{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

savner at træne!! {{forumTopicSubject}}

nu må det her sne altså godt tage og forsvinde!! JEG VIL UD OG TRÆNE!
Har i forvejen holdt næsten 2 måneders pause fra træning, pga. en virus og influenza (ved mig selv).

Nu er jeg ved at være mere ovenpå igen og vil bare gerne ud og træne, men agility er udelukket grundet sneen, og lydighed er begrænset, også grundet sneen.

Så kære sne - forsvind lige så vi igen kan komme til træning! både mig og hunden trænger til det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  savner at træne!!
  • #1   19. jan 2010 Kender alt for godt fornemmelsen. Nu skal jeg heldigvis ud og træne i ridehal i morgen, men ellers har det godt nok været sløvt med træningen. Det er altså bare ikke det samme med 30cm sne.

• #3   19. jan 2010 Jeg er rigtig glad for alt det hvide i år, og også glad for, at vinteren har været andet end snusk, gråt og fugt..

Meeeeen - TRÆNING.. For hulans da. Det er virkelig småt med det for tiden.
    Min stakkels hund har abstinenser, jeg har abstinser - rigtig mange jeg kender har efterhånden abestinenser...
    NU vil det være godt at få lov at give den gas igen..

Men jeg ved også, at når sneen smelter, så bliver vores træningsplads et mudderhul.... Og så er vi lige vidt.. Så er det næsten bedre med sneen. Tror jeg..

• #5   19. jan 2010 Jytte - der er bare rigtig mange øvelser man ikke kan træne i det her vejr. Blandt andet felt, fri ved fod, stillingsøvelser osv. Det er i hvert tilfælde vældig svært at træne, når man har en hund der ikke kan bunde i alt det hvide:)

• #7   19. jan 2010 Vi vil bare gerne have lov at starte og endelig komme igang, Junior er lige fyldt 3 mdr. idag, og vi starter først 5. februar i politihundeforeningen.

Er dette for sent at komme igang med hvalpemotivation? Eller går man lidt efter "bedre sent end aldrig", på sådan et punkt? smiley

• #8   19. jan 2010 jojo.. altså vi træner skam også indedøre.. men det er bare ikke helt det samme. Tilgengæld har vi brugt tiden på at få apporten helt på plads indendøre.
    Der er bare ikke ryddet ret mange steder her hos mig og der ligger rigtig rigtig meget sne. Så jeg glæder mig gevaldigt til at arbejde med fri ved fod og felt i morgen, hvor vi kan træne i hal! Man skulle ha' en ridehal i baghaven!

• #9   19. jan 2010 Vi må også ty til træning hjemme i huset... men det er svært at træne en del af øvelserne hjemme.

Men for at Fraya ikke bliver helt skør, så har vi taget hul på nye tricks. Så har vi da lidt at lave sammen. Og hun er ligeglad med om det er sit, dæk, felt, fri ved fod eller rul rundt - hun vil bare arbejde. Så vi tager noget bagpartskontrol herhjemme og nogle hyggelige for sjov øvelser.

• #11   19. jan 2010 Helt almindelig hundetosset

Har bare altid hørt, at man burde starte med at træne sin hvalp, fra man får den. Nu har jeg haft ham i 1 måned, men har jo ikke kunne starte da det nye hold først starter op 5. februar.. smiley Jeg har været lidt kræsen med, hvor han skulle træne, og synes for mig, at politihundeforeningen var det bedste bud her i omegnen.

• #13   19. jan 2010 Det har vi skam også gjort, han kan da sit, læg dig, gi pote og vi er ved at lære at rulle rundt. Man kan mærke at han godt kan lide at træne, og han gør næsten alt for at få godbidden i hånden. smiley Så nu glæder vi os bare til at komme ud iblandt andre hvalpe og små hunde. (Han har selvfølgelig været blandt andre hunde før)

• #14   19. jan 2010 Altså vi kan jo også lave de mest basale ting, men flueknepperiet - som jo er så vigtigt i vores program - er nærmest umuligt at gøre noget i, når både hund og mand vakler rundt og forsøger at holde balancen..

Forsvarsarbejde er med fare for liv og helbred for både hund og figurant for tiden, så det må også vente...

• #15   19. jan 2010 Jeg træner nu på livet løs trods snevejret. Jeg er jo så heldig at min far har en fin og nydelig anlagt jævn græs-kørebane (han kører med sine hest) der ovenikøbet er udstyret med lys.
    Så trods sne, kan vi alligevel træne der -den er jo jævn så vi vælter ingen steder;o)

Tilgengæld synes reiki at et søg er DYBT uretfærdigt, når man skal finde lugten i sneen. Det kan moar altså ikke være bekendt *G*

Og så træner vi indendørs en gang om ugen, men faktisk vil jeg næsten hellere træne i sneen. Der er self en masse detaljer der kan tages fat på indenfor, men tilgenæld er pladsen mere trang, og visse ting er altså bare ikke det samme at træne inde (hvor forstyrrelser o.l. jo er begrænset til et minimum)

• #16   20. jan 2010 Jytte:
    min hund har rigtig svært ved at søge i sneen. Det er som om han har meget sværre ved at finde færten. Så vi har droppet søge arbejdet fordi det ikke giver succes og det er jo det min unge hund har brug for.

Spor er vi slet ikke gået igang med for vil gerne indlære det helt korrekt når han skal lære det, og det kræver tid og energi i lige netop sporet og det er jo ikke vores mål lige nu.

Sit, dæk og stå er svære øvelser, da min hund nemt kommer til at fryse poterne og maven når han er ude. (Selvom han er en kleiner med en masse pels). Så det er ganske kort vi kan træne det.

Lineføring foregår hos os i et rask tempo (hunden SKAL trave) og det betyder at vi skal gå godt til, hvilket er svært i sneen.

Så ja, selvfølgelig træner jeg hver dag på vores daglige gåture, men det er småting og er jo ikke "rigtig" træning, som når vi virkelig er ude og træne.

Til alle jer andre:
    Jamen så er jeg da ikke den eneste der savner at komme ud og træne! smiley

Kommentér på:
savner at træne!!

Annonce