{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ENGELSK BULLDOG Hvorfor så dyr !!!!
  • #1   13. dec 2009 hmm.. nok fordi at de ikke selv kan føde hvalpene (sjældent i hvert fald) og derfor skal tages med kejsersnit.. og så tror jeg ikke der kommer så mange hvalpe. Men ved det ikke - bare et gæt

• #2   13. dec 2009 Mit gæt: udbud og efterspørgsel....

• #3   13. dec 2009 Fordi de er svære at avle på i forhold til andre hunde

• #4   13. dec 2009 Den er jo dyr i og med der er flere sygdomme, og risikoen for kejsersnit

• #5   13. dec 2009 Danielle - Hvil i fred Hemingway< 3 - risikoen for sygdomme burde da trække ned i pris smiley

• #6   13. dec 2009
    Det gør de ikke, eftersom sygdommene gør, at forarbejdet skal gøres endnu bedre før en hund kan avles på..

Det er jo klart, at en hund som er testet for diverse relavante sygdomme vil være dyrere at få hvalpe efter, eftersom pengene skal tjenes ind igen, end en hund som ikke er testet for noget.

• #7   13. dec 2009 Her må jeg sige det samme som Bully Power American Bulldogs.. Synes også altid at jeg har hørt det modsatte, og at racen stort set ingen sundhedskrav har? Men det er KUN noget jeg har hørt, og bestemt ikke noget jeg kan gøre mig klog på smiley

• #8   13. dec 2009 Det er rigtigt, der kræves af DKK på nuværende tidspunkt ikke andet end en 'good'....

• #9   13. dec 2009 Det ændrer jo ikke på, at seriøse avlere gerne tjekker for mere end hvad kravene er..
    Og som sagt så er risikoen for kejsersnit stadig stor, og det hæver også prisen, ligesom hos andre racer med samme problem..

Og ja, så er efterspørgslen vel større end udbudet, hvilket gør, at avlerne kan tage mere for en hvalp, end de kunne hvis der ikke var nogen købere..

• #10   13. dec 2009 Tja, så længe der er købere er der et marked...

Danielle:

Det er rigtigt smiley men ikke noget man ser så tit.

• #11   13. dec 2009 Mig bekendt har en EB igennem mange år været dyre end så mange andre racer, både med og uden stamtavle, jeg kunne forestille mig at det oprindeligt var fordi, at der ikke fandtes så mange af dem, og ligesom alt andet er der sidenhen gået inflation i priserne og som sagt - så længe folk er villige til at betale er der vel ingen der ser grund til at ændre på det. Ved det ikke, gætter bare....

Ja, som Debbie også er inde på har emnet været berørt i den engelske gruppe, men vi kom dog aldrig frem til noget svar, ligesom vi sikkert heller ikke gør i denne tråd...

• #12   13. dec 2009 Ok det vil sige den pris er sat så højt ganske enkelt af grådighed og der er ikke skyggen af krav til avlen på dem fra DKK det må jeg nok sige det er jo sygt...

• #13   13. dec 2009 Jeg tror nu næppe at det er en profitabel forretning at opdrætte racen, der er selvfølgelig altid undtagelser, men i mange tilfælde vil det nok enten løbe rundt eller give underskud. Jeg ved det ikke da jeg aldrig selv har haft et kuld hvalpe, men det er bare hvad jeg kan forstå på de opdrættere jeg har talt med...

• #14   13. dec 2009 Line
    lad os nu sige at en bulldog får fem hvalpe til en pris af 20 kg det er 100 kg jeg kan ikke se hvordan det ikke skulle kunne løbe rundt og nok enda også give et lille afkast

• #15   13. dec 2009 Den E.B er et godt eksempel på fallit fra DKK' side. Den har masser af sygdomme (allergi, åndedrætsbesvær og lever i mange tilfælde ikke så længe) Har heller aldrig forstået man kan forlange så mange penge for sådan en hund.

• #16   13. dec 2009 Debbie

jamen jeg er jo ikke opdrætter men måske netop derfor syntes jeg det lyder mærkeligt at EB er så dyre at købe men så åbenbart er en dårlig "forretning" at avle

• #17   13. dec 2009 Maja & Jesper:

5 hvalpe er også flot for en EB, men næste gang er der måske kun en enkelt som overlever... Så ja, i det lange løb tror jeg, at det udligner sig.

Men det er sikkert også svært at prisfastsætte, og som ny opdrætter forestiller jeg mig, at man ligger sig tæt opad de 'gamle' opdrættere for ikke at skabe ballade....
    Man kan jo også diskutere hvorvidt prisen så bør afhænge af det enkelte kuld, altså kejsersnit/naturlig fødsel, vagttillæg, hvor mange hvalpe der overlever osv. men i stedet har man valgt, at sætte en pris og nogle gange tjener man, andre gange taber man - sådan tror jeg i hvert fald at det hænger sammen...

• #18   13. dec 2009 Line...

Jeg var inde på bulldog klubbens hjemmeside og se på de kuld der er nu der er 4 stk i det mindste kuld men 8 stk i det største men i snit 6 stk...

• #19   13. dec 2009 En hvalp behøver ikke være så dyr selv om forældrene er tjekket for sygdomme. Mine hunde bliver tjekket for HD, Ad, Cystinurie og Thrombopathia, men det har ingen indflydelse på prisen. Hvis min tæve skal have kejsersnit så bliver prisen de samme 11.000,- som jeg tager for en hvalp. Mine tæver er champions og racevindere og de hanner jeg vælger er tjekket for lige så meget og lige så højt præmierede og jeg har købere der er skrevet op i indtil 2 år før det lykkes dem at få en hvalp, og jeg siger nej til en del.

• #20   13. dec 2009 Debbie

Jeg jeg tror og håber også at man gør det af kærlighed til racen det skal heller ikke forstås at jeg ser alle EB avlere som griske menesker...

• #21   13. dec 2009 Debbie...

Ja men igen er det så ikke ret voldsomt med 20kg bare fordi der er mange der gerne vil ha en så skal man lige presse citronen lidt ekstra

• #22   13. dec 2009 Maja og Jesper:

Lige nu er gennemsnittet på 4,8 og jeg kan så yderligere fortælle at der desværre er et par hvalpe som er faldet fra i forhold til det overlevende antal opgivet på BKs hjemmeside. Men det er det nuværende gennemsnit, det kan man jo ikke rigtig regne med, det skal jo ses over en længere tidsperiode hvis man skal kunne udlede noget brugbart af det.

Som sagt hænger det jo også sammen med udbud og efterspørgsel - og ærlig talt, så tror jeg ikke at du finder et kvalificeret svar på dit spørgsmål her, da vi jo som sagt tidligere i den engelske gruppe har debateret emnet, men uden endegyldigt resultat.

• #23   13. dec 2009 Line...
    Jeg syntes hele tiden udbud og efterspørgsel dukker op fremfor de store omkostninger der åbenbart er ved avlen så kan jeg ikke lade være med at tænke lidt over om prisen er sat så højt pga den åbenbart meget dyre avl eller bare fordi man kan få de svimlende summer....

• #24   13. dec 2009 Debbie..
    jeg mener jo også bare at det er måske ikke kun kærlighed til racen hvis man hiver 23 kg i land pr hvalp

• #25   13. dec 2009 Maja og Jesper:

Jeg forestår godt din undren, men som sagt tror jeg ikke, at du finder et kyndigt svar.

• #26   13. dec 2009 Nej det tro jeg heller ikke for en mops koster jo en 11- 15 kg og de er da ligeså svære/dyre at avle på som den engelske så jeg kan såmænd snart ikke se andet en ren og skær grådighed

• #28   13. dec 2009 Maiken T...

Det du næner der lyder da megt som når en mops skal ha hvalpe de koster på kun 10 til 15 kg hvorfor så det ????'

er det bare fordi de ikke har så mange aftagere at de kan ta 20 kg eller er der bare noget jeg har overset ????

• #29   13. dec 2009 Hov der ramte jeg vist tasterne lidt forker : )

• #30   13. dec 2009 Bully Power...

Det undre også mig at en hund der er disponeret for en del sygdomme slet ikke har nogen form for avlsrestriktion

• #32   13. dec 2009 Bullypower American bulldog:
    Nu er der vel også forskel på en god udstillingshund og en god avlshund?

Alle jer andre:
    Jeg har snakket med flere opdrættere mht pris for en engelsk bulldog hvalp, både snakket med folk fra DKK og fra de mindre klubber.. Det er tydeligt at se at priserne hos DKK er langt større end de er hos de mindre klubber..
    En anden ting, de fleste opdrættere har fortalt mig, er at jo flere og jo flottere titler en hund har, jo flere penge kan man tillade sig at tage for hvalpen.... Og det er der jo så delte meninger om, for som jeg skrev til Bullypower American Bulldog, så mener jeg, der er forskel på en god udstillingshund og en god avlshund!

• #33   13. dec 2009 Debbie:
    Jeg ved det godt - jeg syntes også det lyder mærkeligt, for som jeg skrev så mener jeg der er forskel på en god udstillingshund og en god avlshund!

Kommentér på:
ENGELSK BULLDOG Hvorfor så dyr !!!!

Annonce