2.830 visninger
|
Oprettet:
Tæve i løb, og kastreret hanhund {{forumTopicSubject}}
Hej igen HG'er
Tilde er højløbsk, og sværmer rigtig godt og grundigt omkring Bufas, som er kastreret! Og lige for 10 min siden skete det så, at han parrede hende, og de sad sammen efterfølgende - tosset hunde
Mit spg handler om Tildes reaktion på parringen??? Han kan jo ikke lave hvalpe, men risikere jeg at hun "tror" hun er drægtig nu?
Del gerne erfaringer
Hvorfor pokker hopper Bufas egentlig på hende - han burde jo ikke have de lyster - hmm??
Kærligst Henriette
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Har Bufas prøvet at parre før? for så bliver de som regel ved.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Nej Bufas har ikke prøvet at parre før - kun i dominans sammenhæng!
nov 2006
så må han alligevel have beholdt en stærk kønsdrift:-) så det fortsætter han nok med fremover skal du regne med:-)
apr 2007
Altså han blev kastreret i tidernes morgen grundet dominans - og det havde en SUPER god effekt, men han tror godt nok standigvæk han er "KONGEN" over alle konger Så ORK siger jeg bare - meeeeen det betyder ikke så meget bare ikke det går ud over Tilde og hendes velbefindende
Tosset hunde, altså - også kl. 23.15 om aftenen ;o)
nov 2006
apr 2007
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
apr 2007
Gitte: Jeg havde også intentioner om at holde dem adskilt, men da Bufas virkelig bare ignorerede hendes tilnærmelser - så fornemmede jeg at der ingen farer var på færde, men lige pludselig ser jeg han er på hende - det gik bare stærkt
Bufas har aldrig før været tiltrukket af andre tæver i løb, så derfor troede jeg, eller håbede jeg at det ikke ville blive noget problem.
Og ja falsk drægtighed er noget skidt for tæven, deraf kom mit spørgsmål også Så er jeg forberedt til næste løb :S
Tak for svarerne
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
Ja falsk drægtighed er ikke godt for tæven, det kan vi hurtig blive eninge om.
Men jeg ser stor fornuft i, at holde dem adskilte, når hun er i løb og jeg ville gøre det hele løbetiden, da "dagen" kan komme, når du ikke er hjemme.
Tænk, hvad der kan ske, hvis de parre når du ikke er hjemme... og det måske foregår oppe i sofaen eller sengen. Det er ikke altid de står helt stille når de hænger samme og hvis en af dem så vil ned.. ja så kan de blive splittet ad begge to.. dette er grund til¨, at det altid er sund fornuft, at sidde ved hundene under en parring.. både den planlagte og den ikke planlagte.
Risiloen for at blive splittet ad,, er meget være en falsk drægtighed i min verden.
Knus Lena.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
Du kan ikke samligne mennesker og hunde.
Mænd der bliver kastreret (får fjernet begge sten), hvilket kan blive aktuel ved f.eks tekstikkelkræft, kan ikke få rejsning...
Mænd, der får fjernet den ene sten kan fortsat få rejsning og vil stadig være i stand til at lave børn.
De mænd du omtaler, er dem der bliver steriliseret (kappet sædstrenge).
og ikke kastreret.
Ved hunde kan hanhunden stadig, selvom han er kastreret, nogle vælger dog idag, at sterilisere deres hanhunde, da de så stadig kan udstilles. Det kan en kastreret hanhund ikke. Ens for begge indgreb er, at hanhunden ikke kan lave hvalpe.
nov 2006
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Baloo sover i bur om natten og om dagen har jeg ham i stuen under skarp opsyn (har ham faktisk liggende ved siden af mig i snor). Han lider ikke under det, da han er meget morsyg, og jeg er sikker på at der ikke sker noget.
apr 2007
Tak for alle svarene
Tæve i løb, og kastreret hanhund