3.777 visninger
|
Oprettet:
allergi {{forumTopicSubject}}
hej......
mig óg min kærste har tænkt på at købe en hund men ved ikke hvad for nogle han kan tåle er der nogle der her mulig hed for at man kan komme og være lidt sammen med hunden inden man køber den så vi kan se om der kommer noget ved at være sammen med den..
helst på fyn!!
det gælder følgende racer: racerne Coton, bomuldshund, Lhasa apso, coton de toular, shih tzu. malteser men jeg er mest efter en Yorkier
Håber at få nogle svar
fra stine og rasmus
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Men i kan kontakte nogen opdrættere inden for de racer og så aftale et besøg med dem.
feb 2005
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Man kan umiddelbart være allergisk overfor både hundehår og skæl så en korthåret hund afhjælper slet ikke problemet da den jo fælder meget mere end fx en langhåret hund....
Citat fra dyrlæge i artikel i Vi med Hund: ( (link fjernet)
Findes der en hund, som alle allergikere kan tåle? Desværre ikke. Ganske vist taler nogen om, at pudler og andre ikke-fældende racer skulle være velegnede til allergikere, mens andre nævner de hårløse. Men den 100 procent allergi-venlige hund eksisterer ikke. Alle hunde har f.eks. skæl, og hundenes allergener - altså det, allergikerne ikke kan tåle - findes både i dyrets spyt, pels, skæl og urin.
"Allergivenlige" racer:
Der er hunderacer, der er lav-allergene hunde. De fælder meget lidt - eller slet ikke - og kan tåles af visse allergikere. Det er dog ikke det samme som, at de er 100 procent allergisikre.
•Pudel
•Coton de tulear (bomuldshund)
•Chinese crested (hårløs)
•Mexicansk hårløs
•Ungarsk puli
•Bichon frisé
•Bichon havanais (silkehund)
•West highland white terrier
(også fra samme artikel)
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 185
For mit eget vedkommende kan min krop iflg. min speciallæge udevikle de rigtige antistoffer mod enkelte hunde som jeg er meget sammen med. Men det tipper total ved fremmede hunde. Måske din kæreste kan være så "heldig" også?
Får han noget medicin mod det allergi? Ikk benadryl osv. de hjælper intet
feb 2005
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
Se evt det Caroline har lagt ind.
Og labradoodle er jo altså kun allergivenlig hvis det er pudlen der er slået igennem -er det retrieveren er den IKKE allergivenlig (det er jo altså en blandingshund og dermed ingen garanti for udfaldet)
Og så er labradoodle opstået fordi man forsøgte at få retrieverens sind/egenskaber, men med pudlens allergivenlige pelstype. Så det siger sig selv at pudlen jo så osse må høre under allergivenlige hunde.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Min mand er meget allergisk overfor birk og katte. Han har valgt at blive vaccineret mod begge dele. Det bliver dejligt at kunne omgås sin familie igen uden han bliver syg ;o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Mangë tror også at alle kan tåle cotonen, men jeg gør meget ud af at forklare intresserede at det ikke er nogen garanti, men at de er velkomme til at komme og være sammen med vores hunde, og evt. få en tot pels, men udsteder ingen garantier,
allergi