{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.777 visninger | Oprettet:

stine j
stine j
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

allergi {{forumTopicSubject}}

hej......
mig óg min kærste har tænkt på at købe en hund men ved ikke hvad for nogle han kan tåle er der nogle der her mulig hed for at man kan komme og være lidt sammen med hunden inden man køber den så vi kan se om der kommer noget ved at være sammen med den..

helst på fyn!!
det gælder følgende racer: racerne Coton, bomuldshund, Lhasa apso, coton de toular, shih tzu. malteser men jeg er mest efter en Yorkier

Håber at få nogle svar

fra stine og rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi
  • #2   29. dec 2009 Altså først så er en Coton, bomuldshund og en coton de toular alle en og samme race...

Men i kan kontakte nogen opdrættere inden for de racer og så aftale et besøg med dem.

• #4   29. dec 2009 Pernille det er ikke sandt, jeg er selv allergisk over for hunde, men har opdaget at jeg kun reagere på retrivere...

• #5   29. dec 2009 Lagde dette i en anden tråd tidligere i dag så I får den også lige smiley

Man kan umiddelbart være allergisk overfor både hundehår og skæl så en korthåret hund afhjælper slet ikke problemet da den jo fælder meget mere end fx en langhåret hund....

Citat fra dyrlæge i artikel i Vi med Hund: ( (link fjernet)

Findes der en hund, som alle allergikere kan tåle? Desværre ikke. Ganske vist taler nogen om, at pudler og andre ikke-fældende racer skulle være velegnede til allergikere, mens andre nævner de hårløse. Men den 100 procent allergi-venlige hund eksisterer ikke. Alle hunde har f.eks. skæl, og hundenes allergener - altså det, allergikerne ikke kan tåle - findes både i dyrets spyt, pels, skæl og urin.

"Allergivenlige" racer:

Der er hunderacer, der er lav-allergene hunde. De fælder meget lidt - eller slet ikke - og kan tåles af visse allergikere. Det er dog ikke det samme som, at de er 100 procent allergisikre.

•Pudel
    •Coton de tulear (bomuldshund)
    •Chinese crested (hårløs)
    •Mexicansk hårløs
    •Ungarsk puli
    •Bichon frisé
    •Bichon havanais (silkehund)
    •West highland white terrier

(også fra samme artikel)

• #6   29. dec 2009 Jeg er også allergisk og har det klart værst med langhårede hunde som golden retriver, schæfer mm. Så den holder ikk vand den der Pernille.

For mit eget vedkommende kan min krop iflg. min speciallæge udevikle de rigtige antistoffer mod enkelte hunde som jeg er meget sammen med. Men det tipper total ved fremmede hunde. Måske din kæreste kan være så "heldig" også?
    Får han noget medicin mod det allergi? Ikk benadryl osv. de hjælper intet

• #8   29. dec 2009 Ulla den er heller ikke rigtig, jeg reagere på dem da der er retriver i...

• stine j
    stine j Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   29. dec 2009 hej han for medicin mod det. og han er samme med min families hunde. og min mors hunde som er en Cocker spaniel som han ikke kan vær samme med i lang tide og helle ikke min moster Labrador. men han kan godt vær samme med min mormor hun som er en terrier. men der jeg har hørt at man godt kan tåle at vær samme med en Yorkier. vil jeg hør og der nogen som ved og det passer..

• #10   29. dec 2009 Ulla -det er nu altså ikke rigtigt. Der findes INGEN hunde der med garanti ikke fremkalder allergi. Nogen hunde tåles bare bedre end andre/af flere allergikere.
    Se evt det Caroline har lagt ind.

Og labradoodle er jo altså kun allergivenlig hvis det er pudlen der er slået igennem -er det retrieveren er den IKKE allergivenlig (det er jo altså en blandingshund og dermed ingen garanti for udfaldet)

Og så er labradoodle opstået fordi man forsøgte at få retrieverens sind/egenskaber, men med pudlens allergivenlige pelstype. Så det siger sig selv at pudlen jo så osse må høre under allergivenlige hunde.

• #11   29. dec 2009 Har din kæreste overvejet enten at blive vaccineret/hyposensibiliseret mod hund (kan læses om det her http://hoefeber.astma-allergi.dk/allergivaccination ) eller tage kontakt til allergikompagniet.dk?

Min mand er meget allergisk overfor birk og katte. Han har valgt at blive vaccineret mod begge dele. Det bliver dejligt at kunne omgås sin familie igen uden han bliver syg ;o)

• #14   29. dec 2009 Ulla -jep. Men den er ikke mere allergivenlig end andre hunde med samme pelstype = det er en hund MANGE allergikere kan tåle. Ikke alle.

• #15   29. dec 2009 Ulla, man kan da ikke sige at en "race" med garanti er allergivenlig, da det jo netop er forskelligt hvad man er allergisk overfor.

Mangë tror også at alle kan tåle cotonen, men jeg gør meget ud af at forklare intresserede at det ikke er nogen garanti, men at de er velkomme til at komme og være sammen med vores hunde, og evt. få en tot pels, men udsteder ingen garantier,

Kommentér på:
allergi

Annonce