{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Hvad mener i..? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres holdning til at fodre sin hund menneskemad og hundemad fra dåse??

Grunden til mit spørgsmål er min svigerfar! En sød mand men når det kommer til fodring (og opdragelse) af hund kan jeg ikke følge med. Hans 4årige schæfers kost består af:

Morgen : cornflakes med mælk og sukker + 1/2 dåse hundemad fra netto.

Middag : 2 rugbrødsklapsammen med baconleverpostej

Aften : 1/2 dåse hundemad + hvad de har af rester.

Derudover får den is, slik, kage og chips når de selv får.

Samtidig forstår manden ikke at hunden er overvægtig, har fedtet glansløs pels og konstant har vrøvl med maven.

Jeg foreslog ham at skifte til tørfoder fra dyrlægen men efter 1 døgn ringede han og sagde at hunden ikke ville spise så han gav den altså rester og lignende igen, så jeg kunne beholde mit tørfoder!!

Er det bare mig eller...??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener i..?
  • #2   20. mar 2006 Helt forkert fodring - det er IKKE hundemad det du nævner der -

Har oplevet flere hunde der er blevet syge af den slags mad, hvor ejerne har måtte "bøde" med dyr diæt mad og andet bagefter for at få hunden på rette spor.

• #3   20. mar 2006 Mine hunde får tørfoder og er der rester får de og ved godt at nogen mener det er forkert men sådan har vi valgt at fodre vores hunde

• #4   20. mar 2006 Ja jeg vil i hvert fald ikke lade ham passe Monique, for han mener det er synd hun "kun" får tørfoder, knogler og lignende "hunde-egnede" ting.

Syns det er synd for Rocko at han konstant har dårlig mave, at han ser så ynkelig ud pelsmæssigt. Men manden er bare ikke til at tale med på det punkt.

• #5   20. mar 2006 Får den overhovedet ingen tørfoder ?
    Atså Emma får også lidt rester, men det er ikke hver dag og slet ikke i det målestokforhold som du her nævner.

Hun får lidt kød, grønsager, ris o.l.
    Hun elsker frugt, og ville sikkert også elske slik og kager med det er bandlyst....det får hun aldrig.
    Hundemad på dåse kan sikkert være udemærket, men kan han så ikke bare blande lidt af det i tørfodret ?

Han bliver da nød til at gøre noget ved det, for hunden kan da ikke rende rundt med dårlig mave konstant og så et vægt problem oven i hatten.

• #6   20. mar 2006 Mine hunde er på tørfoder og ligesom Tanja H, får mine hunde rester hvis der er nogen.
    Jeg kan altså ikke se noget forkert i, at man giver hundene rester, bare det ikke er deres mad dag ud og dag ind.
    Det du beskriver er simpelt hen så usundt for den stakkels hund!
    Den får jo slet ikke dækket sine behov på nogen måde. Stakkels hund siger jeg bare.
    Knus C

• #7   20. mar 2006 Tanja L

Det skal lige siges at mine hunde ikke lider af dårlig mave osv.

• #8   20. mar 2006 Det er bare vildt frustrerende for Rocko er en dejlig hund med et lækkert temperament, og han kunne være noget så flot hvis han bare fik det rigtige foder.

der er snak om at vi skal passe ham et par uger i efteråret, og hvis det bliver til noget så skal der ændres kraftigt i hans kost og motionsvaner!!

Kisser: jo desværre, og der er ikke en skid man kan gøre ved det!!

• #9   20. mar 2006 M.P
    De spiste hvad de kunne fange af dyr og finde af rødder, bær o.l går jeg ud fra.

hvor gamle de blev ved vel ingen med sikkerhed og havde de skavanker døde de (hvis det da var slemme skavanker)

• #10   20. mar 2006 MP: de fik ihvertfald ikke cornflakes med mælk og sukker!!!!!!!

• #11   20. mar 2006 Mine bedsteforældres hunde fik råt kød, fisk og rodfrukter, deres sidste hund døde (sov ind) 17år gammel for snart 2år siden.

• #12   20. mar 2006 MP: tak, det tager jeg som et kompliment...
    Jeg synes bare det var en tosset kommentar, for hunde i tidens morgen spiste råt kød, ja og nu er det "smart" at barfe men sovs og kartofler og tilberedt kød har vist aldrig været en del af en hunds basiskost og burde aldrig være det efter min mening!!

• #13   20. mar 2006 B/M kan kun gi dig ret, men hvordan kan det være at nogle mennesker bare ikke vil se, høre eller prøve, om ikke andet så for hundens skyld!

Havde Rocko nu stortrivedes havde det ikke været et problem, men når det ikke er sådan landet ligger forstår jeg ikke hvodan man kan fortsætte i samme gamle, dumme rille!!

• #14   20. mar 2006 LLOOOOOOLLL...Mine bedsteforældre bor også på Bornholm...der ER noget med luften!!

• #15   20. mar 2006 Tror da helt sikkert at vores hunde idag er "svagere" end for lææææænge siden, om det er avl, foder, miljø eller andet ved jeg ikke.

• #16   20. mar 2006 He he...MP....Prøv lige at lade en lille film køre for den indre nethinde:
    Hundefar til hundemor. Hvad så tæve....laver du whiskey sause til den indbagte mørbrad i aften ?
    Hundemor: Nej det gør jeg ikke....ungerne kan ikke tåle alt den alkohol i maden.
    Og så kommer alle hvalpene løbende: Må vi også få chips til ?
    Hundemor: Nej, men i kan snuppe en is i fryseren til dessert.

LoooooooL

• #17   20. mar 2006 coci får royal canin tør foder... hun får aldrig dåsemad men hun får os lidt af vores aften og en rugbrød med leverpostej....

• #18   20. mar 2006 dåsemad er jo til katte ! :-))

og tørfoder er roden til alt ondt ............... så er det sagt - en varieret hjemmelavet kost er det allerbedste men tager naturligvis tid at tilberede - personligt kunne jeg aldrig drømme om at fodre med tørfoder -

Kommentér på:
Hvad mener i..?

Annonce