alene hjemme, men hvor henne? {{forumTopicSubject}}
Taison boede de første tre måneder af sit liv med mig,
i en etværelses lejlighed, hvor det gik godt med at
være alene hjemme
og siden er så vi flyttet i en toværelses som er en del større.
Han begyndte så at tisse i sofaen eller i min seng, mens
jeg var væk når han var alene hjemme.
Der var også en masse andre ting, så det er endt ud i
at han er blevet kasterret, mens vi ventede på han skulle
det og her efterfølgende har han når han har været
alene hjemme været på badeværelset med kurv og
legetøj, kødben osv.
Nu er jeg så begyndt at lukke ham ude i hele lejligheden
når han er alene hjemme men når jeg
kommer hjem, så kan jeg se han har leget voldsomt.
Rullet sig i seng og sofa, dog uden at tisse.
Væltet blomster, og gået tur med mine sko, uden at
bide i dem dog, og nu er det så jeg tænker, at det
måske er bedre for ham med badeværelset?
Kan han bedre overskue, han har lidt plads med sine
ting og så er han derude, eller er det godt nok med hele
lejlligheden. Mærker han forskellen meget?
Det virker bare som om han slapper bedre af og er mere
roig når han er på badeværelset, end i hele lejligheden
hvor han åbenbart vælter rundt (.. hvilket da os er
belastende for
mig, når jeg kommer hjem kan man sige) Han er som
regel alene mellem 3 og 5 timer om dagen.
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
Hør evt naboer om de hører ham i løbet af de timer han er alene. For hvis den ikke hyler eller er ked af det så må det jo være vejen frem..
Som du selv siger kan han nok ikke overskue alt den plads han lige pludselig har til rådighed.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Og fungerer det ikke jamen så kan du altid pille dem ned igen.
Min Kia har køkkenet at være i og der er så børnegitter ind til stuen så hun kan holde øje med døren jeg kommer ind af når jeg kommer hjem og kattene :o)
Hun bliver meget frusteret hvis der er for meget plads ... Her kan man se hvordan gitteret fungerer: (link fjernet)
Og nej hun forcerer ALDRIG det gitter. Heller ikke selv om hun opfordres til det. Det er såå indbygget i hende at det er NO GO
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Har du prøvet at køre ham godt mentalt træt inden han skal være alene, ved ikke om du går ture eller leger med ham inden han skal være alene for det er ihvertfald ikke en god ide.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Det fungerer fint her, men hunde er jo forskellige.
Jeg stemmer i med rotterne omkring børnegitter, og så ville jeg da fjerne sko osv i en periode for at se hvordan det så går.
Nu ved jeg ikek hvor stor dit badeværelse er, men i de fleste tilfælde synes jeg det er lige lidt nok plads til hunden når den trods alt skal være der i 6-8 timer eller hvor længe du nu arbejder.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Nogle gange sammen "alene hjemme", og andre gange, lukket inde i hver deres rum, hengoldsvis køkken og gang, fordi det er en hanhund og en tæve jeg har, så de skal lære at være alene hjemme, alene.
(hvis du forstår)
Mine hunde har aldrig haft et hel hus at være alene i, fordi det netop kan give stress over for meget plads, man skal "passe på, vogte over"
Syntes nu et badeværelse ville være for lillet, ved self. ikke hvor stort det er, men hvis han har det bedst der, og kan forholde sig i ro. Så syntes jeg du skal gøre det. Nytter ihvertfald ikke at stresse hunden yderligere.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 382
mar 2009
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Vi har i mange år brugt bur til hende, et bur som hun elsker, og føler sig tryk i (hun ligger der også og sover når vi er hjemme, fordi lågen altid står åben når vi er hjemme)
Men nu er hun blevet ældre, og vi prøver at undgå buret, så nu er hun i bryggers og sove værelse, og det går rigtig godt, men er hun i hele huset splitter hun alt ad ...
Så lad ham være på badeværelset, hvis det er tryggest for ham, og afprøv lidt efter lidt med mere plads ...
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Men ja, et børnegitter kunne være løsningen, så har den også mulighed for at slippe ud ved indbrudstyve osv.
mar 2009
alene hjemme, men hvor henne?