{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

hundelov om muskelhunde? {{forumTopicSubject}}

forleden ringede en dame på 35, som havde købt 2 hvalp af mig, som fortalte mig at naboen havde ringet til politiet fordi hun havde gået ned af deres vej, med snor på. Da politiet kom på besøg fortalte betjenten hende at man altså skulle have snor og mundkurv på den type hund (amerikansk bull/ Mastiff) når man var offentlige steder.
det kan jeg slet ikke få til at passe, men er der nogle der kender et sted med lovgivning omkring dette?
tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundelov om muskelhunde?
  • #1   31. dec 2009 selvfølgelig skal man da ha snor på
    men mundkurv er da noget fis.
    der var meget snak om det for nogle mdr siden men det er da ik en LOV-

• #2   31. dec 2009 Det har jeg intet hørt om,snor ja men ikke mundkurv.Jeg mødte en betjent som var ude at lufte hund og vores hunde legede sammen.Han sagde at de slog ned på dem uden snor og at de gav bøder på 500 kr hvis der ikke var snor på .

• #3   31. dec 2009 ja det lyder også meget logisk at man skal have snor på. men kunne slet ikke finde noget om lovgivningen om det... må dog erkende at når jeg træner med min hund er det uden snor, så må jeg skylde 500kr i stedet for.

• #4   31. dec 2009 Der er da ingen lov om snor på visse hunderacer.. hvis det er ved påbud et sted at hunde skal føres i snor, så skal de selvfølgelig det, men ellers må man have sin hund løs, hvis den er under kontrol.

• #5   31. dec 2009 Ham betjenten sagde til mig at på offentlige gade og steder SKAL alle hunde være i snor.
    Det er noget andet i feks hundeskove,træningspladser osv.Jeg træner også uden snor men har ham altid i snor i byen.

• #6   31. dec 2009 Det passer ikke.. på offentlige steder må du have din hund løs, og den skal være under kontrol.

Så er det områder, hvor de må løbe løs.. og så er der steder, hvor hunde skal være iført snor... der er flere steder i kbh, hvor der er opsat skilte, at hunde skal være i snor.

Der er snak om en lov, at alle hunde skal være i snor.. men den er ikke vedtaget endnu..

• #7   31. dec 2009 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse skal hunde holdes i snor eller være ifølge med person med kontrol over hunden. Den lokale politivedtægt kan bestemme, at hunde på visse steder altid skal føres i snor.

Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt i byer over 15.000 indbyggere skal schæferhunde (og andre racer) føres i snor, holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang dog mindst i tidsrummet 18-06. Gælder dog ikke hunde, der anvendes af politi osv.

• #9   1. jan 2010
    Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia
    jeg glæder mig til den dag hvor du kan skrive noget bare lidt positivt
    M

• #12   1. jan 2010
    Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia* .
    jeg bliver ikke tøsesur når folk ikke er enige med.GGG
    M

Kommentér på:
hundelov om muskelhunde?

Annonce