{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

BBC dokumentar "Pedigree dogs exposed" {{forumTopicSubject}}

Interessant dokumentarudsendelse om racehundeavl og de udfordringer og afvigelser nogle racer er oppe imod grundet mange års avl:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

Min intention er ikke at skabe en debat omk. avl - tænkte bare kunne interessere andre end mig, så værsågod smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BBC dokumentar "Pedigree dogs exposed"
  • #1   10. jan 2010 Ja har set den den gang de sendte den ´på TV2..
    Det er rystende og se..

• #2   10. jan 2010 Der er tilsyneladende ingen grænser for menneskets forfængelighed..

• #3   10. jan 2010 Iben: helt enig md dig smiley Heldigvis er de danske forhold bedre end det der vises i det kip for det er frygteligt!!!

Der med ikke sagt at vi i dk ikke kan blive bedre.

• #4   10. jan 2010 Der er ALTID plads til forbedring, men DKK/FCI er altså det bedste alternativ pt. Der er trods alt avlsrestriktioner osv. modsat i "The kennelclub" som var med i den "dokumentar".

Iøvrigt er den udsendelse af utrolig ringe kvalitet når det kommer til journalistisk osv. Den er ikke lavet for at oplyse, men for at forarge.

• #5   10. jan 2010 Vinkling er meget vigtigt i journalistisk arbejde. Og det er også meget vigtigt for os seere, når vi sidder og ser programmerne - at gennemskue vinklen, at se, hvad det er journalisten forsøger og at være kritisk overfor, at vinklingen ikke nødvendigvis er særlig nuanceret.

JA - der er dælme meget der kan blive bedre i FCI. Specialklubberne har et stort arbejde foran sig i arbejdet med at holde fokus på fysisk og mental sundhed.
    Men der er dog et stykke fra FCI til det, vi ser i den film. TRODS alt.

Jeg håber til gengæld at den engelske kenneklub fik lidt at tænke over - trods det fuldstændig unuancerede stykke journalistiske arbejde.

• #6   10. jan 2010 Hvis man tog sig lidt tid, så kunne man sagtens finde lignende eksempler hos blandinger og racerende uden tavle.

Ja, det er frygteligt at nogen går eller har gået så meget op i udseende at sundhed er blevet tilsidesat, men derfra og til at påstå alt avl med racer og tavle er forfærdelgit, synes jeg er snæversynet.

.....og som der allerede er skrevet, så er det Den Engelske Kennelklub, der ikke er under FCI som F.eks Dansk Kennel Klub.

Kommentér på:
BBC dokumentar "Pedigree dogs exposed"

Annonce