{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Er folk dumme ? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor tror folk at de kan få en stort beløb for en lille hund Chi, og småblandinger
At folk køber tavleløse hund og rask væk vil give 8000 el mere ( vi taler ikke om hvalp)for en Chi når en med tavle og avlsarbejdet koster 10-12000

Er folk virkelig så dumme ?

Jeg ville give over 2500 for en voksen hund tavle eller ikke tavle, dog mere hvis hunden er fortrænet til noget eller har anden træning end almindelig lydighed

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er folk dumme ?
  • #1   25. nov 2009 Om køber er dum, eller det er sælger, der er klog, ja... smiley

• #2   25. nov 2009 ja de er, ellers så er det dem der køber de hunde der er hehe.. JØSSES SIGER JEG BARE....

• #3   25. nov 2009 ja.... det er sq en mærkelig tendens med priserne på hunde.... det er som om folk tror at de sidder med en guldgrube når de har en modehund på hånden.....

og jeg ville aldrig i livet gi så meget for en blanding eller en genbrugshund......

men er til gengæld næsten ligeglad med prisen, hvis jeg skal have en hund med tavle og fine linier

• #4   25. nov 2009 jeg synes også det er for dumt. og det irratere mig grænse løst at folk gider give de penge.

Synes endda os at 8000 er for meget for en chi hvalp uden tavle.

• #5   25. nov 2009 Altså jeg ville aldrig give det.

Heller ikke for en chi blanding.

Jeg har en pinscher blandet med en Tjekkisk rottehund, ham gav jeg 3 tusind kr. for (: - med dyrlægge tjek. sele, legetøj og foder. (:

Det synes jeg er fair (:

• #6   25. nov 2009 Min næste hund skal være en Dandie Diemontterier, sjælden race (3000 reg. på verdensplan) koster i øjeblikket mellem 10-11.000.-kr kan kun fås med tavle.
    Det beløb giver jeg gerne for jeg ved næsten hvad jeg får

Men over 2500 kr for hund uden tavle ---niks noget mere hvis den er speciel.

Gav 7000-kr for den jeg har nu (5 år)

• #7   25. nov 2009 De små racer får for det første få hvalpe 2-3 stk.
    For det andet er det en race mange fortrækker, fordi den er nok nuttet, lille og praktisk.
    Og modehund er den nok også, men fred være med det.

Det er vel op til ejeren selv, hvad de vil have for hvalpene. Det er køberne der er villige til at give så meget for en hund uden en form for sikkerhed i stamtavle (udavl - indavl) - og en masse andre arvelige sygdomme som de små hunde desværre har mange af - det må de selv om!

smiley

Jeg ville ALDRIG ALDRIG ALDRIG købe en hund uden stamtavle, og det er ligegyldig hvilken race det er.
    Stadig synes jeg ikke at jeg kan blande mig i den forretning tavleløse chihuahua ejere fører, selvom jeg også kan ryste mig på hovedet af det hensynsløse avl.

• #8   25. nov 2009 jeg skal nu ikke kunne frasige mig at købe en rundkørsel en gang.... men vil ikke købe en "ren" hund uden tavle netop på grund af indavl og lign.

jesse er ganske vist uden tavle... det var en forelskelse for efterhånden mange år siden, men har ikke fortrudt det... han er skøn.....

ville så aldrig give mere end 1500 kr for en rundkørsel/blanding/hulihækhund men sådan er vi jo så forskellige smiley

• #9   25. nov 2009 Bare sælgerne ville komme på banen og give deres besyv med

• #10   25. nov 2009 ja det vill da være fedt.....

og forresten hector... om de får 3 eller 13 hvalpe.... hvis man syns det er fair at tjene 25ooo på 3 hvalpe, så bevares da.... men tror det er en ond cirkel, at de små hunde er sådan en pengemaskine. tror det fører nogle knapt så gode ting med sig smiley

• #11   25. nov 2009 ^^ er skam enig med dig, men det er jo business smiley

• #12   25. nov 2009 jeg tror nu ikke man tjener meget vis ens hund får, lad os sige fire hvalpe. de bliver alle chippet, orme kur og første vac. Også man får foder, seler, legetøj og et nyt lulle tæppe med.

plus mor hunden også skal har mere mad under graviditeten.

også at man sælger en hvalp for tre tusind kr.

Jeg føler mig nu ikke særlig snydt, selvom min dreng er en blanding. jeg har enlig bare betalt udgifterne for ham indtil han blev 8 uger. hun har ikke tjent en kr på min hvalp

• #13   25. nov 2009 en lille hvalp som chi'en skal ikke have meget foder.. lad os sige at udgifterne bliver 3000 kr. i alt med alle de ting du skriver.
    Men så har de stadig 5000 kr. til gode hvis den tavleløse chi koster 8 tudser smiley

• #14   25. nov 2009 ^^ og det er skattefrie penge.. gooode penge!
    Hvem ku' ik liiige bruge 5000 smiley

• #15   25. nov 2009 Jeg har givet 7500 for min lille Blandings hvalp , ja det mange penge og nej jeg er overhoved ikke dum .

Jeg forelskede mig i min hund , surt den kostede 7500 , og ikke 2500 men penge har ingen betydning da personligheden er vigtigere end beløbet.

folk ved godt de kan få en blandings hund for 2000-3000 hvis hvis du bare må eje den er man også villig til at give hvad den koster.

• #16   26. nov 2009 Vildt at give lige så meget for en blandingshund som for en raceren med stamtavle, forældre der er tjekket i hoved og r.. og bevist de er værdige til at indgå i avl.
    Der må sidde nogen seriøse pengepugere derude der tager så meget for resultatet af en parring mellem deres egen bella og naboens fido...
    Men det vildeste er at der er købere til det... det er nok det sværeste at fatte...
    Og at forelske sig i en hund, hmm burde man så ikke tage ud til en seriøs kennel og blive forelsket der istedet så man ved hvad man får...? alle ved jo at hvalpe bliver man forelsket i...

Kommentér på:
Er folk dumme ?

Annonce