{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Årh jeg er simpelthen i syv sind.. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har den dejligste hund Alma, men jeg må desværre nok indse at hun ikke er hunden for os.. Hun har simpelthen for meget krudt i røven, og uanset hvad jeg gør for at aktivere hende så forbliver hun en lømmel.. Jeg vil bare så nødigt af med hende, er bange for at hun vil ende som kastebold..:'(

Undskyld det rodede indlæg.. tror bare lige jeg havde brug for at komme ud med det....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh jeg er simpelthen i syv sind..
  • #1   19. dec 2009 Hun er jo stadig hvalp og i sin bedste alder. smiley
    Det skulle gerne tage lidt af på et tidspunkt..
    Desuden er der et par krævende racer i hende,
    så det giver jo lidt ekstra..

• #3   19. dec 2009 Jeg ved godt der er nogle krævende racer i hende, men jeg føler bare ikke vi kan leve op til de krav.. Jeg føler mig simpelthen så magtesløs og det tærer meget på min kærestes ogmit forhold..

• #4   19. dec 2009 Magter I ikke at have hende, må I jo skille Jer af med hende så hurtigt som muligt.

I må finde ud af, hvad i mindst bryder jeg om. At have hende og så gøre den ekstra indsats det kræves, at skille jer af med hende og acceptere, at hendes fremtid er ukendt for jer, eller lade hende få fred.

• #5   19. dec 2009 Jeg har intet problem med at hun er aktiv.. Det er bare det at for det første erhun MEGET ahængig af mig..og vil ikke lytte til noget som helst jeg siger.. og hvis min kæreste er ude at lufte hende, så kan han ikke fange hende igen.. den største gene vi har er dog at hun gør konstant..over ingenting:(

I er frie til at tænke hvad der falder jer ind - men jeg kan bare mere ogmere erkende at jeg ikke magter opgaven..og jeg føler bare heller ikke jeg kanblive ved med at undskylde for hende overfor min kæreste..for det har stået på LÆNGE..

• #6   19. dec 2009 Når du siger han ikke kan fange hende igen, er det så fordi i slipper hende fri? smiley

• #7   19. dec 2009 Hvis I ønsker at beholde hende må din kæreste jo komme ind i kampen..

Du skal måske træde et lille skridt tilbage og lade ham dyrke sit forhold til hunden.
    Han skal med andre ord gøre alt "det sjove".

Går I til træning med den?
    Hvordan har I valgt at bruge de aktive egenskaber, den har?

• #8   19. dec 2009 vi har haft en "damp" hund, og vi måtte til sidst indse at hun havde det bedre et andet sted, hun var for meget for os,jeg er alene med min datter ,som kun var 7år tror jeg, det gik bare ikke.
    vores hund har et rigtig godt liv hos et ægtepar der er gået på efterløn,og som fik afvide at hun havde "damp",de er altid hjemme og går meget med hende,de syntyes hun er perfekt,så det endte godt for alle parter,i vores "sag"
    håber også det gør det for jer

• #9   19. dec 2009 Maria

Vi er tit ovre på et grønt areal hvorvi slipper hende fri oglader hende krudte af.. men det er kun mig der kan fange hende igen...

*CH*

Jeg har gået til træning ja, men der er vinterpausenu..

Hun er tit og ofte med ude ved hestene hvorhun render frit, Jeg skærer små stykker pølse ud til hende som hun kan lede efter i haven, jeg er på legepladsen med hendehvor vi leger på diverse forhindringer..

Det kan godt være han skal komme ind i kampen - deter bare lidt svært i forhold til hans arbejde da det er sjældent han er hjemme førmeget sent..

• #11   19. dec 2009 Hvis ikke kæresten vil kommme igang med og træne med hunden så han også får et forhold til hund. Og dermed kan aktivere hunden og få den til og komme ved kald. Ser jeg desværre også to ting og gøre. Find et hjem til hunden hvor folk er indstillet på en aktiv hund. eller aflivning.
    Og som Pia skriver, hvis i igen vil have hund så find en race der er mindre aktiv.

• #13   19. dec 2009 Hvis ikke i magter hunden, ja så er det bedste for hunden jo at komme til et hjem der gør (eller få fred), og så må i have det med i overvejelserne når/hvis en ny hund bliver aktuelt. Man kan komme til at vælge forkert, men det skulle self ikke gerne ske 2 gange.

Men hav i baghovedet at det stadig er en meget ung hund. Reiki var osse lidt af en bandit da han var yngre og han havde dælme krudt i røven.
    Udover at der self er lagt en masse træning i ham, så har alderen altså osse gjort meget ved det. Da han blev ca 2 år, vendte bøtten. Han er stadig en aktiv hund der gerne vil ud og give den gas, men han er blevet meget mere afslappet og rolig og tåler meget bedre hvis man en uge har lidt mindre tid til træning og aktivering.
    Det at han har mere ro i kroppen nu, gør det osse en del nemmere i forhold til lydigheden. For nu har han pludselig ro og overskud til osse at registrere hvad jeg render og beder om.

• #14   19. dec 2009 Kaido er 1½ år og hun er "a pain in the a*" lige nu........ Hun er dampbarn og kan slet ikke høre efter. Jeg afventer at det bliver bedre i løbet af et års tid:-))

Men jeg er enig med de andre. Find et super hjem med folk, som har overskud til hunden og HVIS I så køber en anden hund, så vælg for guds skyld en hund af en mindre krævende race!!

• #15   19. dec 2009 Hun bliver under ingen omstændigheder aflivet.. Jeg har taget kontakt til en hundetræner jeg håber der kan komme ud at hjælpe os.. Jeg vil absolut ikk være en af de mennesker der bare anskaffer sig nye hunde når man lyster derfor er det så svært.. Men jeg håber og krydser fingre for at hende jeg har kontaktet kan hjælpe os..

• #16   19. dec 2009 der er to muligheder synes jeg:

1: i finder hende et nyt hjem hvor de er bedre til at tackle hende

2: i starter til træning med hende, evt noget aguility eller rally da det er godt for aktive hunde.. også så i kan få hende opdraget lidt,.

• #17   19. dec 2009 Jeg sys, at i skal finde et nyt hjem til hende ..

Min kæreste og jeg har været igennem næsten det samme og den bedste beslutning, vi nogensinde har taget var at komme af med den hund igen som vi havde anskaffet os.

Hun var helt fantastisk, men det sled på mig, min kæreste og vores forhold.
    Nu er hun hos en sød familie, hvor at de problemer vi havde med hende stoppede med det samme hun kom ind af døren hjemme hos dem og deres hunde.

Så gør dig selv, din kæreste og Alma den tjeneste, at finde et nyt hjem til hende.

Det er en svært beslutning, men helt sikkert den rette for jer :o)

• #18   19. dec 2009 Anne -den der: jeg vil under ingen omstædigheder være en af de ejere der..." er osse meget fin at have i baghovedet. Men et eller andet sted, er man jo osse nødt til at se på hvad der er bedst for hunden: at bo hos nogen der ikke har overskudet, men som bare ikek vil gå af med den fordi "det gør man ikke", eller at blive omplaceret til et hjem hvor hunden passer bedre ind, og så kan man selv få en hund som passer bedre hos en selv.

Forstå mig ret -det er ikke et forsøg på at overtale jer til omplacering. Men overvej det grundigt, og være ærlig overfor dig selv. Hvis du når frem til at i med lidt justeringer alligevel har overskudet til netop denne hund, så er det jo super. Hvis ikke, så er det heller ikke en skam at erkende at den opgave magtede man ikke.
    Vigtigt er så bare at finder man ud af at man skal have en anden hund, så skulle man gerne ramme rigtigt med denne, nu hvor man (forhåbentligt) er blevet klogere på hvad man kan magte:o)

Kommentér på:
Årh jeg er simpelthen i syv sind..

Annonce