668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ny hundeejer ? Ny hundeejer ?

Ja jeg har været heldig at få mig en hund ( 1 gangs )
Det er en blandet Amr. Bulldog og dobbermann.. Så jeg har lige et par spørgsmål..

Han er 4md gammel hvornår må den starte på skole og ligger der en go' og billig skole i greve området ?

Hvilket legetøj er godt for dens tænder i denne alder ?

Skal den registreres eller sådan noget ?

Hva kan der ske hvis ikk den blir forsikret ? (Ansvar)

Og hvilket foder vil i forslå til så "Ung" en hvalp ?

Og ja jeg ska nok snart få taget nogle pics og sat ham ind på siden..

Og jo.. Hva ska jeg gøre for at jeg kan efterlade ham hjemme alene ? Jeg har prøvet at stille mig uden foran døren og høre hvordan han reagerede.. Og han klarede sig fint i ½ time men da jeg så gik nogle dage efter at havde "Trænet" med ham så splittede han hele hytten ad smiley

Mangler noget hjælp hvis det er i vil være flinke at hjælpe mig ?

Dani..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hundeejer ?
  • #1   25. mar 2006 Tak alligevel Niichole A..

• #2   25. mar 2006 bare afsted til træning så hurtigt som muligt det være sig dch elller dkk der burde være massser af muiligheder i greve området der ka du også få svar på spørgsmål med venlig hilsen michael

• #3   25. mar 2006 og forsikring skal den jo ha tænk hvis den løber ud foran en bil så er der kun en til betale ejeren

• #4   25. mar 2006 Okey Michael.. Jeg har godt nok hørt om priscilla men hun har ikk agility som jeg gerne vil gå sammen med lydighed det har hun dog..

• #5   25. mar 2006 Vi havde også problemer med Teicko når han skulle være alene hjemme. Men for det første er han lukket inde i køkken og gang så han ikke har så meget plads. På den måde kan han ikke komme til så mange ting som han kan ødelægge, men han virker også mere tryg når han er på mindre plads. Hunde har ikke som sådan nogen "plads fornemmelse". Når han er alene hjemme har han altid noget som han kan aktivere sig selv med, kødben, tøjdyr, aktiverings bolde osv. Men en ting som vi har opdaget som er enormt vigtigt er at han skal aktiveres så han er træt inden vi går hjemmefra. Det er selvfølgelig lidt træls at skulle op en time før, men det opvejer helt sikkert det at man ikke kommer hjem til et hjem der er splittet.
    Nå håber du kunne bruge det... og held og lykke med det... smiley

• #6   25. mar 2006 Man kan gå til sådan noget hvalpe træning - det er mest leg og undervisning for menneskerne - hvor man lære om det at have hund og hvad man kan gøre i forskellige situationer.

Vi har altid brugt reb til vores hvalpe - noget de kan gnave i er godt...

Ja den SKAL reg. med chip - det er lovpligtigt og det kan du høre mere om hos din dyrlæge.

Ja du SKAL have forsikring på din hund - det er for at den er forsikret hvis ulykken skulle være ude og den får ødelagt noget hos andre eller bider osv.
    De fleste forsikrings selskaber har hundeforsikring og tegner det for det meste kun forsikringer på hunde hvis man er kunde i forvejen.

Hvilket foder fik hvalpen før i fik den ??
    Det kan godt være lidt af en jungle at finde ud af hvad der er det bedste for ens hund - vi har været meget igennem - og er nået frem til Pro Plan som han er helt vild med - men det er ikke noget jeg kan råde dig til - kender ikke til de racer din hund er...

Alene hjemme kan være en god ide at træne - og helst over lang tid hvor man øger tiden den er alene hjemme i - Ellers er det ret smart at lade den lille hvalp være alene i et mindre rum så den bedre kan overskue tingene og ikke har så mange ting at skulle forholde sig til...

Håber du kan bruge mine svar til lidt ;o)

/Mette

• #7   25. mar 2006 Tak for de mange svar..
    Mette og Tommy.. De foder som han fik forhen var bare noget billigt fra fakta.. så jeg ved ikk helt..
    Men er der slet ikk nogen som kender en go og billig skole i greve området ?

• #8   25. mar 2006 Vil læne mig en del op af Mettes svar - men vil dog lige tilføje at det er en god ide at stimulerer hunden både fysisk og mentalt inden den skal være alene hjemme...

• #9   25. mar 2006 Ja selvfølgelig skal den stimuleres inden man forlader den med enten en foderbold eller mad ud på gulvet eller noget i den stil - glemte jeg lige at få med ;o)

Det er en god ide at blande det nye foder op med det gamle i nogle dage så hvalpen vænner sig til det nye mad...

Ved desværre ikke noget om træning i Greve området - men søg på nettet ;o)

• #10   25. mar 2006 Du må ikke starte på agility før hunden er omkring 1-1½ år, så start nu på hvalpehold/lydighed.
    Hos trænerne vi du også kunne få svar på dine spørgsmål.

• #11   25. mar 2006 Nå okey Heidi..
    Men jeg kender en hun har en tæve i samme race som går til agility og lydighed.. jeg har bare ikk lige fundet ud af hvor hun går til det henne :S Men jeg må jo bare søge videre indtil jeg falder over noget smiley
    Men tak for alle de mange dejlig svar som jeg kan bruge smiley

Kommentér på:
Ny hundeejer ?

Annonce