{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

åh stakkels emma:( {{forumTopicSubject}}

mit lille pus emma fik lige et kæmpe chok fordi der var nogen møghoveder der sprængte en raket af udenfor vor hus... emma har ellrs ik udvist skræk for dem før nu. hun har bare undret sig og kigget...

men skal da lig love for mit lille pus blev bange hun sprang ned a sofaen ind under sengen... fik hende da ud og sad med hende på skødet og nussede og roste hende... men en amstaff på 25 kg er lig tungt nok for mig på skødet... men hun ryster helt...

jeg ringer til dyrlægen i morgn og høer ang de berolignene piller man kan få ...

men hvordan kan det være hun lige pludselig blir så bange???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åh stakkels emma:(
  • #1   29. dec 2009 loui: Du må endelig ikke pylre hende, når hun bliver bange. Det forstærker det bare...

Skal I være hjemme med hende nytårsaften? Så hellere give hende en godbid hver gang det brager, altså uden pyller. De der piller virker altså ikke altid efter hensigten og gør nogle gange hunden mere bange, men hæmmer dens mulighed for at reagere....

• #2   29. dec 2009 Det er nu nok mest af alt chokket, der har skræmt hende så meget, når det har været så tæt på og så højt...

Der var nogen i blokken, hvor vi bor, der kastede et kanonslag ud af vinduet fra 2. sal igår aftes, da jeg var nede med Amon. Det landede så en 20 meter eller sådan noget fra, hvor vi stod. Men mig og en bekendt stod og kiggede lige op på lejligheden, fordi hun brokkede sig over, de har festet lige siden de flyttede ind...
    -det var altså også noget af et chok, heldigvis var der en anden hund, så Amon legede bare videre...

• #3   29. dec 2009 trine> nååh ej det tænkte jeg slet ik på.. men tak for ideen for det ka njeg da godt se er ret dumt a pylrer om hende... så roser jeg hende bare når hun kommer ud fra sengen og hvis hun ik regaere bange på bragene... smiley jeg har aldrig brugt piller før til hunde... men kan man ik få direkte sove piller? min far snakked os om baldrian?

• #4   29. dec 2009 baldrian skulle du have været startet med længe før, det er nemlig noget, der skal 'bygges op' til at virke... -desuden er det meget begrænset, hvor godt det virker... men der er kommet noget, som dyrlægen kan give, der bedøver hunden helt, hvis det er meget galt...

• #5   29. dec 2009 åhh... der kan man bar se:) ja ja hvad ved jeg:) men kan da prøve a ringe til dyrlægen i morgn.. vil heller have noget liggene ed slet inet have..
    vi skal holde nytår herhjemme i år.. men senere i byen.. men nu ser vi om jeg blir hjemme ved prinsessen hvis den er helt gal... så kan jeg ik nænne a forlade hende...

• #6   29. dec 2009 loui: Hvis du er hurtig, så skynder du dig ud og køber en af de cd'er med fyrværkerilyde for hunde. Det skal godt nok trænes i et stykke tid, men hvis du træner det nogen gange i aften og i morgen og så i løbet af d. 31 så tror jeg på, at det er bedre for hende end piller... Hvis I ellers er hjemme ved hende om aftenen...

• #7   29. dec 2009 min tervuren fik som 12 ugers en stor rottweiler i hovedet mens vi var til dyrlæge,,jeg tog hende straks op og min dyrlæge,,bedte mig om at sætte hende ned fordi det ville forstærke hendes angst,,,men tænker ikke lige på dte i øjeblikket:-))

• #8   29. dec 2009 Jeg tror ikke på den cd, hos mig virkede det ikke, tror hunde kan høre forskel.

Jeg ville købe Baldrian og give hende 2 3 gange om dagen, herudover vil jeg lave en hule et sted for der ikke er meget støj, trøkke alle gardiner for og skru op for radio/tv.
    Giv hende et godt ben at ligge med.

Prøv pillerne inden nytårsaften, så du ved hvor meget hun skal have, de virker afslappende på hende men hun kan stadig reagere.

Her i huset render hunden ud i brusekabinen og gemmer sig med et ben

• #9   29. dec 2009 Pas på med beroligende piller. Det kan got være hunden bliver slap og ikke kan gå så godt. Men det kan forstærke angsten hos din hund, for den kan sagtens høre det.
    Taler af meget dårlig erfaring med disse midler. Min hund blev træt og slæv, men angsten blev endnu værre , så hun sad og skreg en hel nytårsaften. Og det er værre end at de gemmer sig.
    Nu er hun trænet op til at kan tåle skud og fyrværkeri

Kommentér på:
åh stakkels emma:(

Annonce