{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Miniature bullterrier - pris EURO {{forumTopicSubject}}

Hvad vil i sige, at en normal pris for en miniature bull terrier inklusiv fci export pedigree, vacciner, chip osv. ville være?

Spørger eftersom jeg allerede nu så småt kigger kenneler rundt om i både Danmark, skandinavnen og resten af Europa, eftersom vi ønsker en mini om et par år, og også ønsker at udstille til den tid.

Fandt et sted med noget meget interessant blod igår, som jeg før har haft kig på, og også kunne være interesseret i i fremtiden, men jeg syns bare prisen lyder helt hen i vejret.. 1200 euro - knap 1600 med shipping ( ikke at det ville være aktuelt)

Jeg syns jo personligt at det lyder helt usandsynligt billigt, eftersom de i skandinavien er noget dyrere, og begynder helt automatisk at ''bakke væk'' uden at undersøge dybere, eftersom prisen næsten lyder til at være så lav, at der ikke kan være meget kvalitet i avlen, men har som sagt ikke nogen forstand på hvad priserne er rundt i Europa..

Jeg har set at der er nogle stykker herinde, som har minier fra rundt om i Europa, så tænkte det kunne være et godt sted at spørge.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature bullterrier - pris EURO
  • #1   9. dec 2009 nu ved jeg ikke hvad de står til her hjemme.. men det er da lige omkring 9000 kr i dansker.. alt efter hvad kursen er.. smiley

  • #2   9. dec 2009 Tine * Chalant Mops *

    Tusind tak for svar smiley

    Har bestemt også tænkt mig at gøre et godt forarbejde, hvilket også er grunden til, at jeg er gået igang allerede nu, selvom det ikke vil blive aktuelt det første lange stykke tid smiley

    Og har bestemt heller ikke tænkt mig at skrive under på noget, før jeg har set leveforhold og hvalpe med mine egne øjne, og så er det lige meget om vi ender med at vælge en dansk eller udenlandsk kennel smiley Vil ikke ende med at købe katten i sækken *G*


  • #3   9. dec 2009 Bevar muskelhunde
    - Jep smiley Men her hjemme koster de som regel et sted mellem 12-15000 vil jeg tro, så det er noget af et spring smiley


  • #4   9. dec 2009 Nu er rundt omkring i Europa jo et vidt begreb..

    Prisen afhænger næsten altid af kvalitet og udgifter. Ex. en tæve linje med kun champions som er parret med en udenlandsk top han koster oftest mere end hr og fru X's hvalpe efter egen tæve og han.

    Jeg tror at prisen i DK er ca 14-15.000 kr men her er meget lille genpulje.

    I Tyskland er den noget størrer og der er mange lækre hunde og seriøse opdrættere.

    Husk at få oplysninger på forældredyrenes sundhedsstatus - da minierne bla lider af øjensygdomme. Hus BAER test hvis hvalpen er hvid eller en af forældrene er hvid.

    Hjerte status på begge forældre.

    Nyrer/UPC status.

    Husk at ønsker du at udstille skal du se dig om efter små hunde, der er flere og flere minier som ikke overholder max målet for racen.

    Ja der er mange flere ting du skal undersøge før du køber hund.

    Men pøj pøj.


  • #5   9. dec 2009 hej danielle... jeg kan anbefale dig at tage kontakt til Inger herinde, ..hun hjalp bla. mig med at finde ud af en del omkring Elton's baggrund.
    Elton er import fra tyskland, men vi købte ham i dk som 8 mdr. gammel. jeg finder lige et link...


  • #6   9. dec 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=81426

    link til Inger, hun er forøvrigt racerepræsentant for minibullere i dkk


  • #7   9. dec 2009 2000 euro
    det er em meget svær race at opdrætte


  • #8   9. dec 2009 Ihh jeg sad og læste nærmere om denne race den anden dag, og det lyder som om det kunne være noget for os. Der er dog noget jeg ikke helt kan finde ud af.

    På nettet står der hunden er opdrættet til at være selskabshund til middelklassen, men i mine hundebøger står der den er opdrættet til kamp. Hvad kan jeg regne med?


  • #9   9. dec 2009 Heidi - bull terrieren er oprindeligt avlet som udstillings- og selskabshund.. Men af rigtig mange bliver den helt fejlagtigt betragtet som en kamphund - du kan evt læse om dens oprindelse på dansk terrier klubs hjemmeside

    (link fjernet)


  • #10   9. dec 2009 Jamen det er nemlig det jeg har læst, men kan bare ikke forstå hvorfor man i bøger skriver de er opdrættet til kamp. Men så studere jeg nærmere på racen, håber ikke alle opdrættere ligger i jylland hvis man skal på besøg ; o )

  • #11   9. dec 2009 Tak for svarene alle sammen smiley Det er dejligt med nogle gode råd.

    Karen A - Jeg har bogmærket hendes profil, så jeg kan tage kontakt senere smiley

    Heidi K - Det starter som regel ved, at der før i tiden har været misforståelser i betegnelserne mellem Bull and Terriers og The New Bull and Terrier.

    Grunden til, at det nu er ved at være anerkendt viden, at en bull terrier blev skabt med udstilling og selskab for øje, kan vi takke Kevin Kane for. Han satte sig for at gå i dybden med racen, i slutningen af 90'erne, og fik adgang til offentlige arkiver og til selve Hinks familiens papirer. På baggrund af det materiale har han skrevet to fantastiske bøger - ''Pity Me'' og ''James Hinks Master Craftsman'', som får fremlagt Bullterrieren på en helt anden måde smiley
    - TAK Kevin Kane!


  • #12   9. dec 2009 Jeg ved desværre ikke hvorfor flere forfattere af både bøger og hjemmesider ikke tjekker deres data bedre - det er jo trist, da man som læser forventer at kunne stole på det man læser....

    Problemet er lidt det samme med min egen race - der står også i nogle bøger at den tidligere har været brugt til kamp... Ski** irriterende...


    Jeg har ik megen kendskab til mini bulleren, men vi har tidligere haft to bull terrier - helt fantastisk hund :O) Og da mini bulleren bare er en lille bull terrier, så er det udn tvivl også en fantastisk hund :O) Skal uden tvivl have en af slagsen en dag :O)


  • #13   10. dec 2009 Prisen i Tyskland ligger på Eur 1.800 til Export. Men stigninger må nok forventes!! Efter det er blevet muligt at teste for PLL genet.
    Ang. Størrelse vedrørende udstillinger, det skal regnes for en fejl (en fejl kan også være stop i buen på hovedet, eller manglende bue. manglende substans i kroppen og knogler, og tandfejl, for højt sat hale, osv. og osv.) - Vigtigst er at kigge efter sunde harmoniske forældre, der opfylder racestandarden indenfor flest mulige punkter.

    Håber det lykkes for Jer at finde en miniature BULL terrier


  • #14   10. dec 2009 Vanessa G

    Tusind tak for svar smiley

    - Ja, jeg syntes faktisk oftere man ser ikke-racetypiske minier i forhold hos standarden. Syns ofte de har for meget stop, eller virker forgroede, så der er nok at holde øje med må jeg sige.


  • #15   10. dec 2009 I skal naturligvis være velkommen til at kigge forbi os, og hilse på vores hunde...selv om de ikke for nogen pris er til salg:-) ...Men det kan jo give jer et indtryk af mini Buller.

  • #16   10. dec 2009 Vanessa - hvorfor skriver du BULL terrier??

  • #17   10. dec 2009 Det er fordi der er noget hedder smag og behag, og det er naturligvis individuelt.....Men man ser mange mini'er rundt omkring i hele Europa der ikke ligner en Bull Terrier som de enlig skal iflg. Standarden, men mere Terrier....Derfor..ganske enkelt.

  • #18   10. dec 2009 Nåååå ja, det ka enhver da forstå at du mener - hvor dum er jeg lige ;O)

    Så vidt jeg er orienteret så er det smag og behag om man ønsker bull terrier'en ska hælde mest mod terrier el mest mod bulldog... Hvilket også er tilfældet hos staffordshire bull terrier'en....


  • #19   10. dec 2009 Hej - Jeg kender absolut intet hvad man kan hælder til indenfor staffordshire bull terrier'en. Men vil da gerne tilkendegive at jeg tolker vores standard som at hunden skal virke som en Bull Terrier og ikke en "Terrier Bull"

  • #20   10. dec 2009 Som skrevet ovenfor så er det blot hvad jeg har læst/hørt..... Jeg skal ikke gøre mig klog på standarden for mini bullerne el andre racer for den sags skyld - det kender jeg dem slet ik godt nok til :O) Man kender jo ofte sin egen race bedst :O)

  • #21   10. dec 2009 Vanessa G

    Har lige kigget din hjemmeside, og det er VIRKELIG nogle lækre bullere du har! :O)
    - Nu ved jeg ikke om du har omgåes standarder så meget, men hvis du har, hvordan opfatter du så minien i forhold til?

    - Min erfaring lægger jo hos standarderne, og når jeg spørger til folks opfattelse af forskellene er svarene alt lige fra ''jamen der er ingen forskel'' til at minierne skulle være mere ''terrierprægede'' og aktive.


  • #22   10. dec 2009 Kan kun udtale mig om vores egne hunde, mener ikke de adskiller sig fra Bull Terrier i væremåde eller temperament om du vil. Jeg kender dog til Minibuller, hvor jeg godt kan forstå at folk kalder dem for aktive eller mere terrierprægede i forhold til en Bull Terrier.

    Håber virkelig at I finder den Minibull du søger snarest. Det er ikke nemt at vente, når man først har fået feberen. Men som sagt, er det muligt for jer! Kom og kig. Så har I jo en ide om minibuller, når kennel besøg står for døren.


  • #23   7. jan 2010 Barca kostede 15.000 dk for 3,5 år siden og det var inkl. stamtavle, div. vacciner, og rejsen til DK. Så mon ikke det er ca. samme pris nu??

  • #24   9. jan 2010 Det er ikke smag og behag om (mini) Bull Terrieren skal hælde til en type eller en anden. Den skal gerne passe til standarden. Det er ønskeligt at den bære de "rigtige" dele/elementer fra hver type i en "middle of the road" type.

    Hvad man så selv synes er en helt anden ting.

    smiley


Kommentér på:
Miniature bullterrier - pris EURO

Annonce