2.697 visninger
|
Oprettet:
Hvor tyk/tynd skal min chihuahua være? {{forumTopicSubject}}
Hej alle på HG!
Vi har købt en lille chihuahua pige og hun er 11 uger gammel. Jeg synes i de 3 uger vi har haft hende at hun er for tynd. Vi har en mops/griffon også og han har altid været lidt buttet selv som hvalp. Men ved i hvor meget en chihuahua hvalp skal veje som 11-12 uger? Man kan mærke hendes rygrad og ribben. Er det normalt? Hun får Royal canin chihuahua hvalpe fodder og lidt "menneskemad" oveni.
Tak for hjælpen!
Mvh Hanne
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Hvordan er hun bygget - Er hun kraftig eller spinkel?
Min Shika er fx spinkel af en chihuahua at være, og hende ville jeg gerne have tog ca. 100 gram på (hun vejer næsten 1200 gram som 14 måneders) - Men det er ikke ligetil at smide gram på hende :')
Og sådan er dét såmænd bare, for hun får mere end rigeligt af både mad og vitaminer og er generelt sund og frisk.
Nogle hunde har bare et højt stofskifte, og som hvalp er der jo gang i dem meget af tiden
KH Ann-Sophie
apr 2009
Min Shika vejede fx knap 500 gram som 9 ugers, mens hendes bror vejede over 1 kg som 9 ugers
KH Ann-Sophie
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 9
Tusinde tak for svar, nu har jeg endelig fået sat nogle billeder på af hende, så er i meget velkommen til at gå ind og se på hende Hun har en sund appetit og spiser hver dag flere gange om dagen (hun har mad og vand til rådighed hele dagen), men jeg synes stadig hun er tynd. Især hvis det er flere timer siden hun har spist sidst, så kan man mærke ribben og rygrad. Ved dog ikke om dette er normalt?
Hun er ellers sund og rask og altid glad.. Hun vejer i dag som 13 uger. ca 730g.
Tak for jeres hjælp!
apr 2009
Synes ikke hun ser for tynd ud, men det er også svært at vurdere med de billeder..
Synes lidt man kan se på hendes ben og bryst at hun bliver en bred dame som voksen, men har svært ved at se om hun er for tund? En hvalp må jo gerne være lidt buttet, men på ingen måde tyk.
Men hvis du selv føler hun er for tynd, så synes jeg du skal få lidt ekstra fedt på hende, for hun ser ihverfald ikke for tyk ud!
KH Ann-Sophie
maj 2008
Tak for dit svar, vi prøver også at få hende fedet lidt op Hendes forældre vejer hvis under eller lige omkring 2 kg så jeg tror ikke hun bliver en bred dame men vi må vente og se
Tusinde tak fordi du gav dig tid til at svare mig. Skal hvis lige ind og lure lidt på dine guldklumper..
Kh Hanne
apr 2009
Jeg mener hendes bygning er bred, og så med rimeligt lave ben.
Du kan se min Shika, hun er en meget smal dame af typen Deer, dét mener jeg ikke din tøs bliver. Hun bliver bare du ved, bred over skulder og kompakt.
Kompakt er nok mere ordet, men derfor kan hun godt veje 2 kg :')
KH Ann-Sophie
maj 2008
Synes også hun er begyndt at spise noget mere, så mon ikke hun tager lidt på.
Du skal i hvert fald have tak fordi du gav dig tid til at svare.
KH Hanne
apr 2009
Held og lykke med hende!
KH Ann-Sophie
Hvor tyk/tynd skal min chihuahua være?