{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Man kommer helt i tvivl {{forumTopicSubject}}

Vi blev på vores aftengåtur mødt af en rigtig sød dame som ville hilse på vores hund.
Det fik hun selvfølgelig lov til - især fordi Lulu har godt af,at have en masse succesoplevelser ude i byen.

Damen fortalte at hun tidligere havde været meget bange for vores race ( det tænker jeg ikke videre over eftersom mange mennesker misforstår racen) men at dette var gået over, efter hun havde mødt en på hendes træningsplads.

Vi taler noget tid, og damen fortæller at hun selv har en blandingshund, som også er meget sky, fordi den pågældende hund har været opdrættet i en stald, og at hun stadig arbejder med det den dag i dag, og at det er vigtigt, at vi får gjort noget ved det, f.eks. på træningspladsen, men at det jo er svært, eftersom vores race går ind under kamphundekategorien (det tænker jeg heller ikke videre over, eftersom at den i manges mund, mere eller mindre fejlagtigt udnævnes til noget sådant)

Lulu tør efterhånden op for damen, og begynder at pjatte lidt rundt med hende, og hoppe op, og tygge lidt på hendes fingre.
Damen siger så til Lulu, at det må hun ikke, for det kunne jo være hun kom til at låse i kæben.Umiddelbart efter det skilles vi, fordi Lulu fryser, og gerne vil hjem.

Den sidste kommentar fik mig til at tænke.
Troede damen mon at Lulu var en pitbull?
Vi har før oplevet at folk forveksler bullterrieren for at være en pitbull, men heldigvis har de fleste vi har mødt været begejstrede for racen og kendt til bullterrieren.

Jeg vil bare nødigt have det, at vi skulle eje en forbudt hund, hængende over hovedet. Vi bor trods alt i en lille by, og forudsætningen for, at vi må have hund i lejligheden er, at folk ikke pludslelig går og giver vores udlejer et dårligt rygte med, at det skulle være en farlig race vi ejer..

Bare et lille tankespind herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man kommer helt i tvivl
  • #1   30. nov 2009 Ja men altså det kunne sagtens være en mulighed.. der sker dagligt, at nogen kommenterer, at Elmo er en Pitt... kan ikke forstå det, men folk må jo umiddelbart ikke vide ret meget om hunderacer...

• #2   30. nov 2009 må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå hvordan man kan tro en b.t er en pitt... Der er jo en verden til forskel. om ikke andet er der ikke mange (hvis der er nogen af samme størrelse) der har den markante hovedform:) på den anden side hvis det har været en ældre dame. kan være hun ikke kender andet til hunde end hvad hun ser i medierne og hør?...

• #3   30. nov 2009 Janie
    Hun var ikke ældre end omkring 40-45 vil jeg tro (svært at bedømme på grund af mørket), og hun må jo have en vis form for forstand på hunde, eftersom hun selv ejer, og derudover også kommer på træningspladsen. Men det er bare super ærgeligt, hvis det er det folk går og tror.

Louise
    Vi har desværre også oplevet det et par gange med Hemingway. /-: Dog med folk som ikke umiddelbart har boet her i byen.

det er virkelig bare en ulempe når man bor i en lille by som vi, hvor snakken hurtigt går.

• #4   30. nov 2009 Nu har tv2 jo brillieret ved at vise et foto af en Bull Terrier og kaldt det for en PItt.. de rettede vist fejlen dagen efter.. men ændrer jo ikke på, at mange så det.

Bull Terrieren har jo sådan et specielt udseende.. og mange synes den ser grim/ond ud.. det er hvad nogle fortæller mig, når jeg går tur med min..... at jeg ikke er enig er en ting.... men kan være derfor at de så automatisk regner med at det er en Pitt.. og at de ikke har forstand på hunderacer.

• #5   30. nov 2009 Det kan da godt ske, at hun har troet at det var en pit...racen har jo været udstillet i TV som værende pit. Men uanset hvad, så har du jo en fuld lovlig race, og derfor er der jo ikke noget at komme efter uanset hvad folk siger....

• #6   30. nov 2009 Danielle.. ja jeg bor i centrum af kbh.. så det er både positive og negative oplevelser.. heldigvis er Elmo så sindssyg glad, så han kan omvende selv de mest skeptiske... hele kroppen kører på ham, så glad er han.. og ja så kan man jo kun smile..

• #7   30. nov 2009 Louise

- Åh ja, den episode glemmer jeg sjældent! Var en af de vrede tv-seere som skrev ind og klagede, og min kæreste sad i telefonen *GG*

Lykke J

Ja, den er lovlig. Problemet er, at vores udlejer ikke vil have et dårligt rygte, og så er det jo sådan set ligemeget om hunden er ulovlig, hvis bare der bliver snakket i krogene. /-:

• #8   30. nov 2009 Danielle.. ja det kan jeg godt forstå.. men der er intet andet for, at vise sig som en god repræsentant for racen.. ligemeget hvor træls andre folk er.

• #9   30. nov 2009 Altså... jeg fandt først ud af da jeg kom på HG i 2006 at bull terrieren IKKE var pitt, for det troede jeg også... men har også altid været katte menneske og har aldrig sat mig ind i hunde, eller racer... fik bare engang af vide at det var den som var pitt... smiley

• #10   1. dec 2009 ' °º MK º° '

Fordi mange netop tilnævner den egenskab til pitbullen (jeg er skam udemærket klar over, at det er en skrøne, men det ændrer ikke på ,at rigtig mange mennesker tror på det)

• #11   1. dec 2009 jeg tror nok at pressen har fået lagt det sådan ud, at de fleste kamphunde kan låse kæben, selvom det ikke passer. Det er jo bare fordi de er sindsygt stærke i kæberne, og nægter at give op...

men ja, folk tror jo desværre tit på, hvad der bliver sagt i pressen, selvom det langt fra altid er sandheden, og det hænger også ved.

Kommentér på:
Man kommer helt i tvivl

Annonce