{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Har folk ingen hjerne???!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har flere gange haft problemer med at folk i vores kvarter lufter deres hunde uden de har styr på dem, men denne gang er det dog det dummeste jeg har oplevet. Vi gik en go tur i den fine sne, men da vi kommer til en kryds ser jeg at der går en mand skråt overfor og tager billeder af et hus og i haven står 2 hunde. Han smiler til mig og jeg smiler selvfølgelig bare tilbage. Jeg vælger så at gå over på den samme vej hvor han står, men på det modsatte fortorv. Jeg når kun lige over vejen, da jeg ser at han har lukket lågen til haven op og de 2 hunde stormer over vejen og hen mod min og Bianca. I første omgang prøver jeg at trække mig væk, men Bianca er selvfølgelig helt oppe og kører. Jeg råber til manden(som stå på den anden side af vejen og smiler) om han ikke kan kalde sine hunde til sig. Da han ikke reagere på dette, siger jeg at det ikke er sikkert Bianca kan lide hans hunde. Han reagere først, da jeg meget vredt råber til ham, at hun kan finde på at bide. Jeg var bare rasende da jeg gik der fra. Hvorfor er det at folk ikke lige kan spørger om det er i orden at de hilser??!! Hvad er der lige sket med almindelig høflighed??!! Bianca er ikke altid glad for andre tæver og det kunne jo være gået rigtig galt. Fatter det bare ikke!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har folk ingen hjerne???!!
  • #1   17. dec 2009 Han kendte hundenes navne. Men det gør man da bare ikke uanset hvad!

  • #2   17. dec 2009 Nej det kan også undre mig, hvor folk af og til har gemt deres hjerner henne...

    Min efterhånden ældre hanhund, er ikke skide vild med at hilse på andre hunde, når han selv er i snor, desværre oplever jeg tit ting ala din historie.

    Et lille eksempel:

    Zico og jeg kommer gående (han er i snor) på en meget befærdet sti i Silkeborg - klokken er omkring 16.00, og der er mange cyklister, så vi går på et smalt græsstykke ved siden af stien. Længere nede ad stien, kommer en pæn midaldrende dame gående med en border collie-lignende hund, hunden går løst. Jeg kommanderer Zico på plads og kortner snoren (Hvilket jeg opfatter som et tydeligt tegn til hende om, at hundene ikke skal hilse.) Damen gør ikke tegn til at ville tage hunden i snor - hunden får nu øje på os, og sætter kursen mod os.... Damen gør stadig ikke tegn til at ville foretage sig yderligere... Jeg råber til hende: "Vil du være sød at tage den i snor?"... hun råber "Hva'?" - Hunden er nu kommet hen til os... Jeg råber det samme igen - og hun går bare stille hen mod os mens hun råber: "Den gør ikke noget". Her mister jeg så tålmodigheden og brøler "Det er muligt - men det gør min!"... Hun er nu nået hen til os, hun kigger på mig, og hun kigger på Zico - og siger så smågrinende: "Gør den? - ej det tror jeg nu ikke den gør".
    Her kunne jeg havde givet hende en lang og detaljeret forklaring om hvordan Zico hænger sammen. Men valgte den kortere løsning (og den kortere lunte) og sagde spydigt: "Nej okay, det er jo godt at du kender min hund meget bedre end jeg gør!", og så skred vi.

    Så jeg kan kun tilslutte mig din harme over, at folk ikke bare lige kan spørge først.


  • #3   17. dec 2009 Zico: Ja i min verden så spørger man altså lige om det er i orden. Det er jo fint nok at man gerne vil have at hundene skal hilse, men for f*nden da, så spørg. De ved jo ikke hvordan min hund reagere på deres hund!! Men som sagt jeg fatter ikke hvad de tænker på. De lærer det nok først den dag deres hund bliver bidt!

  • #4   17. dec 2009 Min kusine har prøvet det samme, det var så bare med en cane corso som ikke kunne lide andre, hun går forbi damen med en hund aom spørger om de ikke kan hilse (fint nok), men min kusine siger nej det går ikke med hendes hund, damen siger, neeej nej det skal nook gå og lader hendes hund gå hen til Molly, det er så her hunden begynder at vise alle tegn på at det ikke lige er en hund hun gider og min kusine siger hun skal fjerne hunden og damen er bare neeej nej, sådan noget skal hunde klare selv, og min kusine for efter lidt tid hevet sin sure store cane corso afsted.. folk kan være fjolser smiley

  • #5   17. dec 2009 Katja Luise: Damen var vidst heldig at hendes hun ikke blev til pindebrænde. Ja folk kan virkelig være nogle fjolser!!!!

  • #6   17. dec 2009 Nej det må være irriterende. Jeg har det sådan at man først får øjenkontakt også lige spørger om man eventuelt må sige hej eller om de må hilse.

    Det der kan irritere mig grænseløst er at når folk siger hej til hunden uden og ha øjenkontakt med mig først. Jeg var ude og sejle fra århus til odden forleden da, og havde Dina oppe i armene da der var mange mennesker og hun var lidt utryg, lige pludselig kommer der en dame og stikker hånden ned i hovedet på staklen, så hun bliver endnu mere utryg. jeg reagere ved at rive Dina til mig..

    Kæresten og jeg har snakket lidt i sjov, om at vi bliver nød til at lære Dina at hun må knurrer når vi siger noget specielt, så folk først får øjenkontakt med en først og ikke bar stikker hånden i hovedet på hunden eller slipper deres hunde.


  • #7   17. dec 2009 Har heldigvis ikke oplevet den slags med løse hunde, til gengæld spørget jeg altid hundeejere om de må hilse, hvis den anden hund virker som om den gerne vil

    <respektere et nej


Kommentér på:
Har folk ingen hjerne???!!

Annonce