri!

• #32   21. jan 2010 Og selvf. bliver det ikke for hunde født efter loven, idet der slet ikke må fødes nogle hunde efter lovens skæringsdato som de siger bliver 1/7, og derfor de nuværende skal neutraliseres....

Men har man fulgt lidt med i det sidste år er man selvf så fornuftig at man har lagt penge fra til disse indgreb, det sidste år har vi jo mere end nogen sinde vidst at risikoen var kæmpe stor for at dette kunne ske...

• #33   21. jan 2010 Vi har ikke lagt penge til side og kan heller ikke se det skal være vores problem.. Jeg synes ikke de kan tillade sig at "røve" folk på den måde fordi de synes de har fået en god idé..

Jeg er stædig og jeg har tænkt mig at klage hvis hun skal neutraliseres på egen regning pga deres nye lov.

• #34   21. jan 2010 Forresten synes jeg da lige at dine hunde er super lækre!

Kommentér på:
tv2 nyhederne- bull terrier

Annonce