Bivirkninger gigt medicin ? Meloxidyl {{forumTopicSubject}}
I mandags var jeg ved læge med min lab på 5 år, da hun i længere tid har virket lidt stiv i kroppen. Var bange for at det var hofterne, men det viste sig på billederne at hun havde gigt i den nederste del af ryggen. Vi blev enige om at prøve medicin i 60 dage Meloxidyl for at se om der var nogen forandring. Tirsdag aften fik hun første gang og onsdag morgen, var der fyldt med blod i afførningen som stod i stråler og hun kastede flere gange op også med blod. Pu ha blev meget nervøs og ringede straks til dyrlægen og kørte afsted med det samme.
Han mærkede på hende, gav hende pencelin og middel mod kvalme og mente ikke det var noget alvorligt og hun har også haft det ok siden er nu på skånekost indtil hendes mave lige kommer i orden igen.
MEN har nu lige siddet og læst at en af bivirkningerne ved det gigtmedicin kan være opkast og afføring med blod. Hold da op, mon det var det hun reagerede på så vil jeg da aldrig give hende det igen ?Underligt at dyrlægen ikke nævnte noget om det ?
Vil meget gerne høre om andre har oplevet noget ligende
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Når kroppen har vænnet sig til medicinen vil de ting oftest gå over.
Men jeg ville bestemt ringe til dyrlægen og få en snak om bivirkningerne, og så kan det jo være han foreslår en anden type medicin, eller kan fortælle om det er noget han forventer går over igen indenfor en rimelig periode
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Ellers kan du prøve at høre din dyrlæge om du kan give Previcox istedet? De skulle være knap så slemme ved maven.
Dog KAN det jo også være et tilfælde at de to ting lige falder sammen. Der ER noget maveonde i omløb, har jeg hørt:-(
Men god bedring med det bette pus.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
De bivirkninger du nævner skulle være almindelige i den første uges tid og vil være forbigående ifølge indlægseddelen (linket).
Jeg har selv gode erfaringer med MSN, Glucosamin og condrochtinsulfat der er gigtlindrende, smertelindrende og genpbygger brusk og slimhinder i leddene. Og de er alle naturligt forekommende og uden bivirkninger.
sep 2007
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Han havde dog ikke fået nogen egentlig diagnose andet end stivhed pga alder.
Han havde mange gode år efter:) Vores dyrlæge nævnte iøvrigt heller aldrig noget om alle bivirkningerne
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
sep 2007
Rimadryl er smertestillende og intet andet, dvs hunden er i princippet stadig syg, men blot uden smerter.
dec 2009
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har en gammel hund på godt 10 år, som nu også har nået den alder hvor gigtmedicin er på sin rette plads. Dyrlægen foreslog mig også Meloxidyl, og min gamle hund endte også, som du fortæller, med at have meget boldig afføring samt opkast. Dette dog uden blod. Tog, som dig, straks til dyrlægen hvor hunden fik samme behandling - og et par dage efter var han frisk igen.
Jeg må sige at jeg var lidt skeptisk da jeg også kunne læse om disse bivirkninger på ilægsedlen, og gav ham da også en pause med Meloxidyl - for der var sandt og sige ingen "idyl" over at sin hund ha det sådan. Han fik 14 dages ro og jeg startede op igen.
Dennegang uden de store problemer og vi har fået en helt anden hund efter han ikke er så smerteplaget af sin gigt. Så mit råd er at fortsætte behandlingen - hundens krop vender sig til medicinen og der er en god chance for at den bliver smertefri.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
apr 2016
Følger: 1 Svar: 3
apr 2016
apr 2016
Bivirkninger gigt medicin ? Meloxidyl