Flot hund vs. mindre flot hund {{forumTopicSubject}}
Årh, kan sgu blive lidt ked nogen gange over denne situation, som sker tit.
Jeg har to hunde. (Jeg og kæresten havde hver vores, da vi lærte hinanden af kende).
Min "egen" er en blanding af en labrador og tysk ruhåret. Han er sort, med skæg og et dejligt glimt i øjet.
Så er der Laddie, som er en shetland sheepdog, sheltie og mini collie - kært barn har mange navne.
Når jeg går med de to, og folk vil hilse på hundene, er det altid Laddie, de vil hilse på. Mickey har bare ingen interesse.
Laddie er iiihhh, åhhh så sød og flot, men Mickey er der bare...
Det kan sgu godt gøre mig ked af det at folk er sådan. Minder folk om at Mickey også er der. Folk klappr ham og så ryger opmærksomheden hen på Laddie igen..
Heldigvis er der nogen folk, der er gode til at huske at de er to, men det er tit at det kun er Laddie, der får påmærksomheden..
Ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med dette, men det er bare noget, der går mig lidt på og gør mig lidt ked af det..
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Vi selv har oplevet det masser af gange, når vi er sammen med vores venner på camping. De har en langhåret collie nu , og da er det den folk ser. Jeg har oplevet voksne mennesker skubbe Kia væk, og sige nej det er den der jeg vil snakke med.
Før havde de sheltie og da var det den der fik opmærksomheden.
Jeg er simpelhen begyndt og sige til folk at de skal snakke med alle tre.
Gør de ikke det bliver der lukket for snak med hundene.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Det værste er nok at se hunden, som så gerne vil hilse på de folk som går forbi, men hver gang må stå med ''skuffede'' øjne, mens folk vender om, eller går uden om.
Og så vil jeg lige tilføje, at jeg syns din Mickey ser dejlig ud. Men jeg foretrækker også charmerende og specielle hunde, frem for de mere ''perfekte'' og nuttede hunde..
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
Men ja lige præcis som Krumme siger: "Vær istedet glad for at folk ikke rykker deres hunde, børn, gamle mennesker og alt mulig andet til sig når du kommer gående".
Jeg sys nu også han er en dejlig en, og ville absolut hilse på dem begge to hvis jeg mødte jer
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Jeg er ikke fan af collie- og spids- lignende hunde.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
(Det er noget p.., at hun kun ligner, hun æder ikke myrerne vi har på terrasssen om sommeren, lille wannabe-myresluger).
jul 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.209
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Jeg er ikke til sjavlende hunde, så holder jeg mig væk fra dem, uanset hvilken hund den står sammen med.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
smag og behag er gudskelov forskellige..........
jeg personlige elsker collier...........meeen kun Border og Bearded collier *SS*
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Det har udlignet sig eftrehånden som de nu er lige store.
Det er fuldstændig dårlig stil og absolut usmageligt at skubbe den ene hund væk for at komme hen og hilse på den anden, hvordan kan man dog få sig selv til det:SS
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Men for hundemennesker ved man jo godt der er skal hilses på begge hunde, men for ikke-hundemennesker synes jeg ikke at folk forstår at der skal hilses på begge hunde og et klap på hovedet af Mickey bare ikke er godt nok, når Laddie stjæler al opmærksomheden udover.
Det er dejligt at i synes at Mickey er skøn, for selvfølgelig er han skøn, men de er begge skønne på hver deres måde..
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Shika er jo 'Ååååårrrhhh så lille og kær', ''Ååårh, det er den mindste hund jeg har set'' osv osv osv.. Hmm..
Shika vil slet slet ikke have den opmærksomhed og bliver helt nervøs og gider ikke hilse..
Paya der i mod er jo 3 gange større end Shika, så hende lægger de ikke mærke til, selvom det er Paya der er henne og give kys og hilse på.. Men de kigger kun efter Shika..
Så jeg står altid og nusser Paya bag øret - og siger også at Shika ikke gider hilse på, men Paya meget gerne vil..
Så jeg kender din situation Jeanett, og det er faktisk ikke så rart synes jeg
Men så må man glæde sig over hvor dejlig man selv synes begge hunde er, og så Paya da lige et ekstra klap i situationerne..
KH Ann-Sophie
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Går jeg tur med Paya alene er hun en lille bitte dejlig hund og flere hilser på hende med glæde, men så snart Shika er med er Paya en kæææmpe hund som ikke vækker interesse! Utroligt..
Men det ér lidt synd når man har en hund der faktisk gerne vil hilse, men bliver afvist
Og Shika HADER bare opmærksomhed, og ville aller helst snige sig afsted op af murene for ikke at blive set.. Haha!
Personligt synes jeg faktisk også det er ret irriterende at få kommentare angående hendes størrelse osv, det var meget hyggeligt den første uge.. Men..
KH Ann-Sophie : )
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
aug 2008
Det vigtigste er vel, at vi selv holder af vore(s) hund(e) - så er andres mening vel egentlig ligegyldig? Sådan har jeg det i hvert fald...
aug 2008
Pelsarbejdet er faktisk ikke særlig slemt med en sheltie - en børstning én gang ugentligt er faktisk nok. Jeg tror, der er andre langhårsracer, der kræver meget mere. Faktisk var jeg nødt til at strigle oftere med schæferhunde, hvis ikke jeg ville gå i hundehår til knæene ;o))
Og din sidste sætning: Jeg giver dig fuldstændig ret
Flot hund vs. mindre flot hund