{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.930 visninger | Oprettet:

LM^_^ :
LM^_^ :
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Brummen - ikke knurren. {{forumTopicSubject}}

Hey, er ret nyt på den her del af galleriet, men har dog et spørgsmål ang min "lille" hund Victor.

Først lidt fakta om ham:

Navn: Victor
Race: Golden Retriver
Fødselsdato: 040904
Farve: Hvid
Køn:Han
Normale Adfærd: Almindelig, Venlig, Rolig, Sød og utrolig glad for andre mennesker og børn, og tålmodig.

Husstand INFO: 2 voksne + 2 børn (5 år og 1 år)
--------------------------------------------------------------------------

Okay det var så lidt info om min "lille" hund. Det som at både min kæreste og jeg bekymre os lidt over er at han er begyndt at "brumme" mere end normalt. Altså han brummer normalt når vi leger (lege brummen) og når vi kommer hjem (glad brummen) når der kommer gæster (glad brummen) han brummer ligeledes når at han skal have sin mad (glad brummen). Han brummer også når han er sammen med andre hunde. Det er IKKE knurren. Når han knurre kan jeg meget nemt høre forskel, men her de sidste 2 uger har han virkeligt brummet MEGET, så meget at der er begyndt bekymre. Han ligger for eksempel og brummer ved siden af mig lige nu.
Han brummer når: Han lægger sig, rejser sig, sætter sig, ruller sig, vender sig når han ligger ned, når han "går i seng", når han ligger under bordet, generelt over alt, uanset hvad han laver brummer han mere eller mindre. Vi har været ved dyrlægen for lige at høre, og de havde ikke nogle kommentar, andet end at han skulle tabe sig 4 kilo.

Så min bøn til jer er: er der nogle som kan give mig ro i sjælen og sige at det er "normalt" eller fortælle mig hvad der evt kunne være galt med ham, og hvad jeg evt skal gøre for at få ham til at stoppe. Tænker mest på mine børn (og andres børn osv.)

Mvh. Victors-far.

PS. Har kigget i forum, kunne ikke finde noget der lige passede på det her, og har jeg overset et emne, undskyld.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brummen - ikke knurren.
  • #1   16. jan 2010 Hvis det er noget der er kommet indenfor det seneste stykke tid uden at der har været andre forandringer i jeres hverdag, synes jeg det lyder underligt, når man tænker på at han er en voksen hund i sin bedste alder. Min tanke er at han måske har ondt ?

• #2   16. jan 2010 Synes også det lyder lidt ildevarsnende.
    jeg tænker en mindre hjerneblødning, eller ihvertfald noget der trykker på nogle nerver inde i hjernen?
    jeg ville ofre en scanning og evt. røntgen for at være sikker på alt er ok inde i hovedet.
    jeg tænker også på øget besværet vejrtrækning, forkølelse, olign, kan han have fået noget op i næsen som sidder fast?

• #3   16. jan 2010 Hvis du tænker på børns sikkerhed i forbindelse med den øgede brummen er det vel et eller andet sted fordi du tolker den som begyndende aggration ?

• #4   16. jan 2010 Glemte noget, optag det på video, nogen gange giver det feks en dyrlæge størrere indsigt i hvor stort/hvad problemet er istedet for man bare beskriver det.

• #5   16. jan 2010 Er han fysisk og mentalt stimuleret? Kunne du forestille, at han "underholder" sig selv fordi han keder sig?

Hvis han får mad i skål vil jeg foreslå dig, at han skal arbejde for al sin mad.
    Det kan være søge efter det, problemløsning (nu har jeg fundet det, hvordan får jeg så fat i det) og samarbejdsøvelser.

Det lyder til, at du har fået en ordentlig sludrechatol og at han har masser af erfaring med det ;o)

• #7   16. jan 2010 Jeg har en golden på knap et år. Når han kommer og vil vise sin bamse frem brummer han også. Det kan også ske at han "snakker" hvis han får en komando som han måske ikke lige har lyst. Så jeg ville ikke være så nervøs. Men om det har noget at sige at han først er begyndt på det nu ved jeg dog ikke.

• LM^_^ :
    LM^_^ : Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #8   16. jan 2010 Mange tak for alle svarene. Tror måske at det bare er fordi at han underholder sig selv. Vi har snakket lidt om det og har besluttet at han nok bare har det for godt. =)

Nu skal han ellers bare Oprettes her inde, kan nemlig se at der er flere af de flotte flotte hvide retrivere, og andre hunde =)
    (hver so synes vel bedst om sine svin) hehe =)

Igen mange mange tak. Var bare lidt urolig =) men i har beroliget os =)

• #9   17. jan 2010 hej viktors far

og ja min 2 årige lab er også beyndt at brumme når han ligger på stuegulvet og kigger på mig.
    jeg tager det som : hallo jeg er for træt til at komme op til dig , så gider du ikke lige komme herned og gi mig lidt kærlighed og hygge.
    når jeg vil bedømme min hunds humør kigger jeg altid på ørene og om han er afslappet i eller spændt i kroppen , det lyver aldrig.
    mvh. charlotte

• André B
    André B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. sep 2014 Hej Jeg faldt lige over dit indlæg.
    Jeg har en grand danois Som er begyndt på det seneste år at brumme uanset hvad han gør. Han er godt nok gammel han fylder snart 9 år hvilket må siges at være gammelt for denne race.
    Har fået ham undersøgt og han fejler intet han brummer på sine gamle dage og har intet at gøre med sygdom eller noget, men som dyrlægen sagde så tilligger vi os alle nogle vaner mennesker som dyr og især når vi bliver ældre og det kunne for hundens vedkommende være at brumme. Held og lykke med hunden fremover.

• #11   9. sep 2014 André : Har du set at denne tråd er knap 5 år gammel ?

Alder og overvægt kan godt gøre at det hele er lidt mere hårdt, uden det er forbundet med smerter..
    hvis det ikke er vred brummen vil det ikke bekymre mig synderligt.. dog vil jeg nok supplere med mere motion og noget kosttilskud til de gamle led

Kommentér på:
Brummen - ikke knurren.

Annonce